close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.




  

Participanti & Proiecte



Healthcare: Human to Human



| Organizator:
    Asociatia Daruieste Viata
| Categorie:
    Sanatate
| Problema de fond
    Interactiunea zilnica cu parintii ai caror copii au cancer si cu pacientii din spitale care se trateaza pentru a invinge aceasta boala, ne-a facut sa ne dam seama ca exista o “ruptura” adanca intre medic si pacient, in contextul unei lipse a comunicarii eficiente, care a dus la impartirea acestora in doua tabere adverse. Un dialog real purtat intre un medic si un pacient, in care cel din urma, dupa ce afla ca are cancer si cere solutii de la medic, primeste sfatul de a-si face sicriu a fost factorul care ne-a determinat sa actionam, pentru ca ne-am dat seama ca exista o neputinta a medicului de a infrunta durerea persoanei din fata lui. Intrebari precum: "Am sa mor?" sau "Ce se va intampla cu mine?" le provoaca medicilor anxietate, pentru ca ei nu detin tehnicile necesare abordarii conversatiilor cu o atitudine sensibila si de sustinere.

| Scopul proiectului
    Scop: Cresterea sansei la viata si a confortului interior in cazul unui pacient diagnosticat cu cancer si care se trateaza in Romania.
Cresterea eficientei tratamentului medicamentos aplicat in centrele oncologice se poate face si prin cresterea increderii pacientului in tratamentul aplicat, prin crearea unei relatii de incredere intre medic si pacient si, deci, prin imbunatatirea comunicarii dintre acestia.
Au fost organizate 2 traininguri pentru 60 de medici si asistente din Bucuresti, Brasov, Timisoara si Constanta, cu vizibilitate in abordarea relatiei cu pacientii.


Healthcare: Human to Human Healthcare: Human to Human Healthcare: Human to Human

| Aria geografica
    Bucuresti, Brasov, Timisoara, Constanta

| Rezumat
    Cand un parinte, in cabinetul unui medic, afla ca al sau copil are cancer, sau cand un adult afla acest diagnostic in urma unei investigatii, universul lor se naruie, viata lor se opreste in loc, iar singurul lucru pe care medicul il poate face in acel moment e sa creeze o punte. Increderea pacientului in medic ii ajuta apoi pe amandoi pe parcursul tratamentului.
Spre deosebire de tarile civilizate, unde cursurile de comunicare sunt integrate atat academic, cat si clinic, in Romania, medicul este aruncat in fata pacientului fara nicio notiune de comunicare, iar relatia sa cu cel pe care il trateaza se bazeaza pe hazard.
Cursurile de comunicare, organizate de asociatie cu traineri internationali, s-au adresat unui numar de 60 de medici si asistente medicale din oncologie.
Acestea si-au propus sa creeze o conexiune emotionala cadru medical-pacient pentru a putea infrunta impreuna situatiile dificile legate de prognosticul bolii, optiunile de tratament si tratamentul efectiv. Pentru ca, in Romania, medicilor si asistentelor nu le sunt oferite in scoala, facultate sau rezidentiat cunostintele necesare unei comunicari efective cu pacientii lor am organizat cursuri interactive, axate atat pe exercitii de descoperire a propriilor drame ce trebuie depasite pentru a-l putea apoi asculta pe celalalt, cat si pe cunostinte teoretice cu accent pe punerea in practica, prin jocuri de rol si nu numai. Medicii au aflat ca se poate sa nu isi mai duca acasa dramele celor pe care ii trateaza dar ca in acelasi timp isi pot trata cu empatie pacientii.
Estimam ca peste 5000 de pacienti vor trece pragul cabinetului acestor medici si vor fi tratati de catre acestia, cu mai multa empatie, gratie acestui program unic.


| Date beneficiari
    60 de participanti, medici oncologi si asistente medicale – asta insemnand ¼ dintre medicii oncologi din Romania.

| Date beneficiari
    Peste 5000 de pacienti, in urmatorii 10 ani, care interactioneaza cu medicii respectivi

| Activitati
    • Documentare pe subiect (ce s-a facut pana acum in strainatate), contactarea organizatiilor din alte tari, contactarea speakerilor propusi si punerea la punct a tuturor detaliilor.
• Gasirea sponsorilor si convingerea lor sa se implice financiar in acest proiect.
• Trimiterea de cereri de oferta pentru gasirea celor mai bune spatii de desfasurare.
• Organizarea efectiva a evenimentului, tot ce presupune logistica unei astfel de actiuni.
• Cursurile au avut 90% componenta practica – participantii au facut exercitii pentru a-si dezvolta abilitatile de comunicare si a identifica problemele cu care se confrunta in viata personala si care le influenteaza direct viata profesionala.
• Am organizat 2 traininguri de cate 2 zile, cu specialisti internationali:
- Making Bridges: From Solitude to Partnership – cu Rubén Bild si Iván Gómez, traineri spanioli cu peste 30 de ani de experienta in paleatie si comunicare. Medicii oncologi au fost pusi in locul pacientului, astfel incat sa poata vedea lucrurile si din aceasta perspectiva, sa inteleaga cat de important este timpul pentru a-i explica pacientului optiunile si a lua impreuna cea mai buna decizie.
- Advanced Clinical Communication - 6 lectori de la Universitatea St. George, Londra si 4 actori romani. Beneficiari: medici si asistente medicale, impartiti in grupuri de 6, pentru a discuta si a interpreta situatii reale din spitalele din Romania.
• Realizarea de suporturi de curs, in acord cu trainerii implicati in acest proiect.


| Rezultatele proiectului
    Sindromul de burnout poate fi evitat de cadrul medical, iar pacientul poate fi cooperant si increzator in tratamentul aplicat chiar si atunci cand avem un sistem medical plin de neajunsuri, printr-o abordare corecta a medicului in comunicarea pe care o are cu pacientul. Contactul permanent cu boala si moartea are un impact asupra echipei medicale, care suporta o povara emoționala semnificativa si poate plati un preț personal ridicat. Specialistii neglijeaza de multe ori sa aiba grija de ei insisi. In general, atunci cand intervin si se ocupa de nevoile celorlalți, isi lasa propriile nevoi la urma si, ca urmare, ajung la burnout.
Cei 60 de participanti la curs au inteles ca exista si o alta abordare fata de pacienti si le-au comunicat si colegilor beneficiile unei astfel de interactiuni. Ei au acum au o modalitate de gestionare mai eficienta a timpului, putand transmite pacientului si familiei acestuia lucruri esentiale pentru construirea unei relatii de incredere.
Medicii au constientizat erorile de comunicare date de anumite lucruri, precum amplasarea biroului intre medic si pacient, purtarea halatului in momentul in care se da o veste neplacuta pacientului si familiei acesteia, precum si faptul ca propriile traume si conflicte nerezolvate, probleme care par total fara importanta pentru pacient, ii pot influenta cadrului medical deciziile. Schimbari mici pot aduce efecte mari in viata medicului, dar si a celui tratat. Peste 5000 de pacienti vor fi consultati de acesti medici si ingrijiti de asistente, iar comunicarea cu medicul care ii trateaza este vitala.


| Bugetul
    92158,40

| Parteneri
    Vodafone, KLG Invest Europe, KLG Trucking, OAK Fundation

| Website proiect
    





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2017
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL