close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.




  

Participanti & Proiecte



AMBASADA



| Organizator:
    Centrul Cultural PLAI
| Categorie:
    Dezvoltare economica si sociala
| Problema de fond
    Nevoia la care raspunde AMBASADA a fost definita in timp, din feedback-ul si in mijlocul comunitatii de oameni si organizatii active care participau ca si parteneri culturali la PLAI dar si initiative dezvoltate si sustinute de PLAI in restul anului. Nevoile tot mai des mentionate le vedeam "usor" de acoperit chiar dintr-o initiativa independenta, dar in acelasi spirit al PLAI-ului de a cauta solutii in loc de a plange probleme. Conceptul AMBASADA existand de mult a ajung in 2014 si la urechile NESsT care a venit cu propunerea de a il integra intr-un proiect mai mare care viza economia sociala. Subiectele de economie sociala si de salvarea patrimoniului industrial devenisera deja de interes si adiancente ideii de AMBASADA, asa ca lucrurile s-au legat natural.

| Scopul proiectului
    Scopul AMBASADA a fost de coagula si de a face functionala o comunitate de indivizi care actionau separat, cu nevoi similare si care impreuna pot face mult mai mult, dar si un cadru de reprezentare pentru ei toti fata de public, industrii diferite sau autoritati.Obiectivele au vizat capacitatea de sustinere cu titlu gratuit a initiativelor acestei comunitati,oferirea de suport si consiliere gratuita, generarea de evenimente cu continut relevant si stimularea de proiecte noi prin colaborari, dar si atragerea atentiei asupra patrimoniului industrial urban si reconversiilor culturale ca solutie.

AMBASADA AMBASADA AMBASADA

| Aria geografica
    Timisoara

| Rezumat
    Ideea AMBASADA s-a nascut inca din 2007, in urma a doua editii de PLAI si descoperirii/formarii acestei comunitati de "oameni care fac ceva" din jurul festivalului, fie ca era vorba de creativi sau ONGuri. Aceasta comunitate formata din actori izolati aveau si au in continuare nevoie de ajutor ca impactul lor sa fie mai mare si capacitatea de implementare sa se imbunatateasca. Asta si-a propus AMBASADA: sa ii aduca impreuna, sa ii faca sa lucreze impreuna, sa isi impartaseasca, sa formeze o comunitate unita, sa fie deschisi sa cunoasca si alte comunitati, sa primeasca o infrastructura gratuita (spatiile din AMBASADA sunt gratuite pentru comunitatea creativa si non-profit) dar si acces la un continut specific si relevant necesar. Singura ambasada in provincie, AMBASADA noastra este a celor care cred ca impreuna pot genera schimbarile in bine de care este nevoie si cresc impreuna, impartasind experiente si expertiza, invatand de la altii aparent foarte diferiti (organizatiile orientate spre profit) dar si ajutand pe cei la inceput de drum. Intreprindere sociala, AMBASADA a inceput dintr-o combinatie specifica PLAI de entuziasm, idealism si nebunie, cu un imbold de 8 luni a unui proiect mic POSDRU si cu multi bani imprumutati, cu 9 angajati, dintre care 7 din categorii devaforizate, a oferit peste 400 de ore de consultanta gratuita, a gazduit peste 1500 de evenimente gratuit in cei doi ani de existenta, este primul centru cultural din Romania parte din reteaua internationala Trans Europe Halles si a fost un participant activ in procesul de candidatura al Timisoarei la titlul de Capitala Culturala Europeana. AMBASADA a "nasit" crearea a inca patru ONGuri si este activa in sprijinirea initiativelor similare de reconversie culturala in spatii industriale.

| Date beneficiari
    Beneficiarii directi sunt oameni activi din domeniile creative si non-profit, organizati intr-o forma legala sau nu (pana la aceasta data avem 379 de inregistrati unici care au folosit spatiul AMBASADA), dar si posibilii angajati - persoane din categorii vulnerabile, cu specificul tinerilor asistati proveniti din sistemul de stat.

| Date beneficiari
    Fiecare din proiectele gazduite au un public beneficiar specific si (de multe ori) diferit; estimarile publicului larg care au trecut pragul AMBASADA au ajuns la peste 100.000 in doi ani de activitate.

| Activitati
    Principalele activitati in 2014 au vizat cartarea spatiilor industriale si dezvoltarea unui dialog cu detinatorii acestor spatii, dar si adaptarea conceptului (initial mult mai larg) la spatiile cu pontetial identificate. Aceasta etapa a culminat in noiembrie cu semnarea contractului pentru spatiul actual din cadrul complexului PALTIM.
Urmatoare etapa a fost cea de reconversie si amenajare, dar si de recrutare si pregatirea echipei cu oameni in principal la primul job si fara experienta in domeniu. In paralel s-au demarat toate procedurile unui star-up in domeniul HORECA si al serviciilor de organizare evenimente. Etapa imediat urmatoare a fost partea de lansare, punere in functiune, testare si dezvoltare pentru partea de produse si servicii si feedback si optimizare continua. In primele 8 luni de functionare proiectul a avut sprijinul unei finantari POSDRU pentru salarii si o investitie FEDR, dupa care proiectul a trebuit sa fie 100% sustenabil, aspect la care se lucreaza zi de zi. In tot acest timp eforturile legate de creare de continut, mobilizarea si coagularea comunitatii din jurul conceptului au fost in egala masura importante. In plus, dezvoltarea componentei de economie sociala dar si de salvarea patrimoniului industrial prin functionalizare lui aducerea in cotidian si in viata activa a unei comunitati mai largi (cea a publicului) au devenit esential atasate de ideea si valorile AMBASADA.


| Rezultatele proiectului
    AMBASADA a reusit in doi ani de zile de activitate sa creeze locuri de munca pentru 7 persoane aflate in categorii de risc, dar a si dezvoltat un proiect ce urmeaza sa fie pus in aplicare de a extinde acest impact in randul tinerilor asistati sub Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului printr-un program educational de durata. In randul beneficiarilor creativi si activi in zona non-profit, centrul cultural a gazduit gratuit peste 1500 de activitati, peste 60 contra cost din randul comunitatii de business, a adus impreuna peste 300 de entitati, a ajutat la dezvoltarea a altor 4 noi organizatii, dar si proiecte noi, colaborari intre actori deja activi. Cu o comunitate activa si energica in jurul sau, AMBASADA a atras peste 100.000 de vizitatori in primii doi ani de activitate, a oferit cadrul pentru coaching gratuit si tranfer de cunostiinte prin programul de AMBASADORI si a consiliat grupuri de initiativa in domeniul organizarii de evenimente. Includerea AMBASADA in reteaua internationala TEH, primul centru cultural din Romania care face parte din aceasta retea, este un rezultat important si din perspectiva faptului ca este vorba de o mica intreprindere sociala, cot la cot cu organizatii importante Europene cu traditie. Rezultate neasteptate ale proiectului, pe care nu le asteptam atat de rapid sa apara au fost de a genera initiative similare (pe care acum le consiliem), dar si relevanta din zona economiei sociale. Acest aspect a deschis si mai mult obiectivele AMBASADA catre relevanta si rolul culturii in rezvolvarea unor situatii din comunitate.

| Bugetul
    990000

| Parteneri
    Asociatia CASA PLAI, comunitatea creativa si non-profit din Timisoara, regiune si tara.

| Website proiect
    www.plai.ro/amabasada





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2017
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL