close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.




  

Participanti & Proiecte



Campania de prevenire si combatere a fenomenului de tip bullying ce afecteaza copiii cu boli cornice sau cu dizabilitati



| Organizator:
    Asociatia M.A.M.E.
| Categorie:
    Proiecte pentru tineret
| Problema de fond
    De-a lungul timpului, am primit zeci de sesizari din partea parintilor ai caror copii, diagnosticati cu o boala cronica sau cu o dizabilitate, erau marginalizati, jigniti sau agresati la scoala. Un exemplu concret care ne-a marcat este cel al unei fetite, Andra P., diagnosticata cu leucemie la 6 ani. Parintii au plecat cu ea la o clinica in Italia pentru a fi tratata. La intoarcerea in tara, desi se afla in remisie, fetita urma un tratament de intretinere cu citostatice care avea, printre efectele secundare, si caderea parului. La reinceperea scolii, chiar in prima zi, unii dintre colegi au gasit amuzant sa ii dea jos baticul si sa ii scrie cu markerul mesaje jignitoare pe cap. Din pacate, nu este un caz singular, statisticile aratand ca Romania se afla pe locul 1 in Europa la capitolul agresiune fizica si verbala in randul elevilor.

| Scopul proiectului
    Pornind de la astfel de cazuri, in perioada mai 2015-iunie 2016 am derulat Campania Anti-bullying cu scopul de a preveni si combate acest fenomen in 15 scoli si licee unde am sustinut sesiuni de informare pentru elevi, discutand despre victimele, agresorii si martorii la o actiune de acest tip.

Obiective propuse:
- Recunoasterea de catre cel putin 70% dintre elevii participanti a fenomenului de tip bullying si a efectelor sale;
-Dezvoltarea de abilitati legate de prevenirea si combaterea fenomenului de bullying in randul a minim 50% dintre elevii participanti la sesiunile de informare.


Campania de prevenire si combatere a fenomenului de tip bullying ce afecteaza copiii cu boli cornice sau cu dizabilitati Campania de prevenire si combatere a fenomenului de tip bullying ce afecteaza copiii cu boli cornice sau cu dizabilitati Campania de prevenire si combatere a fenomenului de tip bullying ce afecteaza copiii cu boli cornice sau cu dizabilitati

| Aria geografica
    Bucuresti, Ilfov

| Rezumat
    De 8 ani, Asociatia M.A.M.E. ofera sprijin copiilor cu boli grave si celor care provin din medii devaforizate. Prin proiectele derulate am oferit suport, indrumare si consiliere pentru aprox. 1000 copii cu boli grave si 200 copii saraci. Cel mai important proiect este Centrul Stelutelor, infiintat in 2014, un centru de suport, consiliere si recuperare, unde copiii beneficiaza de: kinetoterapie, psihoterapie, consiliere medicala, nutritionala, juridica, art-terapie si activitati educative si de socializare. Pentru parinti organizam workshop-uri si intalniri in care discutam problemele cu care se confrunta. Astfel, am primit sesizari despre situatii in care copiii lor erau victime ale bullying-ului, fiind marginalizati, jigniti sau agresati de catre colegi. Acest lucru ne-a trezit interesul si am descoperit cautand studii in domeniu faptul ca Romania este pe locul I in Europa la numarul de elevi (11-15 ani) care agreseaza alti colegi. (UNICEF International, 2014).

Astfel, in anul scolar 2015-2016 am derulat “Campania de prevenire si combatere a fenomenului de tip bullying ce afecteaza copiii cu boli cornice sau cu dizabilitati” in cadrul proiectului “Centrul Stelutelor” finantat prin granturile SEE 2009-2014, in cadrul Fondului ONG in Romania.

Am sustinut peste 50 de sesiuni de informare in randul a peste 1500 de elevi din 15 scoli si licee din Bucuresti si Ilfov pentru a discuta despre bullying, victimele, agresorii si martorii acestuia. Am organizat conferinte si intalniri de lucru intre reprezentanti ai inspectoratului scolar, directori de scoli si licee, reprezentanti ai altor organizatii si parinti pentru a atrage atentia asupra acceptarii si integrarii in grup a copiilor cu nevoi speciale, diagnosticati cu boli cronice, cu dizabilitati fizice sau intelectuale.


| Date beneficiari
    1500 elevi din clasele a VII-a, a VIII-a, a IX-a si a X-a

| Date beneficiari
    1000 parinti si 100 de cadre didactice

| Activitati
    Am sustinut 50 de sesiuni de informare in randul a peste 1500 elevi in 15 unitati scolare. Intalnirile au fost structurate in 3 module in cadrul carora elevii au avut posibilitatea de a asimila notiunile teoretice transmise si, ulterior, de la le pune in practica. Astfel, in prima parte a intalnirii, au completat un chestionar despre ce inseamna si cum se manifesta bullyingul. In urma centralizarii lor, a reiesit ca doar 50% dintre elevi asociau bullying-ul cu un comportament agresiv, 30% credeau ca este o boala, iar 20% credeau ca este un obiect vestimentar imprimat cu buline. Aceste rezultate ne-au confirmat necesitatea urmatoarei componente, care a constat in sustinerea unei prezentari realizate de catre specialistii organizatiei despre ceea ce inseamna acest fenomen, caracteristicile agresorului si ale victimei, dar si despre cum pot sa faca fata unei astfel de situatii. De asemenea, a existat o sesiune de intrebari si raspunsuri.

In cea de-a treia parte, am provocat elevii sa redacteze un eseu pornind de la o situatie de tip bullying, fictiva sau reala, in care sa descrie cum ar reactiona daca ar fi martori la o scena de agresiune fizica, verbala sau emotionala intre doi sau mai multi colegi. In urma citirii eseurilor, am constatat ca multe erau adevarate strigate de ajutor. Protejati de promisiunea confidentialitatii, elevii s-au simtit liberi sa povesteasca experiente pe care nu au avut curajul sa le spuna nimanui, fie ca este vorba despre parinti sau profesori.


| Rezultatele proiectului
    - aprox. 1000 elevi (70% dintre participanti) recunosc fenomenul bullying si efectele sale in urma participarii la sesiunile de informare;
-aprox. 750 elevi (50% dintre participanti) si-au dezvoltat abilitati legate de prevenirea si combaterea fenomenului de bullying;
- 50 de sesiuni de informare la care au participat 1500 elevi si 100 cadre didactice;
- 1470 de elevi au participat la cele 3 etape de concurs;
- 48 de elevi premiati cu tabere la munte, tablete, telefoane, iPad-uri si alte premii atractive;
- 1 brosura pe tema bullying-ului (20 pagini A5), cu informatii utile elevilor privind combaterea si prevenirea fenomenului bullying, tiparita in 1500 de exemplare si distribuita gratuit elevilor;
- 1 revista pe tema bullying-ului (60 pagini A4) in care au fost expuse intrumente utile pentru parinti si cadre didactice si eseurile premiate ale elevilor care au participat la concursul organizat; revista a fost tiparita in 1500 de exemplare si distribuita gratuit elevilor;
- peste 3.000 de vizualizari ale materialelor informative disponibile in format electornic si pe pagina de website a organizatiei;
- a fost organizata o conferinta pe teme de bullying la care au participat 118 persoane (reprezentanti ai inspectoratului scolar, directori de scoli si licee, reprezentanti ai altor organizatii si parinti);
- au fost organizate 2 intalniri de lucru cu parinti, cadre didactice si reprezentanti ai autoritilor si a altor organizatii in care s-a discutat despre problematica fenomenului bullying in scolile si liceele din Romania;


| Bugetul
    40500

| Parteneri
    Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile, Scoala Gimnaziala nr. 179 (Bucuresti), Scoala Gimnaziala nr. 1 Sfintii Voievozi (Bucuresti), Scoala Generala nr. 66 (Bucuresti), Scoala nr. 11 Heliade Radulescu (Bucuresti), Scoala nr. 5 Corneliu Popescu (Bucuresti), Colegiul Economic Virgil Madgearu (Bucuresti), Scoala Centrala (Bucuresti), Colegiul Tehnic Media (Bucuresti), Colegiul Tehnic Mircea cel Batran (Bucuresti), Scoala Superioara Comerciala N. Kretzulescu (Bucuresti), Scoala Generala nr. 1 Buftea (Ilfov), Scoala Generala nr. 2 Buftea (Ilfov), Scoala Gimnaziala nr. 1 Corbeanca (Ilfov), Scoala Generala nr. 2 Tamasi (Ilfov), Liceul Teoretic “Horia Hulubei” Magurele (Ilfov).

| Website proiect
    www.asociatiamame.com





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2017
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL