Startup-urile r-Create, Re-cycled  și EcoTree au obținut o finanțare în valoare totală de 50.000 de euro în cadrul programului ReUse Hub, dezvoltat de Impact Hub Bucharest și PepsiCo. Soluțiile inovatoare de reciclare și reducere a impactului deșeurilor, propuse de cele trei startup-uri, au constat într-un ambalaj returnabil pentru magazinele online, un echipament de folosire a plasticului reciclat prin injecție pentru piese în volum mediu, respectiv un serviciu de tip cloud pentru administrarea procesului de reciclare. Pe lângă premiul în bani, antreprenorii vor beneficia de spațiu de lucru în Impact Hub și consiliere și mentorat timp de 6 luni.
 
Câștigătorii au fost aleși de un juriu format din reprezentanți Impact Hub Bucharest, PepsiCo, business angels și actori din industria reciclării. Aceștia au urmărit impactul pe care îl poate avea soluția propusă, scalabilitatea, fezabilitatea operațională și financiară și capacitatea echipei de a o îmbunătăți și transforma în realitate. Premiul total a fost impărțit astfel: r-Create a obținut 25.000 de euro, Re-cycled – 15.000 de euro și EcoTree – 10.000 de euro.
 
„Mă bucur pentru premiile obținut de cele trei startup-uri și îi felicităm pe toți participanții care au avut curajul să-și înscrie și să-și prezinte ideile în programul ReUse Hub. Misiunea noastră nu s-a încheiat aici, findcă vom urmări în continuare evoluția acestora și îi vom sprijini în dezvoltarea afacerii și obținerea primelor rezultate. Ne dorim să ne implicăm și în viitor în astfel de proiecte care oferă soluții sustenabile pentru un viitor mai bun pentru toți”, afirmă Walentin Stefanov, Commercial Finance Director, PepsiCo East Balkans.
 
„Ne-am asumat, împreună cu PepsiCo, misiunea de a ne pregăti pentru un viitor mai bun și mă bucur că avem ocazia de a folosi toate resursele și expertiza pe care le avem la dispoziție pentru a conecta actori diverși din ecosistem și pentru a susține inovația. Îi felicităm pe toți participanții pentru efortul lor, pentru dorința de învățare și de a crea o schimbare și așteptăm cu nerăbdare să lucrăm în continuare alături de cele trei startup-uri pentru a le duce la următorul nivel.”, a declarat Lucian Grămescu, Incubation Manager, Impact Hub Bucharest.
 
În faza finală a competiție au participat, în total, 8 startup-uri inovatoare care pot schimbă modul în care reciclăm în viitor: 
● BuyMySell, aplicație marketplace pentru deșeuri –  Bogdan Marin;
● Soluție de compostare inovatoare pentru supermarketuri – Adrian Moisa (BioCycle);
● Echipament de folosire a plasticului reciclat prin injecție pentru piese în volum mediu – Marius
Ciobanu (Re-cycled);
● Reciclarea magneților „pământ rar” – Alexandru Lixandru
● Monitorizare pe bază de RFID pentru reducerea food waste și creșterea returnării de ambalaje – Dobriță Cosmin & Vlad Florea (Fastkets);
● Serviciu de tip cloud pentru administrarea procesului de reciclare – Bogdan Andronache (EcoTree);
● Producție de filament pentru printare 3D din plastic reciclat – Irina Harău (ReShape);
● Ambalaj returnabil pentru magazinele online – Linda Vasilescu (r-Create). 
 
Proiectul a debutat pe 7 septembrie cu un workshop despre modele de business scalabile și a inclus training-uri, meetup-uri și teme de teren care i-au ajutat pe participanți să își cunoască publicul țintă și să își construiască un plan de afaceri. Din 120 de soluții din domeniul reciclării sau al reducerii deșeurilor înscrise, 16 au fost selectate să intre în accelerator. Dintre acestea, doar 8 au ajuns în etapa unui interviu amănunțit cu membrii juriului pe 4 decembrie, și au fost prezentate public pe 5 decembrie în cadrul ReUse Hub Pitch Day, când s-au anunțat și câștigătorii.
 
***
Despre PepsiCo
Produsele PepsiCo sunt savurate de consumatori din peste 200 de țări și teritorii din întreaga lume, de un miliard de ori pe zi. PepsiCo a generat peste 63 miliarde dolari venit net în 2016, adus de un portofoliu de alimente și băuturi care include Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker și Tropicana. Portofoliul PepsiCo este format dintr-o gamă variată de produse alimentare și băuturi savuroase, printre care 22 de branduri ce generează fiecare peste 1 miliard de dolari în vânzări de retail anuale.

În centrul filosofiei PepsiCo se află “Performanță cu Scop”, filosofia fundamentală care definește crezul companiei – succesul PepsiCo se află în legătură directă cu sustenabilitatea mediului înconjurător. Îmbunătățirea continuă a produselor pe care compania le comercializează, responsabilitatea de a proteja mediul înconjurător și încrederea acordată oamenilor fac din PepsiCo o companie globală de succes care realizează valori pe termen lung pentru societate și pentru acţionari. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.pepsico.com.
 
Despre Impact Hub Bucharest
Impact Hub Bucharest este organizația ce susține dezvoltarea antreprenorială a inițiativelor cu impact pozitiv în societate în cadrul unei comunități globale, oferind spații de lucru colaborative, programe de dezvoltare și incubare a afacerii, conferințe și evenimente, precum și opțiuni de finanțare prin crowdfunding. Prezentă în București din 2012, organizația face parte din rețeaua globală Impact Hub cu prezențe fizice în peste 100 de locații de pe 5 continente.