close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Ora de Carieră



| Organizator:
    Fundatia LEADERS
| Sectiune:
    Proiecte realizate cu implicarea Voluntarilor
| Problema de fond
    Sprijinirea elevilor de liceu în identificarea celei mai potrivite direcții de carieră și realizarea planului de acțiune pentru atingerea acestui scop.

Obiectiv 1 - Identificarea a 2-3 direcții de carieră pentru fiecare beneficiar, potrivite în funcție de tipologiile de personalitate a acestora.
Obiectiv 2 – Facilitarea contextului în care beneficiarii să interacționeze cu profesioniști din domeniile lor de interes.




| Acoperire
    Consiliile Județene ale Elevilor, Interact, Consiliul Național al Elevilor, Great People Inside, LIDL România, NHOOD, LEONI, Fundația Bosch

| Rezumat
    Una dintre primele priorități declarate ale Ministerului Educației în ultimii ani este “dezvoltarea activităților de consiliere și orientare profesională;” (conform cdep.ro). Totuși legislația prevede faptul că unui psiholog școlar îi este alocat un număr de 800 de elevi.
În fiecare zi, indiferent de natura jobului tău, ești martorul unei mari tranziții. Până în anul 2030, potrivit unui raport recent al Institutului Global McKinsey, Jobs lost, jobs gained,: aproximativ 14% din forța de muncă globală va suferi schimbări generate de digitalizare, automatizare și inteligența artificială. Tipurile de competențe pe care companiile le solicită se vor schimba, iar acest proces de reskilling va avea o importanță foarte mare.
Ora de Carieră este un proiect suport prin care elevii de liceu să aibă la îndemână uneltele potrivite.


| Date beneficiari direcţi
    30-45 de elevi de liceu/pe ediție

Total în 2023: 1155


| Activitati
    Implementarea fiecărei ediții a programului Ora de Carieră (o ediție durează 3 zile) implică următoarele activități:
1.Realizarea timeline-ului;
2.Realizarea și/sau actualizarea site-ului/ paginii web dedicate programului;
3.Contactarea partenerilor: consiliile județene ale elevilor, filialele ONG-urilor de elevi ce activează în comunitățile targetate, inspectoratele județene, presa locală (dacă este cazul), instituțiile de învățământ din comunitățile targetate;
4.Realizarea planului de comunicare online: postări pe canalele de comunicarea ale Fundației Leaders și promovare prin Facebook/Google/Instagram ads;
5.Realizarea materialelor de comunicare tipărite (dacă este ediție fizică): afișe și flyere;
6.Realizarea caravanelor de prezentare a proiectului, în funcție de comunitate, număr de ediții și formatul ediției (fizic);
7.Contactarea și confirmarea sălilor de training (dacă este fizic) și realizarea și transmiterea informațiilor de conectare pe platforma Zoom (dacă este online);
8.Confirmarea trainerului ediției;
9.Realizarea selecției tinerilor ce vor beneficia de proiect. Selecția se face pe baza analizei nevoilor lor de dezvoltare, a răspunsurilor din formularul de înscriere și a discuției telefonice cu un membru al echipei de organizare;
10.Implementarea proiectului: proiectul este structurat în 3 zile de activități (activități de 3 ore în format online și de 4 ore în format fizic).
11.Colectarea feedback-ului;
12.Trimiterea diplomelor de participare;
13. Raportare.


| Despre voluntari
    Rezultate calitative și cantitative: prin intermediul chestionarelor completate la finalul proiectului, monitorizăm și evaluăm modul în care sunt dezvoltate competențe precum autocunoaștere, identificarea și conștientizarea propriilor valori, luarea deciziilor și conștientizarea impactului deciziilor asupra viitorului. De asemenea, urmărim câți dintre cei 30-45 de elevi participanți în program își vor alege studiile universitare conform cu rezultatele cursurilor de orientare vocațională.

Sustenabilitate: oferim un cadru pentru dezvoltarea de competențe cu efecte pe termen lung.: Astfel, dacă toți cei 30-45 de elevi vor lua decizii informate și echilibrate pentru viitorul lor, în concordanță cu nevoile lor și cu evoluția pieței muncii, efectele se vor simți atât la nivel micro (în familiile și comunitatea acestor tineri), cât și macro (în viitoarele universități pe care le vor urma și viitoarele locuri de muncă pe care le vor ocupa). Peste 1.500 din elevii ce au participat la proiect în ultimii 3 ani au trecut în următoarea etapă a vieții lor, de după liceu, folosind cunoștințele dobândite în cadrul Ora de Carieră ca sprijin.

Echitate: programul asigură acces tinerilor indiferent de situația materială de acasă, fiind un program dezvoltat gratuit, pe bază de motivație și selecție.

Număr înscrieri: 1.300
Număr de participanți: 1.155
Comunități impactate: 150+
Județe: 32
Zile de training: 90
Ore de training: 297
33 de ediții implementate: 15 online și 18 fizice
Număr invitați în Biblioteca Vie: 120 LEI


| Rezultatele proiectului
    Fără.

| Parteneri
    Zi de zi suntem martorii schimbărilor ce se produc în piața muncii, indiferent de natura jobului, datorită procesului accelerat de digitalizare, automatizare și dezvoltarea inteligenței artificiale. Astfel, competențele și cunoștințele necesare pentru a activa într-un anumit domeniu sunt și ele actualizate concomitent cu aceste schimbări.

Ajuns în anul 2023 la 82 de ediții implementate (dintre care 33 de ediții implementate doar în 2023) și peste 3.000 de beneficiari din toată țara, Ora de Carieră a pornit de la necesitatea existenței unui program special conceput pentru a veni în ajutorul tinerilor cu vârsta cuprinsă între 14 și 19 ani, aflați în sistemul de învățământ preuniversitar - liceeni dezorientați profesional sau care doresc să confirme alegerea făcută cu privire la domeniul pe care îl vor studia, dar proactivi, dornici să se dezvolte personal și să se implice în comunitățile din care fac parte.

Proiectul Ora de Carieră cuprinde 3 ateliere care își propun să faciliteze procesul decizional în ceea ce privește alegerea celui mai potrivit loc de muncă în funcție de competențe și studii, respectiv orientarea vocațională, prin interpretarea rezultatelor unui instrument psihometric oferit de Great People Inside și printr-un eveniment inspirațional de tip „Bibliotecă Vie”, în cadrul căruia elevii au oportunitatea să discute cu specialiști din domeniile lor de interes. În cadrul trainingurilor se mai discută despre erori de gândire și diferența dintre hobby/job/carieră/vocație.

Număr înscrieri: 1.300
Număr de participanți: 1.155
Comunități impactate: 150+
Județe: 32
Licee partenere: 50+
Zile de training: 90
Ore de training: 297
33 de ediții implementate: 15 online și 18 fizice
Km parcurși: 3.600+ km
Număr invitați în Biblioteca Vie: 120


| Despre organizator
    

| Website proiect
    



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes