Aproape 100 de bucureșteni au donat sânge în weekendul trecut, în cadrul a două centre special amenajate de Mega Mall, alături de Centrul de Transfuzie Sanguină București și de Asociația React. Acțiunea a făcut parte din campania „Fii Mega-Salvator! Donează sânge!” și a avut drept scop creșterea rezervelor de sânge din Centrul de Transfuzie Sanguină București. 

În total, 129 de persoane s-au înregistrat pe listele de donatori. Dintre acestea, în urma trierii, aproape 100 au fost considerate eligibile din punct de vedere medical și au donat împreună circa 44 de litri de sânge, cantitate ce poate fi folosită pentru aproximativ 243 de pacienți. 

În cadrul campaniei, organizatorii au desfășurat și un studiu cu privire la caracteristicile și motivațiile donatorilor de sânge. Astfel, 72% dintre donatori au fost femei, iar 28% bărbați, majoritatea având vârsta cuprinsă între 24 și 40 de ani și studii superioare. Din totalul donatorilor, 45% au donat pentru prima dată în cadrul campaniei de la Mega Mall, 40% au fost donatori fideli, iar 15% mai donaseră o singură dată înainte de campania din weekend.

Deși 89% dintre respondenți consideră că este foarte important să doneze sânge, iar 93% sunt conștienți de faptul că românii donează mai rar decât media europeană, majoritatea de 60% susține că nu a donat până în prezent din cauza lipsei timpului. Din acest motiv, peste 80% spun că și-ar dori să se organizeze mai des campanii de donare de sânge în weekend sau chiar să existe caravane mobile, în cadrul cărora să li se ofere ocazia de a dona sânge la serviciu.
 
În ceea ce privește motivele pentru care bucureștenii donează sânge, pentru 85% contează să îi poată ajuta pe cei care au nevoie și doar 3% fac acest lucru pentru beneficiile materiale pe care le primesc, restul având alte motivații. Totodată, din totalul participanților la studiu, 43% spun că ei sau persoane apropiate lor au avut nevoie cel puțin o dată de transfuzii de sânge sau de preparate sangvine.
 
Campania „Fii Mega-Salvator! Donează sânge!” s-a aflat la a doua ediție, iar doritorii au putut dona pe datele de 21 și 22 aprilie, între orele 09:00 și 13:00, fiind asistați de două echipe de cadre medicale ale Centrului de Transfuzie Sanguină București. Principalul punct de recoltare a fost situat la intrarea din Bulevardul Pantelimon, unde a fost amplasat un autobuz special compartimentat și dotat cu echipamente medicale, în timp ce al doilea punct de donare s-a aflat la nivelul -1 al centrului comercial. Pe lângă creșterea rezervelor de sânge, prin intermediul campaniei, organizatorii au dorit să atragă atenția asupra importanței donării, în condițiile în care spitalele se confruntă cu o cantitate de sânge insuficientă pentru transfuzii.
 
În Capitală, necesarul zilnic de sânge este de 450 de litri, însă, în fiecare zi, se donează doar un sfert din această cantitate, respectiv 112,5 litri. La o singură donare, este recoltată o cantitate de 450 ml de sânge care, în cazul donatorilor fideli, poate fi utilizată în preparate sangvine pentru 3 pacienți.
 
 
Mai multe informații sunt disponibile pe website-ul www.megamallbucuresti.ro sau pe pagina de Facebook Mega Mall.
 
***
Despre Mega Mall
Mega Mall este unul dintre cele mai moderne centre comerciale din București inaugurat în urma unei investiții de 165 de milioane de euro. Centrul acoperă în total 230.000 metri pătrați, fiind în prezent centrul comercial cu cea mai mare suprafață construită din România. Mall-ul dispune de un spațiu închiriabil de aproximativ 77.000 de metri pătrați, dispuși pe 4 niveluri, și găzduiește peste 200 de magazine, dar și o parcare cu o capacitate de 3.000 de locuri dispuse pe 6 niveluri, dintre care 1.000 sunt situate pe acoperiș. Centrul comercial propune un mix complet de branduri de renume național și internațional pentru toate nevoile și interesele, precum și diverse opțiuni de relaxare și petrecere a timpului liber: un food court de 10.000 mp cu o varietate restaurante, fast food-uri și cafenele pentru toate gusturile, o sală de fitness WorldClass, de 2.500 de metri pătrați, dotată cu o piscină semi-olimpică, un cinematograf Cinema City cu 14 săli ultra moderne și tehnologia 4Dx, un nou concept de spații de distracții cu casino, deschis non-stop, dar și un loc de joacă, adus de Gymboland, pentru copiii de toate vârstele.
 
Aici sunt prezente unele dintre cele mai mari reprezentanțe ale magazinelor de fashion, încălţăminte, îngrijire şi accesorii din țară, printre care H&M, Zara, Koton, Mango, Peek & Cloppenburg, New Yorker, Pull&Bear, C&A, LC Waikiki, Bershka, Sephora, Mayoral, Stradivarius, Orsay, adidas, Nike, Lee Cooper, Douglas, Nala, Secom, INCI, NEXT, Hilfiger Denim, Musette, Moarch, Hervis, Stefanel, ECCO, Intersport, MAC, Benvenuti sau Aldo. Ofertei de food court li s-au adăugat in 2017 Taco Bell, McDonalds, Sbarro si Two by Trickshot, care include și o zonă de petrecere a timpului liber, cu billiard și bowling. Tot la Mega Mall au fost inaugurate primele magazine Reserved Man, Pupa, Sport Vision, Buzz, Marks & Spencer Food din România.
 
Despre Asociația React
Asociația React este o organizație neguvernamentală ce participă semnificativ la dezvoltarea celor patru piloni ai unei comunități prospere: sănătate, educație, economie socială și dezvoltare comunitară. Implementăm proiecte integrate, care produc schimbări majore în viața oamenilor prin intervenții adaptate și implicare activă. În cei unsprezece ani de la înființare, aproape 1 milion de români au beneficiat, direct sau indirect, de pe urma activităților derulate de noi. Impactul proiectelor noastre este confirmat de cele 18 premii de excelență naționale și internaționale primite, care ne poziționează printre cele mai premiate organizații din România.