Ursus Breweries lanseaza primul Raport de Dezvoltare Durabila al companiei, care prezinta actiunile in materie de dezvoltare durabila in perioada 2010-2012. Ursus Breweries face parte din grupul SABMiller plc, al doilea producator de bere din lume. La nivel global, in 2010, SABMiller a lansat platforma „10 prioritati. Un singur viitor”, care fixeaza cele 10 prioritati de dezvoltare durabila pe care compania isi concentreaza eforturile, pentru crearea unei diferente pozitive in zonele in care isi desfasoara activitatea. In Romania, aceasta platforma a fost implementata de Ursus Breweries, iar raportul lansat evidentiaza rezultatele si progresul inregistrat pe cele 10 prioritati.

”Raportul prezinta rezultatele actiunilor noastre din perspectiva impactului pe care il avem in domeniile in care ne desfasuram activitatea. In Romania cele 3 prioritati pe care ne-am concentrat in ultimii ani, pe care le consideram importante si relevante pentru tara noastra, sunt  promovarea unui comportament responsabil in privinÅ£a consumului de alcool, dezvoltarea economica in lantul de productie, distributie si comert, precum si sustinerea comunitatilor in care ne desfasuram activitatea. Asta nu inseamna ca nu acordam atentie si nu facem progrese si pe alte prioritati, cum ar fi folosirea unei cantitaÅ£i mai mici de apa in producÅ£ia de bere sau reducerea consumului de energie şi a emisiilor de carbon”
, a declarat Diana Klusch, Corporate Affairs Director Ursus Breweries.    

Pentru a descuraja consumul iresponsabil de alcool, Ursus Breweries a lansat in anul 2010 campania ”Afla-ti echilibrul!” si site-ul www.desprealcool.ro. De la lansare, aproximativ 2.000.000 de persoane cu varsta peste 18 ani au aflat despre campanie, iar peste 150.000 de vizitatori unici au accesat site-ul www.desprealcool.ro, vizualizand peste 750.000 de pagini. In cadrul campaniei ”Afla-ti echilibrul!” au fost organizate intalniri cu parintii in zone urbane mici sau in zone rurale pentru a discuta despre problema consumului de alcool de catre minori. Peste 500 de parinti s-au intalnit cu reprezentantii Ursus Breweries, cu psihologul Daniela Gheorghe si Cabral, sustinator al campaniei inca de la lansare. De asemenea, pentru a discuta problema consumului de alcool in baruri, au fost organizate traininguri la care au participat peste 150 de barmani din 5 orase din tara.

In eforturile de minimizare a consumului de resurse, Ursus Breweries a redus in mod constant consumul de apa utilizata pentru fabricarea berii, prin aplicarea unui control judicios al utilizarii apei. Astfel, cantitatea folosita a scazut de la 5,62 hl apa/hl bere in 2010 la 4,28 hl apa/hl bere in 2012. Din punct de vedere energetic, investitiile implementate au dus la o economie de aproximativ 6.000.000 kWh, iar in acest moment 6,17% din energia totala folosita de companie in fabrici si sedii de birouri provine din surse regenerabile.
  
Ca producator de bere, Ursus Breweries are o influenta in mai multe sectoare ale lantului de aprovizionare, productie si distributie. Astfel, compania sustine dezvoltarea economica in acest lant prin achizitionarea, pe cat posibil, de materii prime locale, prin sprijinirea parteneriatelor de afaceri cu distribuitorii si clientii sai.

Conform unui studiu Ernst&Young din 2011, privind contributia SABMiller la economia Romaniei, aproximativ 400 de locuri de munca in sectorul agricol sunt generate direct de Ursus Breweries, in urma activitatilor de productie. De asemenea, in jur de 10,300 de locuri de munca sunt generate indirect in economia romaneasca, ca urmare a activitatilor derulate in lantul de productie si distributie.

Conform analizei realizata de London Benchmarking Group (LBG) pentru a monitoriza impactul proiectelor companiei in comunitate, analiza prezentata in raport, in perioada 2010-2012, Ursus Breweries a investit peste 1 milion de lei pentru a veni in sprijinul comunitatilor locale in care isi desfasoara activitatea. Ca urmare a acestor investitii, peste 50.000 de persoane au beneficiat in aceasta perioada de proiectele in care a fost implicata compania.

Raportul de Dezvoltare Durabila a Ursus Breweries 2010 -2012 poate fi descarcat de aici


***   
Despre Ursus Breweries:

Ursus Breweries, parte agrupului SABMiller plc, este unul dintre cei mai mari producatori de bere din Romania. Marcile Ursus Breweries sunt: URSUS, Timisoreana, Ciucaş, Peroni Nastro Azzurro, Grolsch, Azuga, Redd’s, Stejar si Pilsner Urquell.

SABMiller plc este unul dintre liderii mondiali in productia de bere, cu un portofoliu ce include peste 200 marci si aproximativ 70,000 de angajati in peste 75 de tari. Portofoliul grupului include marci globale ca Pilsner Urquell, Peroni NastroAzzurro, Miller Genuine Draft si Grolsch, precum si marci locale importante ca Aguila (Colombia), Castle (South Africa), Miller Lite (USA), Snow (China), Victoria Bitter (Australia) si Tyskie (Poland). SABMiller are de asemenea un segment in crestere de bauturi racoritoare si este una dintre cele mai mari companii din lume care imbuteliaza produse Coca-Cola.
Pentru mai multe informaţii despre Ursus Breweries va rugam sa vizitati: www.ursus-breweries.ro sau www.desprealcool.ro

Pentru informatii suplimentare:                            
Adriana Popescu                           
Corporate Communication Manager                   
      

GMP PR
Simona Firtat
PR Director
simona.firtat@pr.gmp.ro