close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.




 

Participanti & Proiecte



STOP excluziunii în şcolile din România! Fenomenul "Brăila"



| Organizator:
    Asociatia pentru Educatie si Justitie Sociala HUMAN CATALYST
| Categorie:
    Apararea drepturilor individuale/ colective
| Problema de fond
    În mai 2018 ne aflam în faza de finalizare a studiului cu titlul „IRSE: indicele de risc socio-educational 2015-2017, fundament pentru politici bazate pe date”. Analizând informațiile solicitate și primite de la MEN, am identificat dovezi solide ce ne arată că nota medie pe școală / județ la evaluarea națională este ridicată artificial de o prezență redusă a elevilor de clasa a 8-a la testările nationale – ca urmare a unei „selecții” impuse la nivel de clasă, management al școlii sau inspectorat școlar.
Drept urmare, am demarat imediat o campanie de advocacy pentru a stopa fenomenul. Momentele esențiale, aici: https://www.humancatalyst.ro/ro/evolutia-fenomenului-braila/


| Scopul proiectului
    Principalul obiectiv al campaniei este constientizarea autoritatilor din Romania cu privire la existenta si amploarea acestui tip de excluziune educationala, astfel incat sa fie recunoscut, interzis si sanctionat legal.
În secundar ne dorim ca:
- elevii si parintii lor sa recunoasca " F Braila" atunci cand se intampla si sa se adreseze imediat autoritatilor responsabile
- sa existe un mecanism legal prin care acest tip pe excluziune sa fie sanctionat, pana la disparitia sa ca practica
- publicul general sa fie informat, constient si sensibil la abuzurile din sistemul de educatie si in general


STOP excluziunii în şcolile din România! Fenomenul "Brăila" STOP excluziunii în şcolile din România! Fenomenul "Brăila" STOP excluziunii în şcolile din România! Fenomenul "Brăila"

| Aria geografica
    -

| Rezumat
    În mai 2018 ne aflam în faza de finalizare a studiului cu titlul „IRSE: indicele de risc socio-educational 2015-2017, fundament pentru politici bazate pe date”. Analizând informațiile solicitate și primite de la MEN, am identificat dovezi solide ce ne arată că nota medie pe școală / județ la evaluarea națională este ridicată artificial de o prezență redusă a elevilor de clasa a 8-a la testările nationale – ca urmare a unei „selecții” impuse la nivel de clasă, management al școlii sau inspectorat școlar.
Drept urmare, am demarat imediat o campanie de advocacy pentru a stopa fenomenul. Momentele esențiale, aici: https://www.humancatalyst.ro/ro/evolutia-fenomenului-braila/
Principalul obiectiv al campaniei este constientizarea autoritatilor din Romania cu privire la existenta si aploarea acestui tip de excluziune educationala, astfel incat sa fie recunoscut, interzis si sanctionat legal.
Realizări: peste 100 de organizații din toată tara s-au alaturat campaniei, 4 parlamentari au avut luari de pozitie in plen, zeci de politicieni si persoane publice au avut interpelari si iesiri in mass-media pentru a cere interzicerea Fenomenului Braila, sute de articole în mass-media traditionala si in mediul online.
Ca urmare a sesizarii trimisa la CE, în iulie 2018 am primit de la dl. comisar T. Navracsics angajamentul ca datele noastre referitoare la Fenomenul Braila vor fi luate in considerare de catre Comisie. In nov. 2018 este lansat "Monitorul Educației și Formarii 2018", studiu in care cele semnalate de noi sunt mentionate si preluate apoi ca recomandari in "Semestrul European Raportul de Tara pentru Romania 2019".
Obiectivul campaniei inca nu a fost atins, prin urmare, continuam. In 2019 dezvoltam o aplicatie online pentru a gestiona si documenta cazurile din toata.


| Date beneficiari
    elevii de clasa a 8-a din toata tara si apartinatorii lor, aprox 300.000 de persoane

| Date beneficiari
    cadre didactice, responsabili din educatie, societatea civila, publicul general, aprox. 3 milioane de persoane

| Activitati
    - realizarea studiului IRSE
- scrisoare deschisa in care semnalam Fenomenul Braila si ceream implementarea unor masuri concrete pentru a-l stopa
- sprijin obtinut de la peste 100 de organizatii care au semnat petitia trimisa autoritatilor
- comunicat de presa
- monitorizarea cazurilor si semnalarea lor catre presa
- monitorizarea presei cu sprijinul Zelist
- intalnire cu reprezentantii MEN
- comunicare continua pe pagina de facebook si website-ul Human Catalyst
- dezbatere organizata in Comisia de Drepturile Omului din Camera Deputatilor
- comunicare continua cu institutiile europene
- participare la lansarea raportului "Monitorul Educatiei si Formarii" realizat anual de catre Comisia Europeana, raport in care studiul IRSE si Fenomenul Braila sunt mentionate
- preluarea recomandarilor din "Monitorul Educatiei si Formarii 2018" în "Raportul de tara Romania 2019"
- la aceasta data continua comunicarea cu institutiile europene si lucram la o aplicatie online prin care sa monitorizam Fenomenul Braila in 2019, atat la evaluarea nationala de clasa a 8-a, cat si la bacalaureat


| Rezultatele proiectului
    Realizări: peste 100 de organizații din toată tara s-au alaturat campaniei, 4 parlamentari au avut luari de pozitie in plen, zeci de politicieni si persoane publice au avut interpelari si iesiri in mass-media pentru a cere interzicerea Fenomenului Braila, sute de articole în mass-media traditionala si in mediul online.
Ca urmare a sesizarii trimisa la CE, în iulie 2018 am primit de la dl. comisar T. Navracsics angajamentul ca datele noastre referitoare la Fenomenul Braila vor fi luate in considerare de catre Comisie. In nov. 2018 este lansat "Monitorul Educației și Formarii 2018", studiu in care cele semnalate de noi sunt mentionate si preluate apoi ca recomandari in "Semestrul European Raportul de Tara pentru Romania 2019".


| Bugetul
    40000

| Parteneri
    100 de organizații au semnat petitia trimisa catre autoritatile responsabile

| Website proiect
    https://www.humancatalyst.ro/ro/evolutia-fenomenului-braila/





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2019
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL