close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.




 

Participanti & Proiecte



Calatori alaturi de mari exploratori



| Organizator:
    Asociatia Learning by Teaching
| Categorie:
    Educatie, Invatamant, Cercetare
| Problema de fond
    Parteneriatul cu Muzeul National al Hartilor si Cartii Vechi a inceput in anul 2016, iar in ianuarie 2018 am demarat acest proiect deoarece am observat ca varsta vizitatorilor este +10, dar putem avea ateliere despre mari exploratori atat in muzeu cat si in afara lui alaturi de copii mult ,ai mici. Impreuna cu educatorii muzeali am selectat hartile si vedutele, am construit structura atelierelor si am selectionat cartile necesare creionarii unui cadru simbolic atractiv pentru copii.
Am ales sa construim astfel activitatile deoarece am observat ca un astfel de muzeu nu este atractiv pentru prescolari si copii de ciclu primar deoarece este catalogat ca static. Generatia actuala isi doreste sa exploreze, sa analizeze, sa puna mana si are nevoie de o interactiune chinestezica cu hartile si obiectele din muzeu.


| Scopul proiectului
    Scopul proiectului a fost realizarea de activitati interactice de STEM&C pornind de la patrimoniul cultural al Muzeul National al Hartilor si Cartii Vechi.
Obiectivele proiectului:
1. Construirea unui pachet educational atractiv pentru prescolari si elevi de ciclul primar pornind de la patrimoniul cultural din muzeu.
2. Introducerea hartilor vechi in activitatile recurente ale cadrelor didactice.
3. Cunoasterea istoriei pornind de la viata marilor exploratori.
4. Imbinarea activitatilor STEM cu artele si cultura.


Calatori alaturi de mari exploratori Calatori alaturi de mari exploratori Calatori alaturi de mari exploratori

| Aria geografica
    Arges, Bacau, Bucuresti, Brasov, Calarasi, Ilfov si Prahova

| Rezumat
    Proiectul a fost realizat in parteneriat cu Muzeul National al Hartilor si Cartii Vechi si a constat in realizarea de activitati care sa corespunda nevoilor copiilor de invatare dar si pentru largirea ofertei educationale din cadrul muzeului pentru copii de varsta prescolara si din ciclul primar.
Idea proiectul a survenit in urma imposibilitatii utilizarii patrimoniului muzeal in activitati recurente cu elevii, deoarece toate obiectele din muzeu au valoare de patrimoniu si nu pot fi explorate de vizitatori. Astfel ca am "coborat hartile de pe pereti" pentru a fi atinse in alt mod de vizitatori. Am transformat un muzeu „static” in unul atractiv, iar hartile si vedutele din opere in materiale accesibile. Iar pentru a facilita explorarea fiecare intalnire a inceput cu prezentarea unei povesti sau a unei carti.
In 2018 au fost sustinute activitati integrate pentru cca 1000 de copii, parinti, profesori atat in muzeu cat si in alte spatii in care am promovat patrimoniul muzeului. In cadrul atelierelor am folosit replici ale hartilor, vedutelor si altor materiale expuse si i-am lasat pe participanti sa lucreze pe ele, sa faca paralele, sa realizeze completari. Consideram ca fiecare vizitator trebuie sa se simta in acest spatiu ca un explorator si sa inteleaga etapele care au condus la aparitia hartii lumii pe care o stim azi. In cadrul fiecarui atelier am prezentat carti, experimente si jocuri pentru a calatori alaturi de mari exploratori, de carturari si oameni de stiinta romani si nu numai.
Proiectul a contribuit la implementarea in scoli si gradinite a activitatilor integrate de STEM&C (Stiinta-Tehnologie-Ingienerie-Matematica si Cultura), imbinat artele si cultura cu experimentele stiintifice.


| Date beneficiari
    1. app. 900 de prescolari si scolari din judetele Arges, Bacau, Bucuresti, Brasov, Calarasi si Ilfov. 2. 120 de familii 3. 50 de cadre didactice

| Date beneficiari
    1. app. 500 de elevi din Bucuresti 2. app. 100 de cadre didactice din tara

| Activitati
    1. Organizarea de ateliere interactive de STEM&C in cadrul muzeului.
2. Organizarea de ateliere interactive de STEM&C in scoli si gradinite.
3. Organizarea de ateliere interactive de STEM&C pentru familii in muzeu.
4. Organizarea de cursuri despre modul de organizare a vizitelor interactive in muzee pentru cadrele didactice.


| Rezultatele proiectului
    In proiect au fost implicati cca 1000 de beneficiari din mediul urban si rural, iar pentru a asigura bugetul necesar beneficiarii din zonele sustenabile au sprijinit realizarea proiectului si in zonele dezavantajate achitand biletul de intrare in muzeu si o contributie pentru atelier. Calatori alaturi de marii exploratori este un proiect prin care s-a dezvoltat atat asociatia noastra, colegele din asociatie au dobandit o serie de cunostinte privind modul in care se realizeaza hartile in prezent sau cum se reconditioneaza cele vechi. In acelasi timp muzeul si-a extins paleta de activitati care poate atrage copiii si tinerii in muzeu. 12% din vizitatorii muzeului in 2018 sunt participantii la program, iar varsta medie a copiilor este 7 ani. In activitatile derulate in afara muzeului varsta medie este 10 ani deoarece in scoli, profesorii considera necesare activitatile cu harti pentru pregatirea lectiilor sau in studiul istoriei, geografiei si biologiei.
Cel mai mare beneficiu este deschiderea muzeului catre activitati adresate copiilor mici.
Un al doilea beneficiu important este promovarea proiectului in cadrul cercurilor pedagogice si cursurilor pentru profesori derulate.
In proiect s-au alaturat ca voluntari 3 studenti, un economist si 2 profesori de geografie si istorie precum si cate un profesor coordonator in fiecare dintre cele 11 scoli implicate in proiect. Acestia fie ne-au sprijinit in derularea activitatilor la muzeu fie au furnizat materialele documentare necesare derularii proiectului. Din partea muzeului au colaborat 3 persoane.


| Bugetul
    65000

| Parteneri
    Asociatia Learning by Teaching si Muzeul National al Hartilor si Cartii Vechi

| Website proiect
    -





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2019
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL