close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.




 

Participanti & Proiecte



FUChSIADA



| Organizator:
    Asociația Montage
| Categorie:
    Arta si cultura
| Problema de fond
    Proiectul aduce in atentia publicului tanar mecanismul de creare a performance-ului de tip dada-ist intr-o viziune contemporana a show-ului desfasurat in spatii neconventionale. Bucurestiul este un spatiu in care artele performative au evoluat in ultimii 10 ani, un spatiu in care publicul este dornic de experiente noi, un spatiu in care publicul se doreste a fi activat. Actiunile anterioare pregatitoare a spectacolului-maraton au demonstrat acest lucru, prin prezenta unui numar mare de participanti si prin dedicatia creativa pe care acestia au avut-o in cadrul proiectului.
Nevoia omului (tanar) contemporan de exprimare creativa, imaginativ-nelimitata, dincolo de granitele “realiste” ale lumii practice imediate, cu valori conventionale consumeriste, de trecere intr-un “dincolo” al experimentului creativ-performativ, al imaginatiei si exprimarii individuale ca valori in sine si comunicarea, dialogul cultural intre actori in lumi diferite (artisti, actori, public-participant venind din diverse domenii, dar si vazute ca lumi personale distincte) sunt nevoi adresate prin proiect. Eliberarea, expresia, imaginatia, creatia, dialogul, interactiunea sunt procese avute in vedere de realizatorii proiectului, “modelul” dada-ist dând posibilitatea oricărei alăturări, astfel încât critica de tip negativ nu mai are obiect. Nu se poate decât explora, visa, experimenta, construi.
Proiectul propune un experiment unic in peisajul national, care aliniaza scena performance-ului teatral romanesc cu scena internationala, in care astfel de formule creative sunt deja practici relativ comune.


| Scopul proiectului
    Aparitia unei piese noi de teatru sub o forma cu totul noua, transformata in act performativ cu participarea publicului (creator si spectator), intr-un spectacol-maraton, are ca posibil impact:
- Deschiderea catre un alt tip de relatie - direct, insightful, participativ - intre public si spectacol, intre public, pe de o parte, si actori, regizor, scenografi si alti participanti la productia si desfasurarea unui spectacol teatral;
- Contributia la dezvoltarea, la evolutia scenei de teatru din Romania, prin experienta unei productii inedite, participative si multidisciplinare;
- este relevant atat asupra publicului care are ocazia sa participe activ intr-un proiect cultural cat si asupra actorilor, scenografilor si celorlalti participanti din echipa, care vor avea ocazia sa lucreze direct cu publicul, sa ii cunoasca nevoile si dorintele si sa aiba un dialog real cu acesta.
- Pe termen mediu, aceasta experienta artistica va ramane in constiinta tuturor celor implicati si ii va ajuta in alegerile creative viitoare. Publicul va avea ocazia sa cunoasca modul in care se concepe acest tip de act artistic, sa isi dezvolte gustul catre arta si sa isi exerseze talentele sau sa isi descopere unele noi. Contactul nemijlocit cu actorii poate fi deasemenea un factor decizional in atragerea de public nou catre spectacole.
- Pe termen lung, ramanem cu un spectacol inregistrat, cu o serie de produse (decoruri, costume, coloana sonora), care pot fi refolosite si cu un public mai avizat si mai cultivat.


FUChSIADA FUChSIADA FUChSIADA

| Aria geografica
    Bucuresti

| Rezumat
    FUChSIADA este un spectacol „work in progress”, produs de Asociația MONTAGE prin coordonatorul Anca Maria Ciofîrlă, plecând de la o structură dramaturgică creată de regizorul Anca Maria Colțeanu după scrierile lui URMUZ, cu participarea actorilor: Catinca Maria Nistor, Adriana Titieni, Adelaida Zamfira, Flavia Hojda, Pavel Ulici, Răzvan Krem Alexe, Alexandru Buescu, Alexandru Sinca, Emilian Marnea.
Artiștii au construit un spectacol sub ochii și împreună cu publicul, pe parcursul a 12 episoade de creație live, care s-au desfașurat în spații publice, cu acces liber, in zone diferite ale orasului. În fiecare dintre aceste episoade a avut loc câte un atelier de creație unic și irepetabil, în care artiștii și spectatorii, în egală măsură, au construit personajele, decorurile, costumele și coloana sonoră. Publicul a contribuit la piesa de teatru intr-o mare masura, avand acces la repetiile actorilor, la atelierele de costume, decoruri si sunet.
Aceste episoade au fost concepute ca momente de construcție a spectacolului împreună cu publicul, tot ceea ce s-a întâmplat pe parcursul lor a fost filmat și integrat în spectacolul final,ca momente de creație spontană, participativă și inspirată din universul urmuzian. Realizarea proiectului a cuprins activitati de preproductie, productie- piesa in sine, promovare si diseminare. In cadrul proiectului, au fost realizate:
- 1 dramatizare contemporana a unei opere romane de Urmuz.
- decoruri, productie muzicala si costume, realizate cu participarea directa, implicata, a publicului (in mare masura tanar);
- 1 catalog – cu fotografii si texte cu si despre proiect si desfasurarea lui, inclusiv cu DVD cu filmarea piesei, coloana sonora si fotografii, in numar de 300 exemplare– distribuite pe teritoriul tarii catre institutii culturale.


| Date beneficiari
    a) Grupurile ţintă ale proiectului cultural - Actori, regizor, artisti vizuali, muzicieni, coregrafi – participanti la realizarea si prezentarea spectacolului; - Public tanar si public larg divers – participant ca spectator si creator al spectacolului; - Actori actuali si viitori pe scena de arta spectacolului in Romania: liceeni, studenti arte teatrale, arte vizuale, muzica, dans etc.

| Date beneficiari
    b) Beneficiarii direcţi, indirecţi ai proiectului cultural Beneficiari directi: - 7 actori, 3 artisti vizuali (scenografie, video), 1 sound designer, 1 coregraf, 1 regizor – creatori si performeri in spectacolul realizat – prin participarea directa la proiect, cu beneficii: experienta profesionala unica, de relevanta la nivel international, remunerare participare; - 1 operator si editor imagine (realizator materiale video in proiect); - 1 grafician (realizator materiale grafice in proiect); - Public participant – aproximativ 1300 de persoane (cam 100 pe fiecare episod desfasurat) – beneficiari ai proiectului prin experienta nemijlocita inedita de creator si spectator al unei creatii teatrale inedite in a carei productie este si participant; - Studenti, masteranzi, liceeni arte vizuale, artele spectacolului (numar mare) – prin accesul la continutul / produsele proiectului (catalog si CD spectacol performance de creatie, inedit pe scena Romaniei); - voluntarii in proiect (in majoritate tineri), prin experienta participarii la proiect; - Echipa manageriala a proiectului, prin remunerarea activitatii in proiect si experienta profesionala castigata nemijlocit in implementarea proiectului. Beneficiari indirecti: - Scena de teatru din Romania, prin integrarea unei practici teatrale inedite in tara, un spectacol participativ de creatie si performance; - Publicul de teatru in general, prin valoarea adaugata a proiectului la peisajul teatral actual in Romania si prin oportunitatea participarii directe la procesul creativ al unei productii teatrale; - Asociatia Montage, organizator, prin experienta organizarii si implementarii unui proiect inedit, revolutionar, experienta lucrului cu actori reprezentativi din diverse domenii culturale, dezvoltarea capacitatii sale organizatorice, parteneriatele contractate si prin beneficiul de imagine castigat; - Partenerii proiectului, prin beneficiul de imagine castigat si experienta alaturarii unui proiect de acest tip.

| Activitati
    - dramatizare contemporana a unui text din literatura romana relevant la nivel international, textul Fuchsiada de Urmuz;
- realizata o productie teatrala neconventionala, inedita pe scena de arta teatrala romaneasca, in 13 episoade, live, cu participarea publicului in calitate dubla: de creator si spectator;
- inclusi in participare – reprezentanti ai unor discipline culturale diverse: arte vizuale, muzica, dans, teatru – promovati si remunerati;
- public larg, divers, din mai multe zone ale capitalei – implicat, participant la procesul creator si actul spectacular;
- experimentata si promovata o productie teatrala atipica, a autorilor romani mai putin in voga si a operelor literare mai putin cunoscute dar de mare valoare culturala;
- diseminate catalog si film productie si performance final – produse ale proiectului – catre un public tanar relevant pentru evolutia scenei de arta spectacolului din Romania;
- promovate online si pe suporturi printate – proiectul si toate episoadele productiei si performance-ului final;
- public nou atras catre artele spectacolului.


| Rezultatele proiectului
    Spectacolul a atras si implicat un public de peste 200 de persoane, participant la procesul creator si la actul spectacular – in activitatea de productie si prezentare a spectacolului;public nou atras catre artele spectacolului. Inspirati de proiect, unii dintre tinerii din publicul participant la proiect, elevi la Liceul de Arta N. Tonitza din capitala, vor acum sa dea examenul de admitere la regie, in timp ce studenti la scenografie si design vestimentar isi regandesc examenul de licenta pe o piesa de teatru reala, pe care au inceput deja s-o construiasca. Publicul neavizat a luat un prim contact cu teatrul, am primit feedback excelent.

| Bugetul
    95966,2

| Parteneri
    Muzeul National al Literaturii Romane, Muzeul Municipiului Bucuresti, Compania de Cai Ferate- Gara de Nord, Casa Oamenilor de Stiinta, Primaria Capitalei.

| Website proiect
    https://galeriemontage.com/spectacole/fuchsiada/





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2019
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL