• Continuând seria inițiativelor demarate cu ocazia evenimentului Ziua Afacerii Tale și dedicate susținerii antreprenorilor români și a afacerilor independente, METRO lansează, cu ocazia Zilei Internaţionale a Femeii, campania Micile Antreprenoare, o inițiativă menită să încurajeze femeile să pună bazele propriilor lor afaceri.
• METRO Cash & Carry România, în parteneriat cu Banca Comercială Română (BCR), oferă tuturor fetițelor născute în București, pe 8 martie 2019, un cec cadou în valoare de 1.500 euro, pentru a le susține visul de a deveni antreprenoare la majorat.
• Inițiativa pornește de la rezultatele Studiului privind Afacerile Independente, realizat de METRO la nivel internațional, în 10 țări, printre care și România.
• Studiul Internațional privind Afacerile Independente din 2018 a fost realizat de METRO cu ocazia evenimentului Ziua Afacerii Tale, în România, Republica Cehă, Franța, Germania, India, Italia, Portugalia, Rusia, Spania și Turcia, pe o bază de 10.000 de respondenți, dintre care 1.500 de proprietari de afaceri. În România, eșantionul a cuprins 1.000 de respondenți, inclusiv 150 de antreprenori.
 
Conform studiului realizat de METRO în România, 64% dintre femei își doresc să-și deschidă propria afacere, dar numai 6% au încredere că pot pune în practică această idee. Problemele care alimentează această neîncredere sunt de ordin financiar. Un sfert (25%) dintre femeile care au participat la studiu și dețin în prezent o afacere au întâmpinat dificultăți în deschiderea afacerii. Ele au afirmat că strângerea fondurilor necesare și lipsa unui sprijin financiar au reprezentat cele mai dificile etape ale demarării afacerii lor.

De aceea, METRO România și BCR vin în întâmpinarea acestor dificultăți și încurajează antreprenoriatul feminin, prin intermediul inițiativei Micile Antreprenoare. Astfel, fiecare fetiță născută în maternitățile din București de Ziua Internațională a Femeii, va primi suma de 1.500 euro, sub forma unui cec cadou. Banii vor fi depuși într-un cont bancar, pe care fetițele îl vor putea accesa pentru a-și îndeplini orice vis,  după împlinirea vârstei de 18 ani.

Scopul inițiativei este de a oferi femeilor un sprijin real în demararea propriei afaceri. Campania se derulează în toate maternitățile din capitală.
 
„Cu aceeași dorință de a ajuta antreprenorii români, pe care o cunoașteți deja de la Ziua Afacerii Tale, am lansat astăzi, pe 8 martie, campania Micile Antreprenoare. De această dată, încurajăm și  antreprenoriatul feminin oferind, alături de partenerul nostru BCR, un cadou în valoare de 1.500 euro tuturor fetițelor născute de Ziua Femeii, în maternitatile din București, pentru ca, la majorat, să-și poată îndeplini orice vis”,  declară Marina Zara, Head of Marketing and Communications METRO Cash & Carry România. 
 

Suntem bucuroși că putem contribui la această inițiativă care va consolida peste ani o nouă generație de tinere întreprinzătoare. România are nevoie de oameni cu încredere în ei, iar femeile antreprenoare din țara noastră și-au asumat deja acest rol, de a readuce încrederea că românii pot reuși prin forțe proprii să aibă o viață mai bună”, declară Ionuț Stanimir, Director de Marketing și Comunicare Banca Comercială Română.
 
Cum funcționează campania Micile Antreprenoare?
Părinții fetițelor născute în maternitățile din București în data de 8 martie 2019 pot trimite un e-mail la adresa ma@metro.ro, prin care să își exprime dorința de a participa la campanie. E-mailul trebuie să conțină: copia certificatului de naștere al fetiței și formularul de consimțământ primit odată cu nasterea fetiței, completat și semnat. Data limită de înscriere este 8 aprilie 2019.

Mai multe informații despre campanie sunt disponibile pe www.metro.ro și www.bcr.ro 

Studiul Internațional METRO privind Afacerile Independente relevă și alte aspecte esențiale cu privire la antreprenoarele din România și la modul în care aleg să își gestioneze afacerea. 
 
Cu toate că există destule impedimente în demararea unei afaceri, majoritatea antreprenoarelor din România (97%) au declarat că dacă ar fi să se întoarcă în timp, și-ar deschide din nou, fără ezitare, o afacere.
Această concluzie subliniază faptul că antreprenoriatul este o opțiune pe care o iau în considerare din ce în ce mai multe femei, care doresc să se dezvolte profesional conducându-și propria afacere.

Și dacă în trecut se spunea că nu poți face bine două lucruri în același timp, femeile moderne vin să demonteze acest mit. Majoritatea femeilor din România care au participat la studiu sunt în același timp mame și antreprenoare de succes. 76% dintre acestea își împart cu succes timpul între gestionarea unei afaceri, ca job cu normă întreagă, și creșterea micuților lor. Mai mult, deși, conform studiului, jumătate dintre femeile din România care dețin o afacere folosesc veniturile obținute pentru a-și întreține familia, doar 4% dintre acestea declară că și-au deschis afacerea strict pentru avantajele financiare. 44% dintre antreprenoarele din România declară că au deschis o afacere dorind să facă ceea ce le place și că veniturile rezultate sunt binevenite, dar nu au fost scopul principal.

Totodată, antreprenoarele moderne din România evidențiază importanța tehnologiei în gestionarea și conducerea unei afaceri. Aproximativ 91% dintre acestea susțin că instrumentele digitale sunt esențiale pentru desfășurarea activității curente, de zi cu zi. 48% dintre ele au implementat pentru afacerea lor un sistem electronic de plată, 23% folosesc un sistem digital pentru gestiunea propriei afaceri și 25 % primesc feedback de la clienții lor prin intermediul unui instrument digital. De asemenea, 47% aleg ca afacerea lor să fie prezentă pe retele de socializare. Mai multe detalii cu privire la Studiul Internațional METRO privind Afacerile Independente din România sunt disponibile pe www.metro.ro
 
***
METRO
este liderul comerţului cu ridicata la scară mondială. Compania operează în 35 de țări și numără peste 150.000 de angajaţi la nivel mondial. În anul financiar 2017/2018, METRO a înregistrat vânzări de 36.5 miliarde €. METRO oferă soluții personalizate pentru a satisface nevoile celor 24 milioane de clienți profesioniști atât din industria Horeca, cât și din comerțul tradițional. Totodată, METRO stabilește noi standarde pentru viitor: orientare către client, soluții digitale și modele sustenabile de afaceri. Compania sprijină competitivitatea antreprenorilor și a afacerilor independente prin intermediul soluțiilor digitale și a serviciilor de livrare și contribuie la diversitatea culturală in domeniul comerțului cu amănuntul și ospitalității. Informaţii suplimentare pe: www.metroag.de.
 
METRO Cash & Carry România a fost lansată oficial în România în luna octombrie a anului 1996, prin deschiderea primului centru de distribuţie, în Bucureşti. Distribuţia naţională a magazinelor METRO România este următoarea: 5 centre în Bucureşti, câte 2 centre în Braşov, Constanţa, Timişoara şi câte un centru în fiecare din următoarele oraşe: Cluj, Bacău, Iaşi, Craiova, Baia Mare, Pitești, Galaţi, Ploieşti, Oradea, Sibiu, Suceava, Tg. Mureş, Arad, Deva, Satu Mare, Piatra Neamţ, Buzău, Târgovişte şi Turda. Informaţii suplimentare pe: www.metro.ro.