“CSR e latura frumoasa in oricare tip de business. [...] CSR inseamna munca cu oamenii, dezvoltare de relatii, inventivitate, mai inseamna curaj, putere, responsabilitate si incredere.” - Cristina Sissons, CSR Manager at E.ON Romania

Dragos Tuta: Cum ai ajuns sa lucrezi in domeniul CSR?

Cristina Sissons:
Preocuparile mele s-au concentrat intotdeauna spre demersuri ce pot schimba mediul afectiv si socio-economic in care ne crestem copiii. Cred ca acesta a fost primul imbold: educatia si gandul spre viitorul copiilor nostri. Implicarea personala a inceput prin apropierea de copiii din mediile defavorizate, de oameni cu probleme socio-economice. Contactul direct cu realitatea din Romania l-am simtit din primele experiente ca voluntar la diverse ONG-uri. In anul 2007 m-am alaturat companiei E.ON. Curajul, ambitia si dorinta de a face bine castiga si prind contur intr-un mediu organizat, intr-un sistem care isi defineste valorile in incercarile de a oferi solutii si resurse pentru problemele comunitatii in care traim. CSR este acea lume curata, in care exita dorinta trairii bucuriei celuilalt. Asa am descoperit domeniul in care muncesc de mai bine de 6 ani, plecand de la ganduri bune, inconjurata de realitati triste sau crude ce asteapta schimbari. Azi sunt incantata ca am gasit suportul unei companii care m-a ajutat sa dezvolt conceptul de responsabilitate corporatista si cel de voluntariat la nivel intern. Impreuna am construit o strategie de implicare si un plan de interventie pe termen lung, specifice domeniului energetic al companiei E.ON. As spune ca, in acest demers de confruntare si suprapunere a identitatii personale cu indentitatea corporatista, am trait multe reusite, realizari prin care am suprins bucuria oamenilor ce ne sunt in proximitatea spatiala sau ne sunt aproape emotional.

Dragos T: Ce reprezinta pentru tine CSR-ul din punct de vedere al motivatiei personale?

Cristina S: E foarte important sa te regasesti in ceea ce faci. Exista o potrivire a gandurilor, a simtirilor, a principiilor si valorilor cu rolurile pe care trebuie sa le joci. Cand simti aceasta potrivire, iti asumi rolul fara griji, insa cu dorinte pentru provocari, cu interes pentru preocupari, cu zbateri pentru reusite. Din aceasta potrivire decurge motivatia personala. CSR inseamna munca cu oamenii, dezvoltare de relatii, inventivitate, mai inseamna curaj, putere, responsabilitate si incredere. Sunt deja cateva elemente insiruite care motiveaza orice persoana care doreste sa se dezvolte si sa simta rostul si rolul pe care il are printre atatea incercari de a impartasi cu ceilalti munca, experienta, cunostintele, dar mai ales dorinta de a participa la schimbarea in bine a lumii. Frumosul vine din interior, iar asa cum am mai spus CSR e latura frumoasa in oricare tip de business. In aceasta relatie se regaseste si se justifica motivatia personala.

Dragos T:
Ce faci tu la birou, care sunt preocuparile majore de pe agenda ta de business (dincolo de mail-uri si intalniri)?

Cristina S: Un coorodnator de CSR dezvolta permanent relatii interpersoanle si interinstitutionale. Propune si construieste continuu proiecte noi sau aduce elemente noi celor deja implementate. Se informeaza si cauta sa cunoasca schimbarile pe piata, nevoile comunitatii, asteptarile partenerilor, clientilor si ale angajatilor din companie. Imi place sa spun ca un coordonator de CSR trebuie sa simta si sa actioneze. Avand deja conturate cateva directii de implicare ale companiei in care muncesc, a dezvolta o strategie pe termen lung in acest domeniu si a gasi mijloace si resurse pentru implementarea ei este din nou o activitate care se regaseste printre preocuparile principale. Fiind un domeniu in care se nasc mereu alte proiecte, cred ca principala preocupare nu este cea de coordonare, aceasta face parte din firesc, ci preocuparea de a intelege mediul, factorii care ne inconjoara, oamenii care formeaza comunitatea, si cea de a initia noi si noi idei adaptate la necesitatile pietei. Orice proiect construit cu parteneri care au obiective si crezuri similare si cu spriinul unei echipe care sa aduca rezultate eficiente si calitative face ca misiunea de CSR sa fie atinsa. Acesta este rolul meu in fiecare zi, sa ofer cate putin pentru a ajunge acolo unde ne-am propus.


Cititi interviul integral aici.