close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.




  

Participanti & Proiecte



Fii Ingerul unui Batran



| Organizator:
    Fundatia Principesa Margareta a Romaniei
| Categorie:
    Proiecte si campanii de Responsabilitate Sociala
| Problema de fond
    In cei 27 de ani de activitate, Fundatia a sprijinit 173.000 de varstnici. Experienta de lucru cu acestia si apelurile numeroase de sprijin ne arata faptul ca un numar foarte mare de varstnici au nevoie de ajutor,companie si socializare. City Grill a inteles aceasta nevoie si a implementat un sistem prin care, apeland la generozitatea clientilor a putut oferi un spatiu de socializare varstnicilor singuri sau greu deplasabili, care au putut participa la mese insotiti de voluntari. A fost creat conceptul de "meniu in asteptare" – un mecanism care invita la generozitate si facilita clientilor actul donatiei. Initiativa s-a bucurat de un succes neasteptat inca de la lansare, astfel ca in primele 10 zile ale campaniei au fost donate peste 50 de meniuri de catre clienti, trimise ca masa calda la domiciliul varstnicilor de 1 Decembrie 2014

| Scopul proiectului
    Campania a vizat cresterea calitatii vietii persoanelor varstnice si redarea demnitatii persoanelor aflate la o varsta inaintata.
Obiective:
1.varstnicii beneficiari ai proiectelor sociale sa aiba posibilitatea de a celebra cele mai importante sarbatori religioase sau sociale din an alaturi de semeni, aniversarea varstei, intr-un cadru festiv, cald, vesel, care sa le redea starea de bine;
2.stimularea interactiunii intre generatii, voluntarii tineri insotind varstnicii greu deplasabili si participand in conversatii;
3.educarea clientilor in spiritul generozitatii si facilitarea donatiei


Fii Ingerul unui Batran Fii Ingerul unui Batran Fii Ingerul unui Batran

| Aria geografica
    Bucuresti

| Rezumat
    De-a lungul timpului, Fundatia Principesa Margareta a Romaniei a venit in sprijinul varstnicilor din Romania prin programe menite sa imbunatateasca vietile acestora, precum: Fondul Special pentru Batrani, rețeaua Pentru seniorii nostri, Centrele comunitare inter generationale, Niciodata Singur sau campania nationala Flori pentru Suflet. Cu o experienta de peste 26 de ani in domeniul social, suntem una dintre putinele organizatii non-guvernamentale care deruleaza programe sociale dedicate seniorilor.
In urma studiului national al Fundatiei, realizat de GfK in septembrie 2015, reiese ca in topul primelor 5 probleme ale varstnicilor din Romania se afla situatia financiara, starea de sanatate precara, dependenta de ceilalti, sentimentul de inutilitate si de singuratate, precum si lipsa unui interlocutor. Ca raspuns la aceste probleme, Fundatia a creat si implementat soluții actuale si concrete, mobilizand resurse, parteneri si implicand companii locale.
Grupul City Grill si-a propus sa se implice in sustinerea varstnicilor din Bucuresti prin campania cause-related City Angel - Fii ingerul unui batran! Mobilizand donatii individuale de la clientii retelelor de restaurante din portofoliul Trotter Prim, compania a oferit un spatiu de socializare, o masa calda si a redat spiritul sarbatorilor varstnicilor afectati de saracie sau singuratate. Ca urmare a campaniilor de marketing continue, clientii au donat 3642 de "meniuri in asteptare" oferite ulterior varstnicilor beneficiari ai proiectelor sociale.
Aceasta campanie se integreaza atat in strategia de business a companiei, care ofera in toate locatiile sale preturi preferentiale pentru pensionari si student, cat si in strategia de responsabilitate sociala prin care si-au asumat implicarea in comunitate.


| Date beneficiari
    500 persoane de varsta a III-a, din Bucuresti, afectate de saracie sau singuratate, care au beneficiat de 1500 de meniuri

| Date beneficiari
    200 de voluntari care au insotit varsnticii greu deplasabili si au participat la mese, beneficiind de 400 de meniuri

| Activitati
    1.Crearea conceptului de “meniu in asteptare”
2.Implementarea conceptului in sistemul de comanda din restaurant si in contabilitatea companiei. A fost creat un card special Out4Food, in care FPMR primeste contravaloarea donatiilor facute de clienti.
3.Promovarea campaniei “Fii ingerul unui batran”, in reteaua de restaurante din protofoliul companiei. Promovarea s-a realizat printr-o pagina dedicata in meniul restaurantului, prin standere aplasate pe fiecare masa, pe ecranele de promovare din locatii si in cadrul revistei lunare distribuita in restaurante. Campania s-a derulat continuu si s-a extins in 12 locatii.
4.Organizarea meselor festive sau de socializare pentru varstnicii beneficiari ai programelor sociale. In fiecare an au fost marcate Ziua Nationala a Romaniei, Ziua Internationala a Varstnicilor, sarbatorile religioase (Craciun, Paste, onomastice) si ocazional aniversarea varstei. Varstnicii nedeplasabili au primit masa calda la domiciliu. In total, s-au organizat 25 de actiuni in 24 de luni, cu participarea a 1900 de beneficiari (persoane varstnice si voluntari insotitori).
5.Ziua Internationala a Persoanelor Varstnice a fost marcata in 2015 si 2016 in reteaua restaurantelor Hanu’ Berarilor. Hostess-ele si ospatarii au devenit ambasadorii campaniei nationale Flori pentru suflet organizata de Fundatie si au oferit 800 flori si felicitari tuturor clientilor varstnici.
6.In 2016,oportunitatea a fost deschisa si pentru varstnicii beneficiari ai altor ONG-uri partenere


| Rezultatele proiectului
    Impactul major al campaniei City Angel a fost cresterea calitatii vietii persoanelor varstnice, afectate de saracie sau singuratate.
1. Am redat spiritul sarbatorilor varstnicilor singuri. Recrearea unui cadru festiv, cald, vesel, de socializare alaturi de semeni, a contribuit la redobandirea starii de bine si a sentimentului de apreciere, demnitate a peste 500 de beneficiari. Varstnicii greu deplasabili au putut participa la mesele festive, cu sprijinul voluntarilor insotitori.
2. Am creat relatii de prietenie si sprijin emotional intre varstnici, ori varstnici si voluntari. Interactiunea intre generatii a fost stimulata prin aceasta campanie, iar voluntarii au raspuns nevoii acute a batranilor de a avea un partener de discutie sau ocazia de a socializa, asigurandu-le reinsertia in comunitate.
3. Am stimulat solidaritatea sociala a cetatenilor, care s-au putut implica prin donatii individuale sub forma unui "meniu in asteptare" in reteaua restaurantelor Grupului City Grill. Donatiile acestora au totalizat 72.853 lei.
4. Campania de comunicare - in locatii, pe website si pe facebook, a condus la constientizarea publicului larg cu privire la problematica persoanelor varstnice si a modalitatilor in care pot contribui la restabilirea demnitatii si participarii acestora la viata comunitatii.
5. Agajatorul City Grill a notat o crestere in motivatia si satisfactia angajatilor care au fost implicati direct in servirea varstnicilor sau a campaniei Flori pentru Suflet


| Argument
    Aceasta campanie se integreaza atat in strategia de business a companiei, care ofera in toate locatiile sale preturi preferentiale pentru pensionari si studenti, cat si in strategia de responsabilitate sociala a companiei prin care si-au asumat implicarea in comunitate. Conducerea grupului City Grill declara:"Credem in implicarea si in asumarea unui rol activ in societate si dorim sa oferim ceva inapoi comunitatii in care traim si muncim. La nivelul companiei si a angajatilor functioneaza principii şi practici prin care compania si anagjatii se implică in comunitate, cu scopul de a contribui la dezvoltarea acelei societati.

| Bugetul
    10000

| Parteneri
    Companii: Grupul City Grill, prin retelele de restaurante CityGrill, Hanu' Berarilor, Caru' cu Bere, Pescarus, Trattoria Bongiorno, Hanu' lui Manuc; Organizatii partenere: Asociatia Niciodata Singur, CARP Omenia

| Website proiect
    www.citygrillgroup.ro/ro/comunitate





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2017
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL