close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.




 

Participanti & Proiecte



Logopedia Digitala



| Organizator:
    Salvati Copiii Romania
| Categorie:
    Incluziune sociala
| Problema de fond
    Folosirea tehnologiei pentru sprijinirea integrarii sociale a copiilor cu deficiente prin folosirea mijloacelor digitale constituie o directie de interventie a Organizatiei Salvati Copiii inca din 2013. Prima initiativa de succes cu scolile speciale a fost proiectul E-sign, destinat informarii si protejarii copiilor cu deficiente de auz impotriva riscurilor din mediul online.

Cooperarea cu cele 15 institutii implicate atunci a continuat si 10 dintre coordonatorii locali, psihopedagogi care lucreaza cu copii deficienti de auz de peste 10 ani, au participat la o noua etapa de identificare a nevoilor actuale.

Acestia au mentionat ca pentru succesul unui proces de demutizare este nevoie de minim 4 ore de terapie logopedica saptamanal, curriculumul scolar include, in medie, doar 30 minute.


| Scopul proiectului
    Proiectul contribuie la dezvoltarea comunicarii verbale in randul copiilor cu deficienta de auz si de vorbire cu ajutorul mijloacelor digitale
Ne-am propus:
•Dezvoltarea primei platforme educationale adaptate specificului copiilor cu deficiente de auz care poate fi folosita cu sprijinul logopezilor, terapeutilor, pedagogilor si parintilor
•Implicarea a minim 300 de elevi cu deficiente de auz in activitati educationale cu sprijinul a 40 de voluntari
•Crearea unui ghid de bune practici pentru specialistii interesati de introducerea mijloacelor digitale in integrarea copiilor cu deficiente


Logopedia Digitala Logopedia Digitala Logopedia Digitala

| Aria geografica
    Bucuresti Jud Cluj - Cluj-Napoca Jud Dolj - Craiova Jud Vrancea - Focsani Jud Iasi - Iasi Jud Sibiu - Sibiu Jud Suceava - Vicovu de Sus Jud Timis - Timisoara Jud Vaslui - Vaslui

| Rezumat
    In analiza de nevoi realizata cu sprijinul a 10 psihopedagogi din invatamantul special a fost identificata necesitatea de interventie asupra dezvoltarii limbajului copiilor prin materiale educationale adaptate nevoilor acestor copii.
Specialistii au agreat in unanimitate ca pentru succesul procesului de demutizare sunt necesare minim 4 ore de terapie logopedica saptamanal insa curriculumul scolar include, in medie, doar 30 minute.
Faptul ca majoritatea copiilor raman in internat, departe de familii si alte grupuri fac ca abilitatile lor relationale sa fie foarte scazute.

Ne-am propus:
•Dezvoltarea primei platforme educationale adaptate specificului copiilor cu deficiente de auz care poate fi folosita cu sprijinul logopezilor, terapeutilor, pedagogilor si parintilor
•Implicarea a minim 300 de elevi cu deficiente de auz in activitati educationale folosind mijloace digitale cu sprijinul a 40 de voluntari
•Crearea unui ghid de bune practici pentru specialistii interesati de introducerea mijloacelor digitale in integrarea copiilor cu deficiente

Rezultate:
• Prezentare proiect Logopedia: https://bit.ly/2TOjqNc
• Platforma - www.logopediadigitala.ro
• Peste 800 de elevi cu deficiente de auz sau de vorbire si-au dezvoltat limbajul, iar 120 de profesori psihopedagogi si logopezi au folosit resursele Logopedia
• 40 dintre cei 120 de profesori psihopedagogi si logopezi au participat la cursuri de formare si ateliere dedicate adaptarii modului de folosire a jocurilor educationale la nevoile fiecarui copil implicat
•10 institutii de invatamant special au fost dotate cu 40 de tablete necesare in derularea activitatilor educationale Logopedia, individuale si de grup
•Implicarea copiilor in concursul multimedia: https://goo.gl/J4aXUR
•Ghid de bune practici:https://bit.ly/2HDlKiE


| Date beneficiari
    Copii cu deficienta de auz din scolile speciale - 800; Cadre didactice-voluntari - 40; Alte cadre didactice care au folosit platforma pe durata proiectului - 80;

| Date beneficiari
    Parinti - 100; dupa lansarea publica - alte 600 de conturi de adult create;

| Activitati
    •Organizarea unei intalniri online de consultare cu 10 psihopedagogi care activeaza in invatamantul special
•Parteneriat cu Ministerul Educatiei, CCD Cluj si cele 10 institutii
•Recrutarea expertilor externi pentru dezvoltarea platformei educationale
•Dezvoltarea a 11 jocuri educationale
•Recrutarea voluntarilor: 40 cadre didactice (un coordonator local si alti 3 profesori psihopedagogi din fiecare institutie)
•Curs de formare pentru cei 40 de voluntari implicati in proiect
•Dotarea celor 10 scoli cu cate 4 tablete pentru a putea derula activitatile marca Logopedia
•Activitati educationale cu copiii, testarea platformei: Fiecare copil a participat la cel putin 5 sesiuni individuale sustinute de unul dintre profesorii voluntari (modulele I si II) si de logoped (modului III) . Totodata, unele dintre jocuri au permis si lucrul individual, copiii fiind incurajati sa continue sa practice exercitiile in timpul liber.
•Vizite de monitorizare si suport in fiecare din cele 10 institutii
•Concurs national adresat copiilor „Experienta mea cu platforma LogoPedia” si premierea castigatorilor: premii in valoare de 38000 lei
•Intalnire de evaluare a proiectului cu cei 10 coordonatori locali
•Dezvoltarea unui Ghid de bune practici pentru specialisti
•Lansare publica a platformei - poate fi utilizata si de catre copii cu auz normal pentru invațarea scrisului si cititului - in total, peste 2.000 de conturi
•Parteneriat cu Ascendia pentru asigurarea sustenabilitatii demersului


| Rezultatele proiectului
    Detectarea deficientei de auz in primii ani de viata, interventia timpurie si terapia logopedica saptamanala sunt principalii factori care pot sprijini copiii in dezvoltarea limbajului. Foarte putini dintre acestia beneficiaza de aceste minime sanse care le pot asigura integrarea sociala.
Desi problemele copiilor cu CES sunt numeroase si au nevoie de interventii sistemice si cooperari interdisciplinare, prin proiectul Logopedia am atins unul dintre punctele cheie: dezvoltarea unui instrument digital usor de folosit de catre adultii care sunt implicati in educatia lor. Pe fond, acestia sunt si cei care pot asigura si facilita implinirea nevoilor copiilor de a invata intr-un mediu sigur, prin joc si in relatie cu persoane de incredere, interesate de progresul lor.

Copiii au fost cei care au evaluat efectele implicarii lor in proiectul Logopedia cu ocazia inscrierii in concursul multimedia propus. Filmele produse de echipele castigatoare sunt disponibile aici: https://bit.ly/2CxzsA7.

Cu sprijinul ghidului, resursele sunt folosite de catre educatori (la ludoterapie, socializare, stimulare cognitiva, formarea autonomiei personale), profesorii de psihopedagogie speciala (la formarea abilitaților de comunicare, citire-scriere-comunicare, stiinte ale naturii etc) si de logopezii care desfasoara activitati instructiv-educative de demutizare.

Datorita parteneriatului incheiat cu Ascendia, copiii si profesorii implicati in proiectul Logopedia au acces gratuit la tot conținutul Timlogo, cea mai mare platformă de logopedie din România (peste 900 de instrumente logopedice).


| Bugetul
    265000

| Parteneri
    Organizatia Salvati Copiii si Fundatia Orange

| Website proiect
    www.logopediadigitala.ro





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2019
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL