close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.




 

Participanti & Proiecte



Plasticul, noua specie de pradator acvatic



| Organizator:
    Porter Novelli Public Relations
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    Proiectul Veolia Romania vine in contextul in care ecosistemele acvatice sunt invadate de plastic. Cifrele sunt ingrijoratoare, pana in 2050, numarul gunoaielor il va depași pe cel al pestilor, in condițiile in care 5.000 de miliarde de resturi de plastic plutesc in ocean. Tot pana in 2050, din cercetarile realizate de UN Environment, organizația Natiunilor Unite specializata in probleme de mediu, reiese ca 99% din pasarile marine vor fi ingerat o forma de plastic.
Pe plan local situatia este la fel de ingrijoratoare. In Romania, recensamantul pestilor din anul 2015 arata ca exista deja rauri interne complet depopulate. De asemenea, din speciale marine, mai mult de 60% nu se mai gasesc pe litoralul romanesc.

*PlasticsEurope, Association of Plastics Manufactures ,,Plastics – the facts 2017”, 2017 *Recensamantul pestilor Romania, 2015


| Scopul proiectului
    Scopul campaniei „Plasticul, noul pradator acvatic” consta in tragerea unui semnal de alarma asupra efectului distructiv pe care poluarea cu deseuri din plastic il poate avea asupra ecosistemelor acvatice, dar si informarea si educarea vizitatorilor Muzeului de Istorie Naturala „Grigore Antipa” in legatura cu impactul pe care il are folosirea plasticului asupra mediului acvatic prin interactiunea cu diorama interactiva.

Plasticul, noua specie de pradator acvatic Plasticul, noua specie de pradator acvatic Plasticul, noua specie de pradator acvatic

| Aria geografica
    Bucuresti

| Rezumat
    Campania “Plasticul, noua specie de pradator acvatic” gazduita de Muzeul Antipa se afla in linie cu initiativa internationala a Grupului Veolia, sub promisiunea de brand „Regeneram Planeta” si are ca scop informarea oamenilor in legatura cu consumul de plastic si impactul acestuia asupra mediului. In ultimii ani, consumul de plastic a crescut ingrijorator, afectand tot mai mult ecosistemele acvatice.

Prin aceasta initiativa, Grupul Veolia isi propune sa traga un semnal de alarma astfel incat oamenii sa regandeasca relatia cu resursele si sa incurajeze actiunile de protectie a mediului.
Afectarea vietii acvatice este severa, plasticul se gaseste in stomacul balenelor si al pestilor, iar broastele testoase sunt sufocate de pungile de plastic pe care le confunda cu meduzele.
Pe plan local, situatia este la fel de ingrijoratoare. In Romania, recensamantul pestilor din anul 2015 arata ca exista deja rauri interne complet depopulate. De asemenea, din speciale marine, mai mult de 60% nu se mai gasesc pe litoralul romanesc.

Pentru a evidentia pericolul pe care il reprezinta infestarea ecosistemelor acvatice cu plastic, am ales sa ii acordam acestuia o noua identitate: Plasticul, noua specie de pradator acvatic.
In cadrul expozitiei permanente a Muzeului de Istorie Naturala “Grigore Antipa” am expus o instalatie realizata impreuna cu Modulab- atelier specializat in tehnologie. Instalatia consta
intr-o diorama digitala interactiva care functioneaza ca un acvariu ce permite, prin tehnologia Kinect, revelarea modului in care oamenii isi pun amprenta asupra mediului acvatic.

Cu ocazia lansarii, ne-am propus sa incurajam publicul larg sa ni se alature in lupta impotriva plasticului, plata biletului de intrare la muzeu facandu-se in pungi de plastic.


| Date beneficiari
    Campania “Plasticul, noul pradator acvatic” s-a adresat tuturor vizitatorilor Muzeului de Istorie Naturala “Grigore Antipa”, cu o deosebita atentie pentru copii, adolescenti si familiile acestora.

| Date beneficiari
    

| Activitati
    Evenimentul oficial de lansare a dioramei interactive a avut loc la Muzeul de Istorie Naturala “Grigore Antipa” si a constat intr-o conferinta pe tema poluarii cu plastic a ecosistemelor acvatice. Atat speakerii, care au sustinut prezentari in cadrul conferintei, cat si participantii la eveniment au raspuns la intrebari precum: De ce este important sa tragem un semnal de alarma in ceea ce priveste poluarea cu plastic? Cum ne putem proteja resursele naturale de pericolul poluarii cu plastic?

Panelul de discutie a fost format din: Madalin Mihalovici, CEO Veolia Romania, Luis Ovidiu Popa, director al Muzeului National de Istorie Naturala "Grigore Antipa" din Bucuresti si moderator Andreea Remetean.

Plata biletului in pungi de plastic
In ziua lansarii oficiale a dioramei digitale interactive, vizitatorii expozitiei au putut plati biletul de intrare la muzeu in pungi de plastic. Minim 20 de pungi de plastic folosite, in schimbul unui bilet de intrare. Acestea au fost colectate spre a fi reciclate.

Diorama interactiva expusa la Muzeul de Istorie Naturala “Grigore Antipa”
In cadrul expozitiei permanente a Muzeului de Istorie Naturala “Grigore Antipa” am expus instalatia digitala realizata impreuna cu Modulab, atelier specializat in tehnologie.
Instalatia a fost gandita si proiectata avand in vedere principala audienta a muzeului: copii, adolescenti si familii. Proiectul isi propune sa promoveze educatia cu caracter stiintific prin divertisment. Diorama digitala functioneaza cu ajutorul Kinect, tehnologie care combina mecanisme de detectare si recunoastere faciala. Aceasta arata ca un acvariu in care putem observa viata acvatica. In momentul in care o persoana se pozitioneaza in fata ecranului, apar o serie de obiecte din plastic care plutesc in apa redand imaginea persoanei si transformandu-se intr-o “oglinda vie”.

Orice mișcare a persoanei, determina obiectele de plastic sa reactioneze si sa se rearanjeze in timp real, reproducand exact miscarile celui care interactioneaza cu instalatia. Odata ce persoana se indeparteaza de ecran, componentele ajung pe fundul oceanului, sugerand modul in care oamenii isi pun amprenta asupra mediului acvatic.

Social Media
Pentru a amplifica mesajul campaniei in mediul online, Andreea Remetean si Dragos Bucurenci, doi influenceri credibili si sustinatori ai miscarii ecologice, au postat continut pe platformele de social media in care au aratat comunitatilor online cum au renuntat la plastic pentru o saptamana.


| Rezultatele proiectului
    Campania a inregistrat rezultate bune si a fost apreciata atat de vizitatorii muzeului pe toata perioada expozitiei, cat si de jurnalistii prezenti la evenimentul de lansare.
Pe toata perioada expozitiei peste 35,000 de vizitatori, copii, adolescenti si adulti, au interactionat cu diorama digitala.

Facand o comparatie intre numarul de vizitatori de la muzeu in perioada expunerii dioramei digitale de la Veolia si numarul de vizitatori intr-o zi obisnuita, am observat ca numarul vizitatorilor a crescut cu 18%.
o Numarul de vizitatori in ziua de sambata 10 noiembrie: 1363 persoane
o Numarul de vizizatori in zoia de sambata, 17 noiembrie: 1970 persoane
De asemenea, in ziua lansarii, un numar total de 3000 de pungi de plastic au fost colectate si trimise spre reciclare in ziua lansarii.

Campania “Plasticul, noua specie de pradator acvatic” a atins un numar de 8,500,000 de impresii media, cu un PR Value estimat la 200.000 euro.


| Bugetul
    10.000 - 25.000 Euro

| Parteneri
    Campania “Plasticul, noua specie de pradator acvatic” gazduita de Muzeul Antipa se afla in linie cu initiativa internationala a Grupului Veolia, sub promisiunea de brand „Regeneram Planeta” si are ca scop informarea oamenilor in legatura cu consumul de plastic si impactul acestuia asupra mediului. In ultimii ani, consumul de plastic a crescut ingrijorator, afectand tot mai mult ecosistemele acvatice.

Prin aceasta initiativa, Grupul Veolia isi propune sa traga un semnal de alarma astfel incat oamenii sa regandeasca relatia cu resursele si sa incurajeze actiunile de protectie a mediului.
Afectarea vietii acvatice este severa, plasticul se gaseste in stomacul balenelor si al pestilor, iar broastele testoase sunt sufocate de pungile de plastic pe care le confunda cu meduzele.
Pe plan local, situatia este la fel de ingrijoratoare. In Romania, recensamantul pestilor din anul 2015 arata ca exista deja rauri interne complet depopulate. De asemenea, din speciale marine, mai mult de 60% nu se mai gasesc pe litoralul romanesc.

Pentru a evidentia pericolul pe care il reprezinta infestarea ecosistemelor acvatice cu plastic, am ales sa ii acordam acestuia o noua identitate: Plasticul, noua specie de pradator acvatic.
In cadrul expozitiei permanente a Muzeului de Istorie Naturala “Grigore Antipa” am expus o instalatie realizata impreuna cu Modulab- atelier specializat in tehnologie. Instalatia consta
intr-o diorama digitala interactiva care functioneaza ca un acvariu ce permite, prin tehnologia Kinect, revelarea modului in care oamenii isi pun amprenta asupra mediului acvatic.

Cu ocazia lansarii, ne-am propus sa incurajam publicul larg sa ni se alature in lupta impotriva plasticului, plata biletului de intrare la muzeu facandu-se in pungi de plastic.


| Website proiect
    





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2019
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL