Unilever South Central Europe a lansat Fundatia Unilever in cadrul unui eveniment desfasurat ieri seara, la clubul Fabrica, unul dintre cele mai nonconformiste cluburi din Bucuresti.

"Unilever datoreaza puterea parteneriatului sau social valorilor promovate incontinuu de la crearea companiei, la sfarsitul secolului 19. Inca de atunci grija pentru nutritie si igiena, importanta ingrijirii personale, grija pentru mediu, importanta cunoasterii, comunicarea si increderea reciproca, dar mai ales responsabilitatea si creativitatea individuala s-au impus ca valori. In spiritul acestora lansam acum Fundatia UNILEVER" , a declarat Alexandra Gatej, Presedintele Unilever South Central Europe.

Unilever South Central Europe va sustine proiectele necesare evolutiei sociale a Romaniei, atat strategic cat si financiar, prin intermediul Fundatiei UNILEVER. Lansata in prezenta membrilor Colegiului de Onoare – Cristian Mungiu, Liviu Papadima, Cosmin Alexandru, Dragos Bucurenci, Dan Mircea Cheta, Gili Mocanu
– Fundatia va activa in patru domenii cheie ale societatii romanesti – mediu, sanatate, educatie si cultura.
De asemenea, Fundatia UNILEVER a facut cunoscute cu ocazia lansarii si proiectele initiate de membrii colegiului sau de onoare, pe care a ales sa le finanteze in primul an de existenta:

- Vernisata cu prilejul lansarii Fundatiei Unilever, expozitia artistului Gili Mocanu, cu tema "Apa", devine si primul proiect in domeniul artelor vizuale sustinut de Fundatie.

- Implicarea Fundatiei in voluntariatul pentru mediu a gasit in asociatia "MaiMultVerde", coordonata de Dragos Bucurenci, un demers de substanta, care se va transforma intr-un parteneriat pe termen lung.

- Dedicata sustinerii leadershipului, Scoala de vara "Estudia", initiata de Cosmin Alexandru si Liviu Papadima prin asociatia Erudio, se asociaza firesc dorintei Fundatiei de promovare a excelentei in educatie.

- Parteneriatul cu Fundatia pentru o Alimentatie Sanatoasa si sustinerea lansarii cartii "Cum sa traim mai mult si mai bine" sub coordonarea profesorului Dan Mircea Cheta, face parte din sprijinul acordat promovarii unui stil de viata sanatos.

- Cristian Mungiu, al carui film premiat cu Palme d’Or "4 luni, 3 saptamani si 2 zile" a fost finantat de compania Unilever, va continua proiectul "Amintiri din Epoca de aur" cu un nou film. "Amintiri din Epoca de aur" isi propune sa fie o istorie neconventionala a comunismului din Romania povestit prin legendele lui urbane si in acelasi timp sa recupereze amanuntele uitate din copilaria celor care s-au nascut atunci.

- Desi aflat in plina expeditie, in incercarea de a escalada cele mai inalte trei varfuri de pe continentul asiatic, alpinistul Alex Gavan a fost prezent prin dimensiunea actului sau de curaj – proiectul "Cloud Climbing". 

Extra Info:
Fundatia UNILEVER este un rezultat al implicarii sociale a companiei UNILEVER in viata societatii romanesti. Vitalitatea pe care o propune compania si principiile unei dezvoltari durabile sunt fundamentul actiunilor viitoare ale Fundatiei. Valorile pe care le sustine Fundatia UNILEVER sunt vitalitatea, deschiderea, increderea si colaborarea. Anul viitor Fundatia va initia un concurs de proiecte, punand la dispozitia castigatorilor granturi menite sa determine concretizarea ideilor valoroase din domeniile pe care le sustine.

Unilever, una dintre cele mai importante companii de pe piata mondiala a bunurilor de larg consum, este prezenta in Romania din 1995. De atunci, Unilever a investit peste 120 milioane euro, fiind unul dintre cei mai importanti investitori din Romania. Portofoliul de marci pe care Unilever le comercializeaza pe cele doua mari piete pe care este prezent – produse de ingrijire personala si a locuintei, produse alimentare – include marci puternice precum Dero, Omo, Cif, Domestos, Coccolino, Dove, Rexona, Axe, Sunsilk, Delma, Rama, Becel, Delikat, Knorr, Lipton. Unilever coordoneaza de la Bucuresti regiunea Europei Centrale si de Sud, formata din Romania, Bulgaria, Albania, Macedonia, Serbia, Muntenegru si Moldova. Cifra de afaceri a companiei a fost in 2007 de 206,7 milioane de Euro. Unilever angajeaza in regiune un total de 670 de oameni. De la venirea in Romania compania Unilever a investit peste 8 milioane de Euro in proiecte comunitare.