close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Ziua Științei



| Organizator:
    Asociația The Da Vinci System
| Categorie:
    Protecția mediului
| Problema de fond
    Beneficiarii direcți ai proiectului au fost 100 de elevi de gimnaziu care au devenit mai atrași de știință prin intermediul atelierelor desfășurate în clasă, și cel puțin o școală care a beneficiat de pe urma resurselor create prin proiect (consumabile pentru proiect și planșe de lucru). La nivelul beneficiarilor indirecți, au fost aproximativ 2000 de persoane care au devenit mai conștiente de importanța dezvoltării gândirii critice și științifice în rândul elevilor, precum și despre cât de interactive pot fi orele de știință desfășurate în clasă, datorită campaniei pe care am derulat-o în proiect.
Adițional, am abordat 9 copii dintr-un centru de orfani pentru a îi sprijinii suplimentar în a se dezvolta în acest domeniu.


| Scopul proiectului
    Activitatea noastră, de la și pentru tineri, a promovat educația non-formală și învățarea autodidactică prin experimente organizate în grupuri, cu minim de instrucțiuni, încurajând autonomia și reflecția personală. Educația peer-to-peer a permis tinerilor voluntari să predea și să dezvolte competențe formative. Experimentele, inițiate de tineri, au reflectat participarea activă și creativitatea lor, sporind implicarea și competențele de decizie. Socializarea în cadrul centrului pentru elevi defavorizați a crescut empatia și implicarea civică, transformând participanții în cetățeni activi.




| Aria geografica
    Echipa a fost formată din 3 membri cu vârste între 19 ani și 23 de ani;


| Rezumat
    Misiunea ”Ziua Științei” a fost să creeze o aventură de o zi care determină tinerii să se îndrăgostească pe loc de domenii STEM și să câștige încredere în ei prin:
(1) A oferi o experiență STEM inedită care educă 120 de elevi din comunitate în domenii de chimie, matematică, fizică și biologie;
(2) A dezvolta o echipă de 5 voluntari capabili să dezvolte alți tineri, prin reușita acestora de a dezvolta 3 experimente care să fie aplicate în școli și prin livrarea cu succes a unei astfel de experiențe;
(3) A ne asigura că această experiență este livrată și unei comunități de elevi defavorizați;


| Date beneficiari direcţi
    ”Ziua Științei” a revitalizat educația STEM în comunitatea noastră, transformând-o într-o aventură captivantă și accesibilă. În etapa inițială, 120 de elevi au dobândit competențe științifice esențiale și au câștigat încredere în sine în contextul școlar, prin interactiunea multisenzorială și practică cu concepte științifice, ceea ce a făcut învățarea extrem de memorabilă și distractivă. Un grup de 9 elevi din medii defavorizate a primit atenție suplimentară, recuperând cunoștințe esențiale pierdute. De asemenea, 5 tineri au fost formați ca traineri începători în STEM, pregătiți să creeze și să livreze experiențe educaționale prin experimente.
Pe termen mediu, acest proiect a inspirat voluntarii să se implice în continuare în proiecte comunitare, valorificând competențele dobândite. Experiența a schimbat paradigma educațională tradițională pentru participanți, învățându-i să persevereze până la succes și să se dezvolte autonom, antrenându-i în aventura educației.
Pe termen lung, proiectul promite să consolideze comunitatea, integrând activități științifice inovative și construind o meta-librărie de experiențe educaționale unice, accesibile și distractive. Prima colaborare cu centrul de zi a oferit elevilor defavorizați ocazia educației peer to peer și a crescut gradul de empatie al voluntarilor, încurajându-i să se implice mai mult în comunitate.
În concluzie, ”Ziua Științei” a stabilit bazele pentru o educație științifică participativă, practică și, cel mai important, inclusivă, având un impact profund și durabil asupra comunității noastre.


| Activitati
    Proiectul nostru a început cu activitatea pilot de matematică - primul experiment. În cadrul acestei activități elevii au primit foi de hârtie care de fapt compuneau împreună un puzzle și trebuiau să determine din probleme de arie cum să ajungă puzzle-ul în forma finală. A fost extrem de captivant pentru ei să lucreze pentru echipe și să observe cum poate sta matematica în spatele unui joc. Am dezvoltat o echipă de 5 voluntari care să se implice în educarea altor elevi.
Împreună cu lucrătorul de tineret și voluntarii trei idei de experimente adiționale au avut câștig de cauză: (a) dezvoltarea unui vulcan folosind bicarbonat de sodiu și oțet pentru a înțelege reactivitatea substanțelor, (b) dezvoltarea de nori într-un pahar folosind colorant alimentar și spumă pentru a înțelege circuitul apei în natură și (c) utilizarea plastelinei pentru modelarea de organe anatomice din sistemul vizual și digestiv. Fiecare experiment a fost aplicat câte unei grupe de elevi cu ajutorul voluntarilor, având până la finalul lunii mai, din cele 4 experimente, peste 100 de elevi beneficiari. Aceștia au înțeles mai clar conceptele de știință din spatele experimentelor, dar au și câștigat încredere în ei și motivație să se implice în școală, observând cât de fascinantă poate fi de fapt informația științifică atunci când este abordată practic!
Faza finală a proiectului a implicat derularea cu voluntarii a acestor activități într-o comunitate defavorizată. Am realizat un parteneriat cu Centrul de Zi Sfânta Ana, o instituție care are în grijă 9 elevi abandonați de părinți care locuiesc în plasament. Aici au fost replicate mai multe din experimentele dezvoltate și s-a petrecut timp adițional pentru socializare, discuții cu rol de dezvoltare personală și acoperirea lacunelor pre-existente.


| Rezultatele proiectului
    Bugetul proiectului ”Ziua Științei” a fost asigurat de Fundația Concordia prin programul Pepcolandia, totalizând 7500 lei. Resursele au fost alocate pentru consumabile de laborator, training specializat, materiale promoționale, transport, planșe educative și activități de angajare a comunității, inclusiv dulciuri pentru copii și servicii de fotografie pentru promovare. Investiția în materiale și expertiză a facilitat implementarea directă a atelierelor științifice și a asigurat vizibilitatea și impactul proiectului în rândul elevilor și al comunității largi.


| Bugetul
    Gianina Matei - Director Școala Gimnazială Teodor Murășanu Turda - secretariattmturda@gmail.com.
LEI


| Parteneri
    Pot știința și empatia să conlucreze pentru a dezvolta o societate mai bună? Ziua Științei este proiectul care a răspuns ferm ”DA” la această întrebare! Educația științifică aplicată, nu doar că lipsește cu desăvârșire la noi în comunitate, dar este și foarte greu accesibilă exact acelor copii din medii defavorizate. Proiectul nostru a dezvoltat o echipă de adolescenți pregătită să rezolve această problemă.
Ce am făcut mai exact? Am dezvoltat un joc folosind foi de hârtie care trebuiau reîntregite aplicând concepte elementare de matematică pentru a înțelege aria lipsă a acestora. Aproximativ 30 de elevii participanți au lucrat pe echipe și au aplicat acele concepte, descoperind că doar colaborând cu alte echipe puteau să întregească de fapt foaia completă. Am selectat în baza aceste activități o echipă mai restrânsă de voluntari împreună cu care am dezvoltat trei experimente adiționale - unul axat pe biologie și altul axat pe chimie. I-am format pe aceștia să dezvolte cele 3 experimente cu câte o grupă de aproximativ 27 de elevi, dezvoltând adițional competențe în rândul a alți 81 de elevi. Suplimentar, aceste experimente au fost dezvoltate de ei și cu o comunitate mică de elevi dintr-un centru de activități de zi pentru 9 copii abandonați de părinți.
Ca tineri curioși, am observat în comunitatea noastră o disparitate majoră în accesul la educație științifică de calitate, mai ales pentru copiii din medii defavorizate. Prin discuții directe cu elevi, profesori și părinți, am identificat această nevoie nesatisfăcută, motivându-ne să acționăm. Mai mult, punctul nostru de pornire a fost mereu de la întrebarea ”Ce aș fi vrut să am eu când eram mai mic în școală și nu am avut, ce mi-ar fi făcut viața mai bună” și, find pasionați de știință, aici am găsit și răspunsul.


| Despre organizator
    Asociația The Da Vinci System este o organizație de tineret din Turda, derulând activitâți în Turda, Câmpia Turzii și alte 18 sate din împrejurimi, cu scopul de a transforma educația în aventură pentru copii, în special cei cu oportunități reduse. Organizația noastră este condusă de elevi și tineri studenți, lucrăm împreună pentru a construi în aceste zone tot ce ne-ar fi făcut educațional viața noastră mai bună când eram mici.


| Website proiect
    https://www.facebook.com/EducatieDaVinci/posts/pfbid0kfaVatMfEJPfzDjoibAD89tN7GMwjM5RTfNUsocP2R128SErj8zAaJ494tpUB5qgl



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes