“…visez ca in 10 ani sa ajung sa conduc o intreprindere sociala, un centru de resurse care sa ajute la incluziune sociala…” [Gabriela Minescu, CSR and Public Affairs Project Manager - Dacia Groupe Renault].


In pregatirea a doua dintre proiectele CSR Think Tank (CSR Debate si CSR Juniors) m-am gandit ca ar fi frumos sa obtin mai multe informatii de la membrii comunitatii Coordonatorilor de CSR din Romania.

Am initiat o serie de interviuri pe care o sa le public pe blog pe criteriul primul sosit primul servit. Primul raspuns la intrebarile mele vine de la Gabriela Minescu – CSR and Public Affairs Project Manager la Dacia Groupe Renault. Enjoy!
[Dragos Tuta, The CSR Agency]

Dragos Tuta: Cum ai ajuns sa lucrezi in domeniul CSR?
Gabriela Minescu: Sunt sociolog, de fapt, si primul meu contact cu responsabilitatea sociala l-am avut in 2004 cand am fost admisa pentru o bursa de cateva luni, platita de Guvernul German, pentru a ma specializa in comunicare strategica.

Exista o organizatie germana, o fundatie, numita InWent, care oferea training specializat functionarilor publici de rang mediu si inalt, selectati din mai multe tari, respectiv din Africa, Europa si Asia.

A fost experienta vietii mele, atunci am auzit pentru prima data vorbindu-se de sustenabilitate, cu exemple, cu vizite in intreprinderi sociale si schimb real de experienta.

Fascinant! Vorbeau de sustenabilitatea organizationala la micul dejun, de construirea unei economii mai competitive, prin reducerea emisiilor de carbon, protejarea mediului inconjurator, dezvoltarea tehnologiilor si a metodelor de productie ecologice: experiente si notiuni cu care am avut contact intr-o perioada in care CSR-ul nu era o tendinta corporatista, bifata in strategia anuala a oricarei corporatii…

Din 2006 lucrez pentru Grupul Renault, ma ocup de afaceri publice, ceea ce presupune comunicare, relationare, proiecte in parteneriat cu autoritatile, la nivel local si central. Si in afaceri publice si in CSR, vorbim de etica. Noi ne simteam oricum responsabili fata de comunitate si fata de mediul inconjurator, ne puneam deja problema comportamentului moral al organizatiilor si intreprinderilor.

Pentru ca in relatie directa cu autoritatile locale am coordonat cateva proiecte “responsabile social”, cand a aparut nevoia extinderii unei retele internationale de responsabilitate sociala, am fost numita coordonator CSR, atat pentru Dacia, cat si pentru Renault, in Romania.

O decizie care m-a bucurat, evident!


Dragos Tuta:Ce reprezinta pentru tine CSR-ul din punct de vedere al motivatiei personale?


Gabriela Minescu:
Cred ca pot comenta din trei perspective: sociolog, cetatean si mama.

Mi-a placut mult ideea introdusa de antropologul si ciberneticianul Gregory Bateson care vorbea de o „ecologie a mintii”.

Unul dintre conceptele de gandire sustenabila a strategiei organizatiilor este „Triple Bottom Line”. O constructie care trebuie sa impace „persoanele”, „planeta” si „profitul”. Eu am adaptat si in plan personal acest « Triple Bottom Line », incercand, prin actiunile mele personale, sa ii impac si pe cei din jur, si planeta, dar sa am si beneficii personale.

Ca sociolog, insa, nu am cum sa nu observ lipsa de initiativa si coeziune sociala si nu am cum sa nu cred cu tarie ca se poate face mai mult. Si nu intotdeauna cu bani, se poate si fara, cu o minima dorinta de implicare.

Ca cetatean, nu pot fi pasiva, chiar cred ca putem sa actionam responsabil.

Ca parinte, cred ca e necesar sa iti educi copilul sa fie responsabil. Cei mici trebuie familiarizati cu notiuni precum protectia mediului, implicare civica si sanatate.

Pe undeva, cred ca am vocatie de salvator, de militant pentru cauze bune..

Cititi interviul integral pe www.dragostuta.ro