Organizatiile neguvernamentale, grupurile de initiativa si persoanele fizice au atras aproximativ 17 milioane de euro pentru cele 193 de proiecte civice derulate in 2009 si 2010, proiecte inscrise la Gala Societatii Civile, editia a IX-a. Anul acesta, in competitie au intrat 134 de reprezentanti ai societatii civile: 124 de ONG-uri, 6 grupuri de initiativa si 4 persoane fizice din toate colturile tarii.

Ca si in anul precedent, Muntenia are cei mai multi reprezentanti in competitie (73 de organizatii, 4 grupuri de initiativa si 4 persoane fizice), urmata de Transilvania (28 de organizatii, 1 grup de initiativa). Celelalte regiuni sunt reprezentate astfel: Oltenia – 2 organizatii, Moldova – 15 organizatii si 1 grup de initiativa, Dobrogea – 3 organizatii si Banat – 3 organizatii.

Cele mai multe proiecte au fost inscrise la sectiunea Comportament civic si participare publica (38 de proiecte). Noutatea competitiei de anul acesta o reprezinta cele 3 noi sectiuni: Proiecte si campanii de VOLUNTARIAT, Proiecte pentru TINERET si Proiecte si campanii de CSR care au adunat aproximativ jumatate din numarul total de proiecte inscrise (77 de proiecte).

Numarul proiectelor inscrise la fiecare sectiune a fost, de asemenea, considerabil: Educatie, Invatamant, Cercetare -  28 proiecte, Arta si Cultura - 17 proiecte, Apararea drepturilor individuale/ colective - 7 proiecte, Comportament civic si Participare publica – 38 proiecte, Sanatate - 9 proiecte, Incluziune sociala – 11 proiect,  Servicii de Asistenta sociala – 13 proiecte, Protectia mediului – 13 proiecte, Dezvoltare economica si sociala – 15 proiecte. Proiectele pot fi vizualizate pe site-ul www.galasocietatiicivile.ro.

Extinderea structurii competitiei s-a dovedit a fi necesara, noile sectiuni introduse la aceasta editie inregistrand un numar mare de inscrieri: Proiecte si campanii de VOLUNTARIAT – 25 de proiecte,  Proiecte pentru TINERET – 31 de proiecte, Proiecte si campanii de CSR – 21 de proiecte. Pentru premiile speciale au fost nominalizate 66 de proiecte: la sectiunea  Buget - / Eficienta + 18 proiecte (proiecte cu bugete cuprinse intre 0 si 4.000 RON), la sectiunea IMPACT - 13 proiecte, DURABILITATE - 10 proiecte si ORIGINALITATE - 25 de proiecte.

Juriul format din peste 70 de specialisti in implementarea si evaluarea proiectelor, cercetatori, jurnalisti, lideri si formatori de opinie, personalitati publice care s-au remarcat de-a lungul timpului prin implicarea activa in societatea civila din Romania, reprezentanti ai sectorului privat, specialisti in marketing, comunicare, CSR, public affairs si specialisti cu competente de management si comunicare din industria de relatii publice si advertising, va decide care au fost cele mai bune proiecte ale anului 2011 in perioada 1 aprilie - 2 mai. Castigatorii editiei 2011 a Galei Societatii Civile vor fi anuntati in cadrul festivitatii de decernare a premiilor, programata pentru inceputul lunii iunie.

Gala Societatii Civile este un proiect Millenium People (ex. Millenium Communications).

In 2011 proiectul este sustinut de: Rompetrol, Ursus Breweries, Carpatcement Holding, ING Asigurari de Viata, Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale (ANPCDEFP) si Programul Tineret in actiune, Autoritatea Nationala pentru Sport si Tineret, GlaxoSmithKline si Coca Cola Hellenic.

Intact Media Group este partenerul media principal al acestei editii.

***
Pentru mai multe informatii va rugam contactati:
Laura Banica
PR Manager - BORTUN●OLTEANU
laura@bortunolteanu.ro
0730.025.819
 
 
 ***
Despre Gala Societatii Civile 
Dupa noua ani de existenta Gala Societatii Civile gazduieste astazi:
 - o competitie anuala menita sa premieze proiectele sectorului neguvernamental si sa puna in valoare cele mai importante initiative civice; 
 - un targ de voluntariat online - sectiunea Bursa de Voluntariat (mai mult de 300 de voluntari disponibili in acest moment pentru a activa in proiectele sectorului non-profit) pe www.galasocietatiicivile.ro;
 - campania Adopta un ONG - www.adoptaunong.ro -  adresata pe rand bloggerilor, agentiilor de publicitate si relatii publice si apoi artistilor si trupelor din industria muzicala, care au adoptat organizatii non-profit, ajutandu-le astfel sa devinaa mai vizibile si sa-si faca mai cunoscute proiectele in fata publicului larg.
 - programul Comunicatori pentru Societatea Civila - www.comunicatorii.ro- pregateste studenti de la facultatile de comunicare si le asigura stagii de practica in ONG-uri si institutii culturale. Raspunde unei nevoi reciproce: aceea a studentilor de a capata experienta, reusind in acelasi timp sa suplineasca lipsa personalului specializat in relatii publice din organizatiile neguvernamentale si sa ofere suport personalului specializat din institutiile culturale.