close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.




 

Participanti & Proiecte



Telefonul Varstnicului



| Organizator:
    Fundatia Principesa Margareta a Romaniei
| Categorie:
    Servicii de asistenta sociala
| Problema de fond
    Fenomenul imbatranirii populatiei este un fapt cert la nivel mondial. Astazi, populatia Romaniei cu varsta peste 65 de ani este reprezentata de 3.25 milioane de persoane, conform INS. De asemenea, aproximativ 1.500.000 de varstnici din Romania declara ca sunt afectati de singuratate, intr-o mai mare sau mai mica masura, conform studiului national realizat de GfK pentru FPMR în septembrie 2015. Pentru varstnicii din Romania nu exista un sistem integrat de asistenta sau consiliere sociala, public sau privat. Prima linie gratuita si confidentiala, Telefonul Varstnicului, a fost infiintata in 2015 de catre Fundatie prin crearea unei linii de apel gratuite, infintarea unui call-center si a unei baze de date extensive de servicii/informatii de interes pentru varstnici.

| Scopul proiectului
    Scopul proiectului este cresterea calitatii vietii si a participarii sociale a persoanelor varstnice din Romania precum si promovarea demnitatii la o varsta inaintata.
Obiectivele sunt furnizarea de servicii de asistenta, informare si sprijin emotional pentru varstnici, crearea de relatii de prietenie prin apelare regulata si alinarea singuratatii, promovarea participarii in comunitate a seniorilor activi si cresterea gradului de siguranta pentru persoanele varstnice prin consiliere, directionare si asistenta pentru victimele abuzurilor.


Telefonul Varstnicului Telefonul Varstnicului Telefonul Varstnicului

| Aria geografica
    Alba, Arad, Arges, Bacau, Bihor, Bistrita-Nasaud, Botosani, Brasov, Braila, Bucuresti, Buzau, Caras -Severin, Calarasi, Cluj, Constanta, Covasna, Dambovita, Dolj, Galati, Giurgiu, Gorj, Harghita, Hunedoara, Ialomita, Iasi, Ilfov, Maramures, Mehedinti, Mures, Neamt, Olt, Prahova, Satu Mare, Salaj, Sibiu, Suceava, Teleorman, Timis, Tulcea, Vaslui, Valcea, Vrancea

| Rezumat
    Telefonul Varstnicului este un proiect dezvoltat in sprijinul varstnicilor din intreaga tara. Incadrat in directiile Strategiei Nationale 2014-2020 privind promovarea imbatranirii active si protectia persoanelor varstnice, proiectul vine ca raspuns la problemele cu care se confrunta persoanele varstnice din Romania, fiind singurul serviciu de acest tip functional la nivel national. Prin intermediul liniei telefonice gratuite si confidentiale, se ofera un raspuns atat nevoii de informatie si consiliere a varstnicilor care nu stiu la cine sa apeleze si caror institutii sa se adreseze, cat si luptei impotriva singuratatii si izolarii sociale, deoarece in functie de preferinte, batranii au posibilitatea de a fi apelati periodic si de a primi sprijinul moral si emotional al operatorilor specializati si al voluntarilor pregatiti sa le vina in ajutor. Vizam, astfel, cresterea calitatii vietii si a participarii sociale a persoanelor varstnice din Romania, precum si promovarea demnitatii la o varsta inaintata. In anul 2016, activitatea liniei telefonice a insemnat furnizarea serviciilor de asistenta, informare si suport prin telefon catre 1318 beneficiari unici, 8010 interactiuni (apeluri primite sau efectuate), stabilirea a 265 de relatii de prietenie prin apelare saptamanala, precum si alinarea a peste 1500 de ore de singuratate, cu ajutorul unei echipe de 25 de voluntari de diferite varste. Am ajuns la batrani atat din mediul urban, cat si din rural. De asemenea, 410.000 de pensionari au primit flyere cu descrierea proiectului alaturi de pensie prin intermediul Postei Romane. Apelurile primite arata ca un numar foarte mare de varstnici din intreaga tara au nevoie de informatii, ajutor si companie.

| Date beneficiari
    1138 apelanti unici, persoane din Romania cu varsta peste 65 de ani, indiferent de sex, din mediul urban si rural, vorbitoare de limba romana, cu acces la servicii de telefonie fixa/mobila

| Date beneficiari
    168 apelanti unici, persoane din Romania cu varsta pana in 65 de ani, membri ai familiei sau apropiati ai varstnicilor, indiferent de sex, din mediul urban si rural, vorbitoare de limba romana, cu acces la servicii de telefonie fixa/mobila

| Activitati
    1. Oferirea de servicii de call center prin: preluarea si inregistrarea apelurilor, oferirea serviciilor de informare si consiliere specializate pe problemele varstnicilor, indrumare catre institutiile competente, oferirea de suport moral varstnicilor afectati de singuratate si apelarea regulata a celor care doresc mentinerea unei relatii de durata
2. Implementarea unui sistem de management al voluntarilor prin: analiza aplicatiilor de voluntariat, interviuri, selectie si recrutare, organizarea de sesiuni de formare specializate pentru voluntari, implicarea lor in oferirea de suport moral varstnicilor afectati de singuratate prin apeluri saptamanale, supervizarea activitatii si organizarea de activitati team-building
3. Promovarea proiectului si a serviciilor pentru publicul larg prin: campanii de mediatizare derulate atat in mediul urban, cat si rural, pe canale accesibile varstnicilor (diseminarea de flyere prin intermediul Postei Romane, presa locala si TV), campanii in social media, realizarea unor vizite de lucru in 10 comunitati tinta pentru stabilirea unor parteneriate locale.
4. Incheierea de parteneriate de comunicare comuna a serviciilor oferite cu parteneri locali din 12 judete
5. Analiza datelor si raportarea informatiilor si realizarea studiilor “Analiza aspectelor sociale ale varstnicilor din Romania” si “Atitudinea tinerilor fata de bunici”


| Rezultatele proiectului
    In anul 2016 s-au oferit servicii de asistenta, informare si suport prin telefon pentru 1318 apelanti unici, cu o medie de 7 apelanti unici/zi lucratoare, s-au inregistrat 8010 interactiuni, din apeluri efectuate sau primite, aceasta insemnand mai mult de 1500 ore de singuratate alinate. Actionand intr-o maniera intergenerationala, proiectul a reprezentat cadrul in care s-au legat 265 de relatii de prietenie intre varstnicii impovarati de singuratate si 25 de voluntari de diferite varste, care le-au oferit suport emotional prin apeluri saptamanale. Un mare plus este faptul ca am ajuns sa oferim serviciile noastre atat varstnicilor din mediul urban, cat si celor din mediul rural. Aproximativ 32% dintre apelantii nostri au declarant ca locuiesc in mari orase, 37% in mediul rural si in orase mici si 30% in Bucuresti. Peste jumatate dintre apelantii nostri marturisesc ca locuiesc singuri, doar 1 din 5 avand inca un partener de viata. Nevoile la care am raspuns prin asistenta si indrumare au vizat solutii rezidentiale, ingrijiri la domiciliu, cazuri sociale, cazuri medicale, semnalari de abuzuri, modalitati de voluntariere, alinarea singuratatii, cresterea calitatii vietii, precum si intarzierea imbatranirii fizice si psihice. De asemenea, linia telefonica a functionat ca un instrument de legatura intre actorii implicati in asistenta varstnicilor, in baza noastra de date avand 415 institutii publice, furnizori de servicii, ONG-uri abilitate in domeniu. 2 studii au fost elaborate si diseminate catre publicul larg, oferind concluzii la nivel national.

| Bugetul
    323144

| Parteneri
    FUNDATIA VODAFONE ROMANIA, Johnson Romania

| Website proiect
    www.telefonulvarstnicului.ro





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2019
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL