close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.




  

Participanti & Proiecte



CARAVANA AFTER SCHOOL



| Organizator:
    Asociatia ProiectProEuropa
| Categorie:
    Proiecte si campanii de voluntariat
| Problema de fond
    In cele 5 scoli din com. Vatra Moldovitei invata > 550 de copii, multi din familii cu dificultati economice, culturale si sociale, cu consecintele lor emotionale: parintii nu au loc de munca, multi au doar un venit agricol minimal sau venituri ca zilieri; pentru multe familii, sursa sigura de venit sunt alocatiile de stat.
In nicio scoala-structura, copiii nu invata in clase distincte, ceea ce face aproape imposibila invatarea centrata pe elev. Un singur invatator nu poate raspunde in acelasi interval orar tuturor cerintelor educative ale 16-18 copii cu nivel de dezvoltare personala si intelectuala atat de diferit. La nivelul copiilor din ciclul gimnazial, > 60% dintre copii fac o naveta zilnica spre scoala (4-18 km), locuind in sate risipite; de la sosea ei mai au de parcurs alti 4-5 km pana acasa; programul zilnic - 6,30-16,30.



| Scopul proiectului
    Scop - implicarea celor 550 de elevi din scolile com. Vatra Moldovitei intr-un program coerent, structurat si complex de invatare alternativa pentru copii si tineri, de tip mentorat profesori-elevi, tutoriat elevi-elevi si coaching. Obiective: stimularea interesului a >550 de copii si tineri pentru dezv pers si profes; implicarea a >40 de voluntari premianti APPE in viata comunitatii; cresterea cu min. 30% a performantelor scolare ale elevilor; progr. saptamanal de mentorat/tutoriat si coaching 15 ore, 5 scoli x 3h, in cinci arii curriculare de interventie

CARAVANA AFTER SCHOOL CARAVANA AFTER SCHOOL CARAVANA AFTER SCHOOL

| Aria geografica
    20 de comunităţi rurale din 20 de judeţe

| Rezumat
    Proiectul Caravana After School a oferit celor 550 de elevi din scolile com. Vatra Moldovitei, jud. Suceava, un program coerent, structurat si complex de invatare alternativa pentru copii si tineri (de tip mentorat profesori-elevi, tutoriat elevi-elevi si coaching), de dezvoltare personala si profesionala si de stimulare a performantelor scolare, centrat pe nevoile individuale de formare ale fiecarui copil, pe descoperirea abilitatilor si dezvoltarea celor 8 competente europene.
In tot acest interval, saptamanal, au fost organizate cate 5 activitati de invatare interactiva, alternativa, in cadru nonformal: luni, la Scoala Primara Valea Stanei; marti - Scoala Primara Sparturi; miercuri - Scoala Gimnaziala Vatra Moldovitei; joi - Scoala Gimnaziala Paltinu si vineri - Scoala Primara Ciumarna. In fiecare luna au fost organizate cate 4 activitati de timp liber de calitate, de tip Zi de Joaca, tematice, care au valorificat evenimente marcante din calendarul national si international.
Pentru implicare si responsabilitate in asumarea tutoriatului, cei mai activi 50 de elevi-tutore si voluntari au participat la 2 caravane de promovare a proiectului, in 20 de judete din tara si au avut sansa de a cunoaste noi comunitati din perspectiva interculturalitatii si a responsabilitatii sociale.
Produsul final al proiectului este volumul-reportaj Maculator de voluntar - Caravana After School, ISBN 978-606-685-407-8, realizat de tinerii voluntari in proiect si care cuprinde: descrierea unor activitati ale proiectului, experientele de invatare ale participantilor, diverse aspecte ale interculturalitatii, descriere a unor metode/tehnici/instrumente din sfera educatiei nonformale, testimoniale, fotografii, prezentare a rezultatelor si impactului proiectului.


| Date beneficiari
    Beneficiari directi: > 550 de copii din cele 5 sate ale com Vatra Moldovitei, elevi in ciclurile prescolar, primar si gimnazial; > 180 de elevi dintre acestia sunt navetisti din satele Sparturi, Valea Stanei, Ciumarna, Paltinu;

| Date beneficiari
    Beneficiari indirecti: comunitatea. scolara extinsa, comunitatea locala, 2300 – 2500 persoane; 360 de copii si tineri din 18 scoli si grupuri de tineret din tara in care au avut loc stagiuni ale caravanei de promovare a proiectului;

| Activitati
    Timp de 10 luni, in fiecare zi din saptamana a fost organizat program after school in fiecare dintre scolile din comuna. Am stabilit pentru fiecare scoală o zi pentru sesiunile simultane de tutoriat, mentorat si coaching. Fiecare sesiune a durat 3-4 ore, timp de invatare in care am organizat simultan ateliere pe ariile curriculare vizate, un „laborator” de experimentare a noilor tehnologii educationale, centru de lectura si reflectie, de cercetare si informare, zona atelierelor interactive si de comunicare.
In fiecare scoala am reamenajat o sala de clasa cu materiale didactice viu colorate si atractive, cu carti si instrumente de invatare moderne si atractive, in care orice copil sa fie atras sa intre, sa descopere ca poate invata intr-un ALT fel decat copiind teorii intregi de pe tabla, transcriind mecanic formule carora nu le gaseste niciun rost sau scriind dupa dictare pagini intregi de caiet. Caravana a fost un centru mobil de resurse pluridisciplinare, un loc de educatie si integrare cu functii si utilitati multiple: de primire – pt copiii navetisti; de informare – pt. toti elevii care nu au carti (de o mica biblioteca nici nu poate fi vorba!), surse alternative de informare, conexiune la internet si – in cele mai multe cazuri, nici calculator acasa; pedagogica – prin invatarea asistata de profesori-mentor si prin tutorat intre elevii cu performante la invatatura si colegii lor care au nevoie de sprijin; recreativa, orientare scolară si profesionala, de comunicare.


| Rezultatele proiectului
    > 550 copii din 5 sate, din comunitati interetnice, intre care si copii defavorizati si asistati social, au fost ajutati sa aiba vieti mai bune printr-un program social si educational novativ;
- 5 comunitati au fost sustinute sa se dezvolte durabil si responsabil prin educatie si cultura;
- 82 de copii si tineri implicati intr-un program consecvent de dezvoltare personala si profesionala;
- cresterea cu 30% a performantelor scolare ale elevilor la evaluari curente, formative si sumative, evaluari nationale;
- 5 programe saptamanale, 5 zile x 3 ore/activitate de stimulare a invatarii active, constiente pentru elevi;
- 82 de voluntari GLT 4Kids implicati in toate etapele de derulare a proiectului – concepere, redactare, implementare, evaluare, diseminare, monitorizare interna, multiplicare etc.;
- > 100 de copii de etnie hutula din Ciumarna si Paltinu, ce se confrunta cu dificultati economice, sociale, educationale, diferente culturale participanti cu regularitate la activitati de invatare comune;
- 5 spatii in scoli. reamenajate pe criteriul functionalitatii ( zona de experimentare a noilor tehnologii educationale; centru de lectura si reflectie; centru de cercetare si informare; zona ateliere interactive si de comunic; zona de interactiune socio-culturala si recreere;
- program saptamanal de mentorat/facilitare a invatarii/tutoriat intre elevi pe 5 arii curriculare:
- Caravana After School - maculatorul voluntarului.
- cresterea gradului de constientizare a civismului si responsabilitatii sociale in comunitatile rurale.


| Bugetul
    41460,00

| Parteneri
     Scoala Gimnaziala Vatra Moldovitei, Primaria Vatra Moldovitei

| Website proiect
    https://web.facebook.com/asociatiaproiectproeuropa https://web.facebook.com/proiectproeuropa.vatramoldovitei/





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2017
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL