close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Revista Arte & Meserii 2011



| Organizator:
    Asociatia Paspartu
| Categorie:
    Arta si cultura
| Problema de fond
    Initierea proiectului a avut la baza lipsa unei publicatii culturale care sa ofere informatii, povesti, sfaturi ale unor artisti tineri insa cu experienta, sau care sa promoveze debutanti. Publicatiile deja existente, foarte putine la numar, fie ofereau interviuri ocazionate de anumite evenimente punctuale, fie articole usor inaccesibile pentru publicul larg. Aceasta nevoie generata de numarul scazut al canalelor de promovare a informatiei culturale de calitate a fost relevata in urma consultarilor cu artistii, cu initiatori ai altor proiecte jurnalistice independente, cu alte ONG-uri sau pur si simplu consumatori de evenimente culturale. De asemenea, proiectul Revista Arte & Meserii 2011 a avut la baza proiectul Arte & Meserii 2010, remarcandu-se prin imbunatatirea produsului lansat in anul de debut si marirea ariei sale de raspandire.

| Scopul proiectului
    Scopul proiectului este reprezentat de promovarea unui numar cat mai mare de artisti valorosi, de incurajare a celor debutanti si de sprijin al evenimentelor culturale, avand drept obiectiv propagarea informatiei la un numar cat mai mare de cititori. Accesibilitatea la informatie este sprijinita de tirajul printat ce insoteste editia online, de gratuitatea revistei si de distributia acesteia in mai multe orase din tara (Bucuresti, Iasi, Cluj, Timisoara si Constanta). De asemenea, informatia ajunge la un numar mai mare de cititori si prin intermediul evenimentelor dedicate noilor numere.

Revista Arte & Meserii 2011 Revista Arte & Meserii 2011 Revista Arte & Meserii 2011

| Aria geografica
    Bucuresti, Cluj, Iasi, Timisoara, Constanta

| Rezumat
    Proiectul Arte & Meserii 2011 a debutat in luna martie cu lansarea numarului 5 aniversar Arte & Meserii. Proiectul isi propune aparitia a 4 numere in anul 2011. Cu ocazia aparitiei fiecarui numar, Asociatia Paspartu organizeaza un eveniment de lansare ce consta in prezentarea revistei si un act cultural (concert, piesa de teatru, proiectie de film, spectacol de improvizatie) menit in principal sa promoveze tineri artisti care au astfel posibilitatea sa se exprime. Unul din obiectivele Proiectului Arte & Meserii 2011 a fost dezvoltarea tirajului tiparit, acesta ajungand de la 100 de exemplare (numarul 5) la 1.000 de exemplare (numerele 6, 7 si 8). Astfel am putut ajunge mai aproape de publicul nostru si informatia culturala le-a devenit mai accesibila. In timp am reusit sa imbunatatim vizibil calitatea articolelor, a imaginilor si a designului revistei, pentru a deveni mai apropiate de gusturile publicului. Am reusit sa aducem in prim-plan un numar cat mai mare de artisti valorosi si in felul acesta am crescut apetitul cultural al cititorilor nostri indreptandu-i catre carti, sali de concerte, de teatru, cinematografe sau expozitii.

| Date beneficiari
    Cele doua categorii de beneficiari directi identificati sunt pe de-o parte cititorii, care profita de informatia aparuta in revista si care au posibilitatea de a alege in cunostinta de cauza noi modalitati culturale de petrecere a timpuluil liber si, in egala masura, persoanele care apar in revista (artisti, organizatori sau gazde de evenimente culturale), deoarece se bucura de o platforma de promovare eficienta. In categoria beneficiarilor indirecti pot fi inclusi si colaboratorii (text, foto sau design) care au oportunitatea unei experiente redactionale intr-un mediu foarte deschis precum si a unei intalniri cu artistii preferati. De cele mai multe ori, portofoliile astfel intocmite le sunt utile in vederea obtinerii unor locuri de munca in domeniu sau burse de studii.

| Rezultatele proiectului
    Plecand de la experienta celor 4 numere aparute in anul 2010 si avand la baza tirajul experimental publicat (20 si 100 de exemplare), anul 2011 a adus urmatoarele puncte evolutive ale proiectului: numarul 5 (martie 2011) a putut fi printat in 100 de exemplare, care au fost distribuite in locatiile partenere pentru a fi lecturate. Numerele urmatoare (numerele 6 – iunie 2011, 7 – septembrie 2011 si 8 – decembrie 2011) au avut un tiraj de 1.000 de exemplare, astfel incat publicul sa poata lua revista gratuit pentru biblioteca personala. Astfel am putut ajunge mai aproape de publicul nostru si informaţia culturala le-a devenit mai accesibila. Am reusit sa imbunatatim vizibil, de la un numar la altul, calitatea articolelor, a imaginilor (fotografii si ilustratii) si a designului revistei, devenind mai apropiate de gusturile publicului. De asemenea, am reusit sa aducem in prim-plan un numar cat mai mare de artisti valorosi si in felul acesta am crescut apetitul cultural al cititorilor nostri indreptandu-i catre carti, sali de concerte, de teatru, cinematografe, expozitii si nu numai. Am avut ocazia de a ajuta in felul acesta si alte publicatii culturale pentru a reusi impreuna sa ne atingem scopul comun – popularizarea culturii de calitate. Nu in ultimul rand, activitatea noastra a reusit sa ii ajute pe colaboratorii voluntari sa isi imbogateasca portofoliile (fie ca vorbim de autori ai textelor, fotografi, ilustratori sau graficieni), reprezentand o activitate importanta in CV-ul lor, cu ajutorul carora au aplicat la diverse locuri de munca sau la burse de studii în domeniu.

| Bugetul proiectului (in RON)
    33218

| Parteneri
    Asociatia Paspartu (initiator), Radio Guerrilla (partener media principal), Feeder.ro, SoFresh.ro, Metropotam.ro, Modernism.ro, Artboom, Port.ro, Hipmag.ro, Dor de duca, START UB, Ceasca de cultura, Ginger Group, Neaparat.ro, tillate.com, Calendar Evenimente (parteneri media), Libraria Carturesti (Bucuresti, Iasi, Cluj, Timisoara), Libraria Bastilia, Libraria Jumatatea Plina (distributie), Festivalul de Teatru Tanar Ideo Ideis, ShortsUP, Revista Love Issue, Cultural ID (evenimente partenere)

| Website-ul proiectului
    www.revistaartesimeserii.ro





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes