close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte







| Organizator:
    
| Categorie:
    Servicii de Asistență socială
| Problema de fond
    Grupul de beneficiari a fost format din 140 de copii din Comunitatea Urbană Arieș. Am ales acest grup, deoarece în cadrul a sute de ore în care am interacționat cu aceștia am realizat o realitate cruntă cu care aceștia se confruntă și anume abandonul școlar. Aceștia au avut nevoia de a pune în practică informațiile pe care le-au învățat în cadrul orelor de curs, pentru a putea înțelege mai bine importanța acestor informații în viața de zi cu zi.

| Scopul proiectului
    Au fost implicați în definirea conținutului și a activităților festivalului. Ei au avut oportunitatea de a-și exprima preferințele și interesele, astfel încât proiectul să fie construit în jurul nevoilor și așteptărilor lor. Această abordare a asigurat faptul că festivalul a fost perceput ca fiind relevant și atractiv pentru tineri, sporindu-le motivația de a participa.

Tinerii au fost consultați cu privire la interesele și dorințele lor, ceea ce a permis echipei de implementare a proiectului să modeleze atelierele astfel încât să rezonanțe cu așteptările și nevoile lor.




| Aria geografica
    Echipa a fost formată din 3 persoane, 2 persoane cu vârsta de 19 ani și o persoană cu vârsta de 20 de ani.

| Rezumat
    Scopul a fost de a combate rata de abandon școlar în mediul rural prin oferirea unor mijloace de concretizare a informațiilor teoretice acumulate în cadrul școlii.
1. Dezvoltarea a 30 de kituri meșteșugărești în artizanal tradițional, destinat elevilor din mediul rural.
2. Dezvoltarea și organizarea unui set de ateliere meșteșugărești, cu participarea a 140 de tineri din comunitatea rurală.
3. Organizarea unui festival pentru a prezenta rezultatele atelierelor meșteșugărești și de a disemina aceste rezultate în rândul unei audiențe extinse, prin participarea a cel puțin 200 de persoane.


| Date beneficiari direcţi
    Pe termen scurt, proiectul a înviat interesul pentru școală în rândul tinerilor din comunitatea sătească Petrești, încurajându-i să valorifice informațiile acumulate în cadrul orelor școlare. Atelierele practice au stimulat nu doar abilități tehnice, dar și un sentiment de apartenență și mândrie față de comunitatea de proveniență. Tinerii, anterior limitați de accesul la resurse educaționale, au fost acum inițiați în domenii care le-au amplificat perspectivele de viitor în propriul mediu.

Impactul pe termen mediu al proiectului se poate observa în schimbările pozitive din comportamentul și atitudinea tinerilor participanți. În urma expunerii la proiect, o parte dintre tinerii care anterior abandonaseră școala au ales să se întoarcă la studii, recunoscând valoarea și relevanța educației pentru dezvoltarea personală și profesională. În plus, proiectul a avut un efect preventiv, redusând numărul celor care ar putea considera abandonul școlar o opțiune, datorită noii perspective asupra învățării ca o cale spre oportunități concrete și îmbunătățirea situației lor economice.

Pe termen lung, proiectul este așteptat să influențeze structural comunitatea rurală, sporind angajabilitatea și stimulând inițiative de dezvoltare locală. Tinerii instruiți în meșteșuguri și competențe aplicabile sunt prevăzuți să devină mentorii generațiilor următoare, perpetuând astfel un ciclu virtuos de educație și creștere profesională. Se anticipează că această generație va îmbunătăți coeziunea socială și va contribui la un viitor rural mai dinamic și diversificat economic, integrând informațiile acumulate în cadrul orelor de curs în activitatea lor profesională.


| Activitati
    CERCETAREA: Prima etapă a fost dedicată înțelegerii rădăcinilor problemelor legate de abandonul școlar în comunitatea rurală. Aceasta a constat într-o serie de discuții cu profesorii și cu elevii. Cu cadrele didactice, am explorat provocările cu care se confruntă în menținerea interesului elevilor pentru educație, în timp ce întâlnirile cu elevii au avut scopul de a descoperi percepțiile și obstacolele lor în ceea ce privește parcursul școlar.

REALIZAREA KITURILOR: A doua etapă s-a concentrat pe realizarea efectivă a kiturilor meșteșugărești În această fază, am colaborat strâns cu experți în meșteșuguri pentru a concepe 30 de kituri. Fiecare kit a fost meticulos echipat cu uneltele, materialele și instrucțiunile necesare pentru a facilita realizarea unei game variate de obiecte artizanale.

REALIZAREA ATELIERELOR: A treia etapă a fost dedicată desfășurării efective a atelierelor meșteșugărești, unde tinerii au avut oportunitatea de a folosi kiturile pregătite în etapa anterioară. În această fază, am transformat instituția de învățământ într-un atelier creativ, unde 140 de tineri s-au adunat pentru a învăța și a practica diverse meșteșuguri. Sub îndrumarea experților și a voluntarilor formați, tinerii au participat activ la sesiuni de lucru, care au inclus activități precum pirogravura, pictură și modelaj.

FESTIVALUL: Ultima etapă a culminat cu organizarea festivalului, o sărbătoare a comunității și a competențelor tinerilor meșteșugari. Această etapă a fost proiectată nu doar ca o platformă de prezentare a produselor realizate în ateliere, dar și ca


| Rezultatele proiectului
    Proiectul "Festivalul Meșteșugarilor", susținut de StartONG a avut un buget de 8.690,00 lei. Această sumă a acoperit toate cheltuielile necesare precum animatori pentru copii (pictură pe față), muzică, fotoboot, materiale pentru meșteșuguri și gustări cât să anime întreaga comunitate. A fost deosebit de important pentru noi să facem o experiență cât mai memorabilă copiilor din mediul rural.

| Bugetul
    Scoala gimnaziala "Ioan Bujor"
Mihaela Ioana Morovan- Director
scoalapetresti@yahoo.com
LEI


| Parteneri
    Discuțiile deschise cu câțiva dintre tinerii comunității rurale au scos la iveală o realitate tulburătoare, aceea că ei nu consideră școala relevantă pentru viitorul lor. Această percepție este adânc înrădăcinată în experiența lor de zi cu zi, unde educația teoretică nu se corelează cu nevoile și provocările pe care le întâmpină aceștia. Aceste adevăruri au fost confirmate și de către cadrele didactice care au observat și ele că elevii lor se confruntă cu o lipsă de motivație, având tendința să privească lecțiile ca pe ceva irelevant.

În contextul în care tinerii din comunitatea săteană Petrești erau adesea lipsiți de oportunități de a-și dezvolta competențe relevante pe piața muncii, proiectul nostru a oferit un spațiu valoros pentru însușirea acestora. Competențe precum cele meșteșugărești, care nu se regăsesc în curriculumul școlar standard, le-au permis să exploreze noi căi de exprimare creativă și potențiale surse de venit.

Pentru a face educația mai relevantă pentru tineri, am introdus un set de activități care i-a învățat să folosească informațiile din cadrul orelor de curs într-un mod practic, prin confecționarea unor obiecte meșteșugărești, folosindu-se de pirogravură și modelaj. Activitatea a oferit o perspectivă asupra modului în care aceste noi competențe ar putea fi folosite pentru a genera venituri. Această experiență practică a fost concepută pentru a le deschide ochii cu privire la potențialul lor de a-și folosi talentele și educația într-un mod economic, oferindu-le astfel motivația de a rămâne angajați în parcursul lor educațional.


| Despre organizator
    Asociația Civic Arieș contribuie activ la dezvoltarea infrastructurii organizatorice și civice a Comunității Urbane Arieș prin întâlniri comunitare cu celelalte ONG-uri din zonă și relaționarea cu Instituții Publice pentru a crește accesibilitatea ONG-urilor în spațiile deținute de acestea, dar și prin diferite proiecte pe care le organizează.

| Website proiect
    https://www.facebook.com/photo/?fbid=644132744413758&set=a.467630182064016



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes