Dupa ce criterii analizati solicitarile de sponsorizare pe care le primiti si cum decideti domeniile in care va implicati?


Mihaela Burada, Director Adjunct Comunicare - BRD-Groupe Société Générale


Sunt 4 domenii cheie in care ne implicam de 10 ani: parteneriatele sportive, sustinerea culturii, a educatiei si actiunile umanitare.

Periodic, aceasta strategie este revizuita si adaptata noilor cerinte ale societatii romanesti. De exemplu, incepand cu anul trecut, am introdus un capitol nou -  protejarea mediului, o dimensiune care nu ar trebui sa lipseasca din strategia nici unei companii.

Atunci cand evaluam o noua solicitare de sponsorizare, verificam in primul rand daca proiectele propuse se suprapun cu strategia noastra de sponsorizare, aprobata pentru anul respectiv.
Urmarim ca:

    - obiectivele pe care si le propune proiectul sa fie realiste si tangibile;

    - planul de actiune si durata desfasurarii programului sa fie clar explicate;

    - proiectul sa puncteze rezultatele asteptate si sa fie sustenabil in timp;

   - bugetul sa fie prezentat defalcat si sa contina toate tipurile de cheltuieli (echipamente si bunuri, materiale promotionale, resurse umane etc);

   - comunicarea rezultatelor programului sa fie transparenta si sa se faca trimestrial sau la finele fiecarei etape;     

    - ONG-ul aplicant sa aiba experienta unor actiuni similare incheiate cu succes.

De altfel, tocmai pentru a comunica ONG-urilor conditiile noastre de finantare si pentru a prezenta strategia noastra si cele mai reprezentative proiecte, am construit un site de CSR al BRD: www.brdcsr.ro. Este un instrument foarte util, atat pentru ONG-uri cat si pentru noi pentru ca dorim sa ne eficientizam activitatea. Site-ul are vocatia de a deveni, in timp, un adevarat raport catre stakeholderii nostri.

 
Anca Teiosanu, PR Specialist - Orange Romania


Domeniile in care ne implicam sunt stabilite prin strategia de responsabilitate sociala a Grupului France Telecom din care face parte Orange Romania. Acestea au fost alese astfel incat sa sustina valorile brandului Orange si sa fie legate de comunicare, acesta fiind domeniul nostru de activitate. De aceea, alegem sa sustinem proiecte menite sa ajute oamenii sa comunice mai bine si sa construiasca relatii cu ceilalti, astfel incat sa se poata integra mai bine in societate si sa traiasca o viata mai buna.

Analizam fiecare propunere pe care o primim in functie de concordanta cu strategia Grupului precum si de alte criterii: modul de prezentare a proiectului, existenta unui plan de actiune cu termene si obiective clare, cu indicatori de performanta care sa masoare la final atingerea obiectivelor propuse, increderea pe care o prezinta organizatia respectiva.


Anca Nuta, Head of Events, CSR & Cultural Sponsorships - UniCredit Tiriac Bank

Cand vorbesti de CSR si corporatii, inainte de a ajunge la finantarea unor proiecte, trebuie sa pornesti de la modul in care aceste corporatii isi obtin profitul. Cred ca o companie nu este responsabila social daca isi obtine profiturile fara a respecta legile si standardele mediului in care opereaza sau daca nu este transparenta. Abia apoi vin proiectele.

Avem o politica de Grup pe care o urmam si care ne indruma in urmatoarele directii: protectia mediului, arta si cultura si domeniul social. In functie de aceste domenii, facem selectia proiectelor in care ne vom implica. Urmarim astfel ca actiunile noastre sa fie cat mai concentrate si eficiente cu putinta, iar ajutorul financiar pe care il oferim sa aduca o schimbare reala si sa aiba un impact considerabil aspra comunitatii careia i se adreseaza. In general, sunt proiecte care implica un parteneriat pe termen lung, cum este cel recent lansat impreuna cu organizatia Mai Mult Verde – Cicloteque.

Ne implicam de asemenea si in proiecte punctuale, mai ales la nivel local, unde domeniile sunt extrem de diverse in functie de nevoile comunitatii.


Bogdan Arnautu, Sef Departament Comunicare - Carpatcement Holding

In primul rand, ne-am definit o strategie clara de CSR, iar in urma analizarii solicitarilor de sprijin pe care le-am primit, am decis ca domeniile in care ne implicam si in care putem juca un rol esential sunt:

1. Protectia mediului: priveste atat imbunatatirea calitatii factorilor de mediu, cat si conservarea biodiversitatii. Actionam mai mult decat responsabil in ceea ce priveste mediul – promovam constientizarea problemelor in legatura cu mediul si sanatatea si investim in combustibili alternativi si tehnologii prietenoase mediului, pentru o noua calitate a vietii.

2. Urbanismul si arhitectura: implicarea in acest domeniu inseamna pentru noi readucerea in prim-plan a arhitecturii, planificarii spatiale si amenajarii teritoriului, ajutand in acelasi timp factorii de decizie sa transforme orasele gri in localitati placute, frumoase. Ne implicam in astfel de proiecte deoarece producem unul dintre cele mai durabile materiale de constructie din lume – betonul. Acesta confera constructiilor durabilitate timp de secole, oprind in acelasi timp diminuarea resurselor naturale.

3. Dezvoltarea comunitatilor: in comunitatile locale in care ne desfasuram activitatea, ne asumam un rol activ prin oferirea materialelor de constructii pentru proiecte de constructii si infrastructura, prin sprijinul financiar acordat initiativelor comunitatii si prin resurse umane – voluntari in diverse proiecte locale.

4. Actiuni umanitare: acestea includ donatii si asistenta in cazul unor dezastre naturale, pentru a ajuta persoanele aflate in dificultate, cum ar fi victime ale inundatiilor, sinistrati. Prin sponsorizari si acte caritabile, ajutam comunitatile in care activam.

Resursele noastre, ca ale oricarei companii sunt limitate. Prin urmare, acestea pot si vor fi utilizate acolo unde impactul lor este maxim. De aceea, am ales sa stam la baza dezvoltarii de proiecte durabile pentru Romania, urmarind cu preponderenta cele patru domenii identificate ca fiind prioritare.


Anca Rarau, Director Marketing si Comunicare - Banca Transilvania

Intr-adevar, la Banca Transilvania ajunge un numarul mare de solicitari, care acopera cele mai diverse domenii. Daca se refera la zonele noastre de interes – sanatate, educatie, cultura, sport, mediu etc. -  acestea trec de o prima etapa a selectiei. Luam in calcul, de asemenea, argumentarea cat mai clara a solicitarii si daca ar putea aduce beneficii pentru un numar cat mai mare de persoane.

Sunt cazuri in care chiar Banca Transilvania a initiat astfel de proiecte. Asa ar fi, de exemplu, "Tu alegi, Banca Transilvania se implica", derulat in Alba Iulia, Bistrita, Deva si Sibiu sau "Clujul Are Suflet".

Citeste articolul integral pe www.responsabilitatesociala.ro