După o perioadă de implementare de 27 luni, astăzi se încheie activitățile proiectului "Solidaritate pentru dezvoltare economică în Valea Hârtibaciului -  SOLID. E. D". Proiectul a fost co-finanțat printr-un grant din partea Elveției, prin intermediul Contribuției Elvețiene pentru Uniunea Europeană extinsă și a fost implementat de către asociația Hosman Durabil. Toate obiectivele și rezultatele propuse au fost atinse.

Am publicat ghidul de ameliorare a calității produselor locale și de îmbunătăţire a tehnicilor de marketing intitulat „Promovarea și marketingul produselor din gospodăriile țărănești”. Echipa asociației a organizat 22 de sesiuni de instruire în şapte arii tematice (precum pomicultură, grădinărit, fierărit artizanal, prelucrarea și restaurarea textilelor, etc). În total, 239 de localnici ai Hârtibaciului au participat la aceste cursuri. Am mai organizat patru târguri de produse locale cu 100 de producători și peste 1.700 de vizitatori.

Una din reușitele importante ale acestui proiect este modernizarea și extinderea șurii din curtea Morii Vechi din Hosman. Acest nou spațiu de ateliere și evenimente, numit „Șura Culturală”, a fost inaugurat în data de 26 mai. Spațiul Șurii Culturale oferă posibilitatea organizării de cursuri, ateliere și evenimente din cele mai variate domenii. Șura culturală cuprinde trei săli mai mici pentru ateliere, o sală mare de training, o bucătărie și spații sanitare.

Brandul „Din Hârtibaciu, cu drag” este o altă reușită importantă a proiectului SOLID. E. D., ajutând ca produsele și serviciile locale din Valea și Podișul Hârtibaciului să fie recunoscute cu ușurință de către consumatori. Brandul s-a dovedit a fi popular în rândul producătorilor locali, atrăgând deja până la mijlocul lunii mai un număr de 26 fermieri și meșteșugari din Agnita, Alma Vii, Alțîna, Apold (MS), Chirpăr, Cincu, Cornățel, Fofeldea, Hosman, Ilimbav, Marpod, Mediaș, Nucet, Roșia, Șelimbăr și Zlagna. Regulamentul de folosire a brandului permite numai producătorilor din regiune să utilizeze marca, cu promisiunea de a respecta manualul de identitate. Pentru a obține dreptul de utilizare a mărcii „Din Hârtibaciu, cu drag” este necesară completarea cererii de pe site-ul www.moara-veche.ro.

Pentru derularea tuturor activităților proiectului am beneficiat de o co-finanțare de 230.113,78 CHF și am avut o contribuție proprie de 25.620,00 CHF.