Obiectivul campaniei “Recicleaza si Tetra Pak te premiaza” este de a atrage interesul public pentru reciclare si ofera un exemplu concret al rolului consumatorilor in protectia mediului inconjurator.
 
In perioada 18 noiembrie - 18 decembrie, Tetra Pak, in parteneriat cu Galeria Real, lanseaza campania de constientizare “Recicleaza si Tetra Pak te premiaza”, care incurajeaza toti clientii si vizitatorii Galeriilor Real sa recicleze ambalajele de carton pentru lapte, iaurt si sucuri. Campania se va derula in Galeriile Real din 11 orase si anume Bucuresti (3 Galerii), Bacau, Brasov, Cluj Napoca, Constanta, Craiova, Pitesti, Ploiesti, Oradea, Sibiu, Timisoara.

Obiectivul campaniei este de a atrage interesul consumatorilor fata de reciclare si de a-i incuraja sa isi asume un rol activ in protectia mediului inconjurator. Campania “Recicleaza si Tetra Pak te premiaza” se inscrie in componenta de reciclare si reducere a amprentei de carbon, evidentiata in Politica de Mediu a companiei, din care fac parte si alte activitati prin care Tetra Pak sensibilizeaza consumatorii (de la cele mai mici varste) fata de problematica mediului si ii incurajeaza sa contribuie la atenuarea efectelor schimbarilor climatice, prin colectarea selectiva a ambalajelor de carton, in vederea reciclarii lor in fabrici de hartie. 

“Recicleaza si Tetra Pak te premiaza” se deruleaza intre 18 noiembrie si 18 decembrie, de vineri pana duminica in cadrul Galeriilor Real si se adreseaza tuturor clientilor care pot beneficia de premii speciale (accesorii pentru telefoane, jucarii Yo-Yo, pixuri produse din ambalaje Tetra Pak reciclate) in schimbul a 3 cutii goale de lapte, iaurt, suc sau nectar. In plus, la sfarsitul campaniei, in fiecare Galerie Real inscrisa in campanie, va fi oferita cate o bicicleta Kreativ pentru copii intre 10-14 ani in urma unei trageri la sorti.

“Colectarea selectiva a ambalajelor devine treptat parte din viata noastra de zi cu zi si in Romania, consumatorii fiind din ce in ce mai sensibili la problematica mediului inconjurator si mai ales la responsabilitatea pe care o are fiecare dintre noi in aceasta privinta,” a declarat Daniela Cirmaciu, Tetra Pak Romania.

“Sustinem aceasta campanie deoarece credem ca este nevoie sa promovam cat mai mult colectarea selectiva a ambalajelor. Suntem convinsi ca aceasta initiativa va fi apreciata de clientii Galeriei Real care vor descoperi ca, pe langa impactul pozitiv asupra mediului, prin reciclare pot fi realizate obiecte cu aplicabilitate variata si ma refer la premiile acordate pe loc celor care aduc ambalaje de carton de lapte, iaurt si suc. Galeria Real a implementat cu succes colectarea selectiva a deseurilor de ambalaje rezultate din operatiunile comerciale cu furnizorii, in toate locatiile sale, la nivel national”,  a declarat Ioana Laura Pasca, Galeria Real.

Campania “Recicleaza si Tetra Pak te premiaza” aflata in derulare, face parte din strategia pe termen lung asumata de Tetra Pak de a actiona ca membru responsabil al comunitatii din care face parte. Ca membru al WWF’s Climate Savers Programme, Tetra Pak a reusit sa sporeasca eficienta energetica in procesul de productie a ambalajelor cu 23% din 2002 pana in prezent si utilizeaza resurse de energie regenerabila din ce in ce mai mult. Pana in prezent, sase din fabricile Tetra Pak din Europa utilizeaza energie regenerabila sau cumpara certificate de energie regenerabila. Astfel, Tetra Pak a indeplinit obiectivul stabilit prin programul WWF’s Climate Savers, de a reduce cu 10% emisiile de dioxid de carbon in 2010 fata de 2005, in termeni absoluti.

In Romania, Tetra Pak a dezvoltat si implementeaza o serie de programe educative adresate cu precadere copiilor, pentru a-i incuraja sa recicleze cutiile de carton folosite ca ambalaj pentru laptele distribuit in scoli si astfel, sa se implice in protejarea mediului inconjurator. Programul “Fii si tu un SuperPak”, implementat initial doar in Medias, s-a extins in acest an si in judetul Valcea, copiii reusind sa colecteze aproximativ 2,5 tone de ambalaje de carton, salvand de la taiere 35-50 de copaci. Astfel, cantitatea de ambalaje de lapte reciclate a crescut considerabil de la 500 de kg de carton in 2009, la 1000 de kg in 2010 si la 2500 de kg in 2011.


***
DESPRE TETRA PAK
Tetra Pak este liderul mondial in solutii de procesare, ambalare si distribuire a produselor alimentare lichide. Lucrand indeaproape cu clientii si furnizorii nostri, oferim produse sigure, inovatoare si in armonie cu protectia mediului inconjurator, care satisfac in fiecare zi cerintele consumatorilor din peste 170 de tari. Avand aproximativ 22 000 de angajati in peste 85 de tari, noi credem in asumarea cu responsabilitate a pozitiei de lider in industria de profil, pentru crearea unei cresteri profitabile in armonie cu protectia mediului inconjurator si cu o buna conduita sociala.   

Motto-ul nostru, „PROTEJEAZA CE E BUN™", reflecta viziunea noastra de a oferi alimente sanatoase si disponibile oriunde. Mai multe informatii despre Tetra Pak sunt disponibile pe www.tetrapak.ro.



CONTACTE MEDIA
Daniela Cirmaciu
Communications and Environment Officer Romania and Moldova Tetra Pak
Tel: +40 31 620 68 87
Daniela.Cirmaciu@tetrapak.com

Diana Nitulescu
Group Account Director
CIVITAS Global Romania
Tel: +40 (0) 733107244, 40 213160213
d.nitulescu@civitasglobal.ro