close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.




 

Participanti & Proiecte



CAMPANIA DE AWARENESS BRING US CLOSER



| Organizator:
    The Public Advisors
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    Exista 700.000 de persoane diagnosticate cu SM in Europa, 4.000 traiesc in Romania si fac parte dintr-o schema nationala de tratament acoperita de Ministerul Sanatatii. Estimarile pacientilor ating 10.000. Scleroza multipla este o boala cronica care afecteaza sistemul nervos central. SM este diagnosticata intre 20 si 40 de ani. SM afecteaza de doua ori mai multe femei decat barbatii. Boala este extrem de imprevizibila. Simptomele frecvente ale MS includ vederea incetosata, oboseala extrema, durere, spasme, amorteala la picioare si maini, pierderea miscarii si probleme de vorbire. In Romania, exista doar 12 centre SM, amplasate de obicei in spitalele de urgenta. Actuala organizare a sistemului de sanatate din Romania este deficitara, toate centrele au devenit super-aglomerate (700 sau chiar 900 de pacienti pe centru pe luna).

| Scopul proiectului
    Obiectivul campaniei a fost acela de a crea constientizarea necesitatii ca toate partile interesate sa colaboreze in vederea cresterii calitatii vietii pentru pacientii cu scleroza multipla. Ceea ce au cu adevarat nevoie este ingrijirea, atat medicala, cat si non-medicala. Target: publicul larg, autoritatile romane, reprezentantii medicali, pacientii si ingrijitorii, mass-media. Mesaje despre SM catre publicul larg, autoritati, reprezentantii medicali, pacienti si ingrijitori si media.

CAMPANIA DE AWARENESS BRING US CLOSER CAMPANIA DE AWARENESS BRING US CLOSER CAMPANIA DE AWARENESS BRING US CLOSER

| Aria geografica
    Bucuresti

| Rezumat
    Asociatia Pacientilor cu Afectiuni Neurodegenerative (APAN Romania) reprezinta comunitatea care ofera posibilitatea tuturor persoanelor afectate de boli neurodegenerative de a-si trai viata la cel mai inalt potential si de a oferi asistenta de care au nevoie pana cand se va gasi in final un tratament. APAN Romania reprezinta si apara drepturile persoanelor cu boli neurodegenerative in Romania. Misiunea asociatiei este de a oferi acces la informatii inovatoare, de a educa toate partile interesate cu privire la nevoile persoanelor cu tulburari neurodegenerative si de a facilita accesul egal la tratamente si terapii de inalta calitate pentru a imbunatati calitatea vietii. Canalele de comunicare utilizate: evenimente publice, dezbateri cu autoritatile, evenimente pentru reprezentantii medicali; canale media clasice: online, print, radio, tv; canale media sociale: paginile Facebook ale APAN si ale membrilor sai si brosuri; comunicarea directa: newslettere si pliante. Am creat o experienta complet imersiva si senzoriala, care straluceste o lumina asupra realitatilor vietii cu aceasta boala: Casa MS. Scopul sau a fost acela de a mobiliza publicul larg pentru a intelege mai bine pacientii cu SM, familiile lor si persoanele care ii ingrijesc. Casa MS avea o camera de zi, o bucatarie, o camera de studiu si o baie. Toate camerele au elemente speciale pentru a face o persoana normala sa experimenteze. In celelalte etape ale campaniei am creat si alte vehicule de comunicare: carti postale cu "mesaje din trecut" de la pacientii cu experienta la cei nou diagnosticati, cupe de cafea si baloane cu Tky, Doc! pentru medici, brosuri despre boala pentru pacienti, ingrijitori si publicul larg, comunicate de presa, buletine de stiri, invitatii, spidere si roll-up-uri

| Date beneficiari
    210.000 persoane au vazut standul Casa SM
500 de reprezentanti medicali au fost expusi la mesajul Thank you, Doc!
50 de volunatri
30 de autoritati publice
5.000 de oameni (pacienti, ingrijitori, public larg) au vazut campania in social media.


| Date beneficiari
    

| Activitati
    Amplasarea casei MS Sensorial intr-o zona de trafic mare (Promenada Mall) pe parcursul intregii saptamani a SM (28 mai -3 iunie). Interactionand cu casa, oamenii sanatosi au experimentat simptomele cele mai frecvente ale persoanelor cu SM. Vizitatorii casei au primit brosuri cu informatii despre boala si modurile in care pot ajuta.
Thank you, doc! a fost pilonul adresat intregului personal medical care trateaza pacientii cu SM. In dimineata zilei de 30 mai, baloane formand fraza TKS, DOC! au fost plasate in centrele de tratament. Voluntarii au oferit cani de cafea cu mesaje personalului medical ("Creierul meu este pe maini bune", "O inima buna vindeca mii de creiere", "Brains headquarter", "#SM Super erou", "Tu esti viitorul meu!") si au distribuit brosuri vizitatorilor. Multumirile au fost adresate neurologilor, rezidentilor si asistentilor implicati in centrele de SM din Bucuresti. APAN, membrii familiilor si voluntarii Oracle au actionat ca mesageri ai campaniei desfasurate simultan in 7 centre: SUUBucuresti, SUUElias, SUUMC Carol Davila, Clinica Colentina, Agrippa Ionescu SCU, Institutul Clinic Fundeni, Alexandru Obregia.
BringUsCloser Time Capsule a fost pilonul adresate pacientilor nou diagnosticati si ingrijitorilor. Campania a fost desfasurata pe social media si consta intr-o serie de carti postale cu mesaje scrise de pacienti cu experienta. Acesti oameni s-au angajat intr-un exercitiu de imaginatie pentru a se intoarce in timp in perioada in care au fost diagnosticati si au trebuit sa adreseze mesaje de incurajare bazate pe tot ceea ce stiu astazi fata de persoana care erau in trecut. Aceste mesaje ar trebui sa ajunga la pacientii nou diagnosticati astazi si sa le arate o perspectiva pozitiva a viitorului pe care nu le pot imagina in prezent.
Dezbateri publice din partea autoritatilor romane si asociatiei pacientului: La 30 mai 2018, APAN a participat la dezbaterea publica de la Parlamentul Romaniei cu tema: "Reformarea tratamentului in boala sclerozei multiple". APAN a transmis mesajul #BringUsCloser autoritatilor. Mesajul a fost ca pacientii cu SM si autoritatile trebuie sa actioneze ca parteneri. Autoritatile au competenta de a initia si modifica legi existente care ar putea oferi accesul pacientilor la mai multe centre de tratament si la noi terapii. Participanti: membri ai Comisiei de Sanatate Publica a Senatului si ai Comisiei pentru Sanatate si Familie a Camerei Deputatilor, reprezentanti ai SNR, membri ai Agentiei ANMDM si membrii CNAS


| Rezultatele proiectului
    • #BringUsCloser 3 EVENIMENTE: Evenimentul Thanks, Doc! in 7 centre de SM, Casa Senzoriala SM si o dezbaterea publica in Parlamentul Romaniei.
a. Casa Senzoriala SM
• Cantitative: mai mult de 30.000 de oameni (traficul zilnic din mall) au fost expusi la acest mesaj.
Camera de zi: un televizor, care afiseaza imagini semidefinite, este folosit pentru a ilustra problemele de vedere. Un fotoliu care se afla foarte jos pe podea demonstreaza dificultatea de a se ridica de pe un scaun datorita problemelor legate de forta picioarelor si oboseala. Un semn explica faptul ca oboseala MS este ca si cum ati sta jos si sunteti atat de obosit incat nu va puteti ridica din nou. O saltea gonflabila este pe podea pentru a simula cum cineva cu MS are dificultati de echilibru in timpul mersului pe jos si poate fi foarte tumultoasa. Bucataria: O cana de cafea grea si o tava neechilibrata sunt folosite pentru a demonstra simptomele oboselii. Sala de studiu: o tastatura de calculator "simpla" simuleaza modul in care problemele cognitive pot face dificila gasirea cuvantului corect pe care sa-l folosesti la tastare. Greutatea gleznelor apare sub un semn care spune "Nu tarati picioarele" si apoi descrie modul in care oamenii cu SM pot simti ca si cum ar merge prin nisip. Baia: un incalzitor cu infrarosu si o oglinda neclara sunt folosite pentru a simula modul in care un dus fierbinte sau vreme pot sa aprinda simptomele SM.
b. Thanks, Doc!:
• Cantitative:
 Mai mult de 500 de reprezentanti medicali
 Mai mult de 50 de voluntari au contribuit
• Calitative: Feedback 100% pozitiv din partea reprezentantilor medicali:
 “Uneori, astfel de lucruri conteaza mai mult decat va imaginati. Nu a fost un doctor, un resident, o asistenta sau un pacient care sa nu fie impresionati de mesajul pe care l-ati adus pe coridoarele spitalului nostrum! Am fost profund impresionat!’, neurolog SUUB.
c. Dezbaterea publica de la Parlamentului Romaniei:
• Cantitativ: 30 de reprezentanti ai autoritatilor publice au primit mesajul
• #BringUsCloser Capsula Timpului (Activare in Social Media):
a. Numarul de post-carduri: 23
b. Numarul de reactii (like, comment, share): 526
c. Audienta atinsa: mai mult de 5.000 de persoane
• #BringUsCloser Acoperirea media: Numarul total de materiale: 53, Numarul total de mentionari APAN Romania in titlu si in textul materialelor: 43, Numarul total de mentionari Ziua Internationala a SM: 41, Numarul total de fotografii: 45


| Bugetul
    5.000 - 10.000 Euro

| Parteneri
    Asociatia Pacientilor cu Afectiuni Neurodegenerative (APAN Romania) reprezinta comunitatea care ofera posibilitatea tuturor persoanelor afectate de boli neurodegenerative de a-si trai viata la cel mai inalt potential si de a oferi asistenta de care au nevoie pana cand se va gasi in final un tratament. APAN Romania reprezinta si apara drepturile persoanelor cu boli neurodegenerative in Romania. Misiunea asociatiei este de a oferi acces la informatii inovatoare, de a educa toate partile interesate cu privire la nevoile persoanelor cu tulburari neurodegenerative si de a facilita accesul egal la tratamente si terapii de inalta calitate pentru a imbunatati calitatea vietii. Canalele de comunicare utilizate: evenimente publice, dezbateri cu autoritatile, evenimente pentru reprezentantii medicali; canale media clasice: online, print, radio, tv; canale media sociale: paginile Facebook ale APAN si ale membrilor sai si brosuri; comunicarea directa: newslettere si pliante. Am creat o experienta complet imersiva si senzoriala, care straluceste o lumina asupra realitatilor vietii cu aceasta boala: Casa MS. Scopul sau a fost acela de a mobiliza publicul larg pentru a intelege mai bine pacientii cu SM, familiile lor si persoanele care ii ingrijesc. Casa MS avea o camera de zi, o bucatarie, o camera de studiu si o baie. Toate camerele au elemente speciale pentru a face o persoana normala sa experimenteze. In celelalte etape ale campaniei am creat si alte vehicule de comunicare: carti postale cu "mesaje din trecut" de la pacientii cu experienta la cei nou diagnosticati, cupe de cafea si baloane cu Tky, Doc! pentru medici, brosuri despre boala pentru pacienti, ingrijitori si publicul larg, comunicate de presa, buletine de stiri, invitatii, spidere si roll-up-uri

| Website proiect
    





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2019
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL