Inspectoratul General al Politiei Romaine, cu sprijinul Petrom, a demarat astazi, pentru al treilea an consecutiv, o campanie educationala socanta, "Viteza distruge vieti", pentru sporirea responsabilitatii in trafic a conducatorilor auto, semnata Leo Burnett.

Cei care au fost marcati de campania pentru incurajarea folosirii centurii de siguranta, in care o fetita era "catapultata" prin parbriz, nu o sa fie indiferenti nici la cea mai noua campanie educationala inceputa astazi de Inspectoratul General al Politiei Romaine, cu sprijinul Petrom, si realizata de agentia de publicitate Leo Burnett.

Campania se desfasoara la nivelul intregii tari si are drept obiective responsabilizarea participantilor la trafic in vederea adoptarii unui comportament preventiv, constientizarea opiniei publice asupra dinamicii si consecintelor accidentelor rutiere si diminuarea cu 2% a numarului accidentelor rutiere care au drept cauza viteza excesiva.

Din punct de vedere creativ, campania porneste de la ideea ca viteza excesiva poate distruge viata ta si a altora, si dramatizeaza situatii relevante pentru conducatorii auto de orice vairsta. Mesajul campaniei, "Viteza distruge vieti" va fi prezent pe TV, radio, presa scrisa, cinematografe si in spatii indoor media paina la inceputul lunii septembrie.

"Odata inceput lucrul la campanie, ne-am dat seama ca avem de-a face cu doua grupuri tinta: clientii Petrom pe de-o parte - familisti si oameni asezati care recurg la viteza ocazional -, iar pe de alta parte, pustii teribilisti care abia si-au luat carnet si pentru care viteza e mod de viata. Statisticile Politiei ne aratau ca victimele proveneau din ambele grupuri, dar incidenta era mai mare, evident, in raindul tinerilor. Asadar, ne-am decis sa comunicam acelasi mesaj "Viteza distruge vieti", dar apelaind la mecanisme diferite de sensibilizare adaptate celor doua grupuri tinta", spune Carmen Tiderle – Creative Director la Leo Burnett.

Astfel, in cazul tinerilor, s-a folosit cliseul photo-shooting: masina tunata, femei frumoase – o referinta accesibila lor. Daca la inceputul spotului totul e de acolo, finalul te socheaza caind descoperi ca fetele sunt, de fapt, mutilate in urma unui accident grav de masina. Line-ul "Viteza. Ti se mai pare cool?" incheie spotul care ar trebui sa-i convinga pe cei vizati sa se gaindeasca un pic inainte de a apasa pe acceleratie.

Pentru familisti, insa, echipa implicata in acest proiect a considerat ca teama cea mai mare nu e ca mori tu, ci ca-i poti omori pe cei dragi tie. Ideea e "poate traiesti, dar poti trai cu faptul ca i-ai ucis pe cei dragi?". De asemenea, dramatizarea e metaforica: soferul, respectiv tatal, isi inchide de vii membrii familiei in saci de morga.

Potrivit oficialilor agentiei, campania de publicitate "Viteza distruge vieti" are un buget de 500.000 euro pentru acest an si este suportat in totalitate de catre Petrom, companie care a alocat circa 1.750.000 euro in perioada 2006-2008, pentru campaniile publicitare care au sustinut programele Politiei Romaine.

"Romainia nu sta deloc bine la numarul de accidente rutiere mortale. Anual, peste 2.700 de oameni mor in urma evenimentelor de acest gen si alti peste 7.000 sunt raniti grav – dupa cum reiese din statisticile Politiei Romaine. Aceste cifre ar putea scadea daca toti participantii la trafic ar avea mai multa responsabilitate si bun simt - doua atribute in care credem si care, nu intaimplator, sunt componente ale noii platforme de comunicare Petrom. In acest context, sprijinul pe care noi l-am oferit de 3 ani de zile initiativei Inspectoratului General al Politiei Romaine este absolut firesc", declara Liliana Stanculet, Corporate Brand Manager, Petrom.

Dupa spusele Chestorului Gheorge Popa, seful Politiei Romaine, exista 3 factori majori care stau la baza numarului mare de accidente rutiere inregistrate: infrastructura, inconstienta participantilor la traficul rutier si factorul educational. Ultimii doi factori incercaind sa fie redusi cu ajutorul acestei campanii.

Echipa PETROM care s-a implicat activ in acest proiect este formata din: Dan Pazara – Director de Comunicare si Liliana Stanculet – Corporate Brand Manager.

Din partea agentiei de publicitate Leo Burnett au contribuit la campanie: Ioana Gheorghita – Strategic Planner, Razvan Matasel – Head of Planning, Laura Leonte – Copywriter, Emil Comsa – Art Director, Carmen Tiderle – Director de creatie, Tudor Cuciuc – Director de creatie, Razvan Giurcaneanu – AV producer, Alexandra Ionescu – Brand Communication Executive, Petronela Ionescu – Brand Communication Director si Andreea Boaca – Brand Communication Director.

Extra Info:
Accidentele de circulatie rutiera ocupa primul loc in lume in raindul cauzelor mortii violente.
Peste 2700 de persoane sunt ucise anual in accidente rutiere;
Peste 7000 de persoane sunt ranite grav in fiecare an;
O pondere mare in cauzele producerii accidentelor o are viteza excesiva, care genereaza circa 17% din accidente, cel mai mare numar de victime si cel mai mare numar de persoane decedate;

de Andreea Pavel