close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Cresterea responsabilitatii civice in randul elevilor prin constientizarea patrimoniului cultural



| Organizator:
    
| Categorie:
    Sănătate
| Problema de fond
    Ca profesor am observat la elevi si la parintii acestora o totala lipsa de implicare in viata societatii. In zona se produceau diferite actiuni negative, inclusiv ale autoritatilor, si nimeni nu le constientiza din cauza necunoasterii istoriei nationale si implicit locale.
In timpul orelor obisnuite de curs si la sedintele cu parintii, din discutii, am observat ca toti acestia erau surprinsi de bogatul patrimoniu local si regretau ca necunoscand, nu s-au implicat civic.
Atunci mi-am dat seama ca trebuie schimbate mentalitati si atitudini si cum sa actionez.


| Scopul proiectului
    Scopul a fost acela de a schimba acolo unde este posibil lucrurile in societate, de a pregati oameni cu valori normale, constienti de patrimoniul zonei in care traiesc, capabili de atitudini civice.
Obiectivul nr.1: obtinerea unui spatiu. Am reusit sa iau o sala abandonata.
Obiectivul nr.2 a fost amenajarea salii.
Obiectivul nr.3 in amenajare si dotare sa implic publicul tinta (elevi si prin ei, pe parintii lor). Atunci cand ceva iti apartine, devii mai responsabil.
Obiectivul nr.4: crearea de evenimente/ateliere, excursii si cercetari, discutii cu oameni din turism si mass-media.


Cresterea responsabilitatii civice in randul elevilor prin constientizarea patrimoniului cultural Cresterea responsabilitatii civice in randul elevilor prin constientizarea patrimoniului cultural Cresterea responsabilitatii civice in randul elevilor prin constientizarea patrimoniului cultural

| Aria geografica
    Predeal/Brasov, Busteni, Sinaia, Comarnic/Prahova, Mogosoaia/Ilfov

| Rezumat
    Statiunea Predeal a fost pana la momentul Marii Uniri, anul 1918, impartita in 2 localitati: Predealul romanesc si Predealul austro-ungar. Asadar exista o frontiera la Predeal intre 2 state. Plecand de la starea de fapt a orasului, vile ruinate, lipsa spiritului civic izvorata din necunoasterea istoriei locale, care a condus la distrugerea multor elemente de patrimoniu, s-a simtit nevoia amenajarii unui spatiu in care generatia tanara sa fie instruita corect pentru a dezvolta un comportament civic adecvat bazat pe insusirea unor valori fundamentale. Ca atare, intr-un spatiu adecvat, se incearca trimiterea in societate a unor elevi care pot avea initiative civice, luari de pozitie prin combaterea cu argumente pertinente a oricaror initiative periculoase care afecteaza identitatea si patrimoniul zonei Valea Superioara a Prahovei, sectorul Predeal-Sinaia.
A fost obtinuta o sala neamenajata in cadrul liceului amintit necesara obiectivului principal. Aceasta a fost amenajata din fondurile mele si din donatiile unor prieteni. Cazinoul din Sinaia a furnizat mobilier de care nu mai avea nevoie.
Elevii si parintii acestora intelegand importanta spatiului educational in care se construiau caractere civice au donat diverse obiecte, inclusiv uniforme militare. Elevii au fost organizati anterior sub forma unui Cerc de Istorie.
Alaturi de primaria din localitate si de administratia palatului Mogosoaia, elevii Cercului au participat la diferite ateliere.
In afara de cele enuntate, elevii au vizitat numeroase obiective turistice, istorice sau religioase, participand si la conferinte diverse, la cercetari in cadrul Arhivelor Judetene Prahova. Sunt permanent invitati la depuneri de coroane si alte evenimente comemorative. Sunt implicati in societate deja ca voluntari, fotografi, ghizi.


| Date beneficiari direcţi
    Publicul tinta: este alcatuit din elevi de la clasele V-a si pana la clasele a XII-a.
Toti acestia fac parte din Cercul de Istorie al unitatii de invatamant, asadar sunt din ciclurile de gimnaziu si liceu, cu varste intre 11 ani si 19 ani.
Sunt 61 de elevi care frecventeaza Cercul de Istorie, din acestia 31 de fete si 30 de baieti (din care unul CES).


| Activitati
    Activitati:
Cunoasterea legislatiei de mediu, de turism, de cultura.
Excursii tematice la muzeele din zona si aproape la toate obiectivele importante.
Vizionarea unor videoclipuri si parcurgerea unor studii de caz.
Responsabilizare si constientizare prin deschiderea la Arhivele Nationale a unor dosare vechi de circa 100 de ani.
Familiarizarea cu termeni de specialitate si frecventarea unor persoane si spatii de o educatie superioara.
Participarea la evenimente dedicate cinstirii inaintasilor.
Analize de proiecte de mediu sau turistice prin care se ating scopuri economice personale, in detrimentul distrugerii culturii si identitatii locale, in contextul ignorantei manifestata de populatia activa si a unei complicitati tacite pe alocuri.
Excursii in zona Parcului Natural Bucegi pentru cunoasterea monumentelor naturii puse sub scutul legii.
Dezvoltarea de competente in domeniul adresarii catre autoritati, ce legi se folosesc ca temei pentru obtinerea de informatii, cum se actioneaza ca un grup unitar.
Participare la concursuri fie intre clase, fie interscolare.
Modele de urmat din randul elevilor care fac voluntariat si diseminarea experientei acestora.


| Rezultatele proiectului
    Elevii au devenit mai responsabili pe masura ce au constientizat atat valoarea locurilor in care traiesc si se formeaza, cat si faptul ca uniti si informati corect, chiar pot schimba lucruri.
Neavand unde sa se instruiasca si sa se intalneasca, fiind de la clase diferite, elevii au gasit in acea sala a Cercului de Istorie, mediul perfect de formare.
Descoperind lucruri in comun si impartasind aceleasi resorturi, elevii au dezvoltat o siguranta de sine desprinsa din constientizare si intelegere a modului cum functioneaza societatea si institutiile statului.
Proiectul a avut si rezultate neasteptate dar acestea au fost pozitive. In sensul ca s-au descoperit ca unii elevi aveau felurite competente si au semnalat din diverse zone lucruri care se intamplau in timp real: transporturi de lemne, distrugerea neautorizata a spatiului verde, depozitare necontrolata de deseuri, identificarea unor obiecte de patrimoniu.


| Bugetul
    243 LEI

| Parteneri
    Liceul Teoretic Mihail Saulescu din Predeal, Primaria Predeal

| Despre organizator
    Profesor de istorie dar si cu specializare pe Geografie, fost jurnalist pe teme de mediu, turism si cultura, activist in domeniul protejarii naturii, autor de carti turistice si istorice.
Sesizand oportunitatea oferita de statutul de cadru didactic, aceea de a instrui si forma noi oameni care sa duca mai departe societatea romaneasca, am incercat sa gasesc modalitati de a trimite oameni in societate cat mai bine pregatiti pentru viata, bine informati, cu valori si competente bine definite.


| Website proiect
    Proiectul nu a avut un website, comunicarea s-a efectuat de pe site-ul buceginatura200.com si de pe conturile de socializare ale elevilor. Exista de asemenea un grup de Whatsapp.



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes