close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Voce prin Design



| Organizator:
    Asociația pentru Mobilitate Socială și Educație Democratică
| Sectiune:
    Programe
| Problema de fond
    Ne-am concentrat pe o generație tânără, plină de potențial, cu un accent deosebit pe cei din medii socio-economice mai puțin privilegiate, cu vârste cuprinse între 14 și 15 ani, provenind din 11 școli, atât din mediul urban, cât și rural. Proaspăt absolvenți de școală gimnazială, urmând să se înscrie la liceu.

Proiectul a fost pentru acei tineri care nu au avut niciodată ocazia de a se implica într-o experiență de acest fel. Pentru cei care au crescut în satele adesea uitate, cu resurse limitate și oportunități reduse. A fost pentru tinerii pentru care vocea și viziunea lor nu au fost niciodată ascultate sau încurajate.

A fost pentru întreaga comunitate. Pentru fiecare locuitor. Schimbările aduse de acești tineri nu au avut doar un impact local, ci au reprezentat o sursă de inspirație și schimbare pentru toți cei care au privit spre ei.


| Scopul programului
    Am implementat educația non-formală „ca la carte”. Activitățile: (a) au avut participanții în prim-plan, prin feedback constant și sesiuni spontane pentru sfaturi, idei și ajutor, (b) au utilizat metode practice - concentrându-ne pe crearea de materiale concrete și aplicarea informațiilor în context, (c) au fost interactive - încurajând discuțiile, feedback-ul și dezbaterile, (d) au fost participative - oferind tinerilor spațiu pentru a-și exprima ideile și stilul propriu și (e) au fost distractive - subiectele au fost abordate prin mini-concursuri, jocuri și muncă pe echipe.




| Acoperire
    Echipa a fost formată din 3 persoane, cu vârstele de 20, 23 și 24 de ani.

| Rezumat
    "Voce prin Design" a fost un manifest pentru schimbarea și progresul comunității. Scopul nostru a fost să dăm o voce tinerilor și să le oferim platforma necesară pentru a-și exprima poveștile și preocupările, într-un mod care să atragă suport și să genereze schimbări pozitive prin:
- Conectarea tinerilor din 11 unități de învățământ, promovând diversitatea și egalitatea de șanse.
- Instruirea a 50 de tineri în arta de a-și comunica poveștile într-un mod de impact și relevant.
- Proiectarea și distribuirea unui studiu care să reflecte perspectivele și problemele tinerilor din comunitatea noastr


| Date beneficiari direcţi
    1. Pe termen scurt:
a. Am creat o comunitate de youth advocates care își pot spune poveștile într-un mod care să transmită comunității problemele reale cu care se confruntă, învățându-i cum să ceară o schimbare! Aceștia au învățat design grafic, în special cum să creeze infografice de impact și cum să deruleze un studiu folosind unelte digitale.
b. Am oferit șansa multor tineri să aibă o experiență pe care poate nu au trăit-o niciodată. Mulți dintre participanți au provenit din medii rurale, cu dificultăți materiale și unii dintre ei ne-au transmis în mod direct că aceasta a fost prima tabără în care au fost vreodată.
c. Am dezvoltat, alături de participanți, un studiu comunitar pentru a descoperi care sunt problemele cu care se confruntă tinerii. Participanții au învățat cum să formuleze întrebări relevante statistic, cum să colecteze date și cum să analizeze, interpreteze și sumarizeze.
2. Pe termen mediu:
a. Rezultatele studiului au fost transmise către unitățile de învățământ, pentru ca acestea să abordeze problemele de tineret descoperite.
b. Tinerii pe care i-am format în proiect, odată ajunși la liceu, au devenit o resursă cheie pentru consiliile școlare comunitate, devenind adevărați vectori de schimbare pentru comunitate.

3. Pe termen lung: Am scăzut nivelul de apatie civică. Am format o echipă de tineri care nu vor mai rămâne pasivi în momentul în care identifică probleme, ci care vor derula demersuri de impact prin care să atragă atenția cu privire la aspecte de interes pentru tineri! Fie că e vorba de bullying, de sănătate mentală, de probleme logistice sau legislative, de inegalitate și discriminare, comunitatea de tineri va avea uneltele și dorința de a spune aceste povești pentru a produce o schimbare.


| Activitati
    Principalele activități au fost concepute pentru a împuternici tinerii să își descopere și să își exprime vocii lor într-un mod creativ și impactant.
1. Dezvoltarea Rețelei și Selectarea Participanților: Am realizat parteneriate cu 11 unități de învățământ din Comunitatea Urbană Arieș, asigurând o varietate socio-culturală. Procesul de selecție a participanților s-a bazat pe dorința de implicare și interesul demonstrat pentru rezolvarea problemelor din comunitate.

2. Tabăra: Am organizat o tabără de patru zile, în care 50 de tineri au participat la sesiuni interactive și practice.Activitățile au inclus sesiuni de formare în imaginație civică și storytelling prin design, susținute de specialiști în sociologie și design grafic. Tinerii au învățat să utilizeze instrumente precum Canva sau Illustrator pentru crearea de infografice, și Google Forms, Google Sheets sau Excel pentru colectarea și analiza datelor.

3. Studiul :Participanții au lucrat împreună cu echipa proiectului pentru a dezvolta un studiu comunitar în care aceștia să își consulte colegii cu privire la problemele cu care aceștia se înfruntă. Au fost întocmite întrebări relevante statistic și un chestionar online, care a obținut peste 200 de răspunsuri din comunitate. Tinerii au procesat și analizat datele obținute, iar rezultatele au fost transpuse în materiale grafice pentru a fi prezentate comunității printr-o campanie online.

4. Diseminare și Continuarea Implicării: Rezultatele studiului au fost transmise unităților de învățământ partenere și colegilor participanților pentru a atrage atenția asupra problemelor descoperite. Tinerii au fost încurajați să continue implicarea lor în comunitate și să își folosească abilitățile și cunoștințele dobândite pentru a contribui la schimbarea pozitivă a acesteia.


| Rezultatele programului
    Bugetul proiectului a fost asigurat prin programul „Active Citizens Fund”, fonduri nerambursabile, și a fost în valoare de 33 418 RON. Am acoperit toate necesitățile logistice ale proiectului, inclusiv servicii de masă și cazare la Boghiș. Am realizat badge-uri, flyere informative, afișe, stickere, mape, diplome, pixuri personalizate, tricouri. De asemenea, am investit în ghiduri specializate în design grafic și sociologie, adaptate pentru susținerea învățării și dezvoltării abilităților participanților.


| Parteneri
    „Voce prin Design” s-a bazat pe educarea participanților prin prisma conceptului de „civic imagination”, urmărind să ofere tinerilor o voce cu care își pot spune poveștile.
De ce e important ca tinerii să își spună poveștile? Pentru că altfel adulții și factorii de decizie ai comunității nu le înțeleg problemele pe care le au și modul în care acestea îi afectează în viața de zi cu zi. Perspectiva din care aceștia se confruntă cu bullying-ul, cu abandonul școlar, cu relații nesănătoase, cu probleme financiare și alte aspecte foarte presante pentru ei, poate să fie cheia pentru a le rezolva problemele. Singurul mod prin care putem accesa aceste povești este prin a-i învăța cum să le spună într-un mod de impact.
Ne înfruntăm cu 3 probleme când vine vorba de acest subiect:
1. Școala, în special cea românească, nu formează caractere. Acesta este un spațiu în care se predau cunoștințe care sunt modelate de examenele de bacalaureat sau admiterile la facultate, se predau informații teoretice care s-ar putea sau nu să fie utile într-o carieră, dar care, din păcate, nu se concentrează mai niciodată să modeleze caracterele tinerilor. Acest proiect a urmărit să combată această problemă prin a reconecta educația și dezvoltarea caracterului.
2. În acele locuri în care există educație de caracter, este neștiințifică. În ONG-uri, persoanele implicate sunt învățate să spună povești, dar aproape niciodată persoanele implicate nu sunt învățate cum să colecteze, analizeze, sumarizeze și prezinte date reale și relevante pe o anumită problemă.
3. Activitățile educaționale nu dezvoltă comunități. Proiectul nostru a reușit să aducă laolaltă tineri din 11 școli din Comunitatea Urbană Arieș, fix acei tineri care urmează să intre la liceu dar nu au oportunitatea să acționeze.


| Despre organizator
    Misiunea noastră este simplă și se reduce la două cuvinte: Creștem Eroi! Cine sunt acești eroi? Sunt profesorii care transformă elevii de azi în cetățenii responsabili de mâine, sunt tinerii care luptă să devină cea mai bună versiune a lor, sunt antreprenorii și afaceriștii care creează economia locală, sunt voluntarii dedicați care fac zilnic lumea un loc mai bun, sunt membrii comunității care înfruntă nedreptățile și asigură o lume mai justă pentru toată lumea #FiecareFaceCePoate.


| Website proiect
    https://www.facebook.com/photo?fbid=314944127799108&set=a.190049830288539



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes