Din dorința de a familiariza copiii și adulții cu grădinăritul și posibilitatea de a avea o alimentație sănătoasă chiar și în mediul urban, Kaufland România continuă proiectul ,,Grădinescu” - prima rețea de grădini urbane comunitare, dezvoltată în parteneriat cu Institutul de Cercetare în Permacultură din România – și lansează o nouă campanie cu scop educațional: ,,Save the bees”.
 
În cadrul acesteia, specialiștii ,,Grădinescu’’, împreună cu Asociația Pentru Protecția Albinelor și a Polenizatorilor Sălbatici, vor organiza o serie de 15 ateliere educaționale despre albine, dedicate copiilor din școlile și grădinițele din București, precum și comunităților din jurul rețelei de grădini urbane.
 
Pentru că 20 mai este ,,Ziua mondială a albinei”, seria de ateliere va începe marți, 22 mai 2018 și va avea loc în grădina urbană comunitară din spatele magazinului Kaufland Bucureștii Noi (Bd. Bucureștii Noi, nr. 50B).  
 
În cadrul atelierelor, copiii vor avea ocazia să observe pe viu albinele, să le descopere privindu-le de la câțiva centimetri distanță, în siguranță, prin pereții unui stup transparent. 
 
Cei mici vor putea să interacționeze cu uneltele apicultorului, vor putea îmbrăca un costum de apicultor creat pe mărimea lor, vor afla cum se culeg mierea și polenul și cum se produc toate celelelte ,,minuni” ale stupului, toate sub îndrumarea specialiștilor. Aceștia vor susține demonstrații, iar invitatul special al evenimentului va fi dr. Ștefan Stângaciu, Președinte al Societății Române de Apiterapie. 
 
Atelierele sunt gratuite și sunt organizate în cadrul proiectului ,,Grădinescu”, dezvoltat de Kaufland România în parteneriat cu Institutul Național de Permacultură, din dorința de a oferi comunității acces la cunoașterea, îngrijirea și protejarea naturii.  
 
"Ne bucurăm să dezvoltăm proiectul <<Grădinescu>> găzduind noua serie de ateliere educaționale de apicultură pentru cei mici. Încă de la inaugurarea proiectului, în grădinile urbane din rețeaua Kaufland România au avut loc diferite evenimente care au adus comunitatea mai aproape de natură: de plantare, de îngrijire, de celebrare a recoltei, ateliere tematice, evenimente de recreere în grădină, cinematograf în aer liber sau pur și simplu întâlniri la iarbă verde. Proiectul a pornit din dorința de a ne bucura mai mult de spații verzi, de liniștea naturii și de a învăța împreună cum să o prețuim, promovând un nou tip de responsabilitate socială și de mediu”, declară Katharina Scheidereiter, Manager CSR Kaufland România.

"Cei mici vor avea posibilitatea să afle mai multe despre albine și importanța lor în viața noastră. De obicei, copiii sunt fascinați și foarte curioși să afle informații despre viața albinelor dintr-un stup, iar aceste ateliere oferă șansa unei experiențe educative inedite, prietenoase și cu impact semnificativ asupra felului în care ei vor înțelege rolul micilor viețuitoare în susținerea vieții pe Pământ”, spune Marian Stoica, reprezentant al Asociației Pentru Protecția Albinelor și a Polenizatorilor Sălbatici.
 
„Prin campania <<Save the bees>> și colaborarea cu specialiștii în apicultură ne dorim să aducem bucurie celor mici, dar și să îi sprijinim pe cei mari, locuitori ai zonelor din jurul rețelei de grădini urbane, pentru că proiectul <<Grădinescu>> promovează grija față de natură, spiritul comunitar și susține dezvoltarea agriculturii din orașe, prin propriul exemplu”, declară Ionuț Bădică, coordonatorul proiectului “Grădinescu” și Președinte al Asociației Institutul de Cercetare în Permacultură din România.
 
Primele evenimente din seria de Ateliere de Apicultură, din cadrul campaniei ,,Save the bees” – Grădinescu, vor avea loc:
• 22 mai 2018, ora 16:00 - în grădina urbană Grădinescu din spatele magazinului Kaufland din Bucureștii Noi;
• 23 mai 2018, ora 18:00 - în grădina urbană Grădinescu din cadrul magazinului Kaufland Olteniței (șoseaua Olteniței, nr. 388);
• 29 mai 2018, ora 18:00 - în grădina urbană Grădinescu din cadrul parcării magazinului Kaufland Barbu Văcărescu (str. Barbu Văcărescu, nr. 120-144);
• 29 mai 2018, ora 10:00 - la școala nr. 136;
• 23 mai 2018, ora 10:00 - în grădina din cadrul școlii nr. 143;
• 31 mai 2018, ora 10:00 - în grădina din cadrul școlii Ferdinand;

Calendarul complet va fi disponibil pe www.gradinescu.ro și pe https://www.facebook.com/Gradinescu/ 
Bine de știut:
• Atelierele au o durată de 60 minute și se organizează pentru maxim 30 de participanți/ediție.
• Cei interesați să participe trebuie să se programeze cu cel puțin șapte zile înainte, pe www.gradinescu.ro. 
• Atelierele de Apicultură se vor desfăşura în grădinile urbane din cadrul rețelei “Grădinescu” și, la cerere, la sediul grădiniţelor sau şcolilor din apropierea grădinilor urbane, contactând organizatorii pe www.gradinescu.ro.

Seria de ateliere de apicultură este organizată de Kaufland România și Institutul de Cercetare în Permacultură din România, în parteneriat cu Societatea Română de Apiterapie, Asociația pentru Protecția Albinelor și Polenizatorilor Sălbatici și Asociația pentru Protecția Albinelor La Stupina.

***
Despre rețeaua Grădinescu
Kaufland România a demarat în vara anului 2017, împreună cu partenerii de la Asociația Institutul de Cercetare în Permacultură din România, proiectul “Grădinescu”, prin care a lansat prima rețea de grădini urbane comunitare, transformându-și acoperișurile, exteriorul parcărilor și al magazinelor în spații verzi cultivate cu legume, fructe, arbuști, plante aromatice și flori, care pot fi folosite de comunitate. 
De-a lungul anului, în grădinile urbane din rețeaua Grădinescu au loc evenimente tematice, care sunt anunțate pe www.gradinescu.ro  

Despre Kaufland România
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.300 de magazine în 7 țări și o rețea de 119 magazine în România. În 2017, Kaufland România a primit pentru a doua oară certificarea Best Buy Award, care atestă că este lanțul de magazine cu cel mai bun raport calitate – preț de pe piața locală. Kaufland deține și distincția Customers’ Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienți, acordată de Institutul internațional ICERTIAS, în urma unei analize de piață. Strategia noastră are ca scop îndeplinirea dorinţele clienților cu accent pe garanţiile şi serviciile noastre, varietate, un nivel ridicat de calitate şi, bineînţeles, preţuri atractive. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.kaufland.ro.