close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.




 

Participanti & Proiecte



Fularul de la Bunica 2018



| Organizator:
    Niciodată Singur - Prietenii Vârstnicilor
| Categorie:
    Premiul Special pentru INOVATIE
| Problema de fond
    Campania de tricotat „Bufanda dela yaya” este derulata in Barcelona, Spania, de mai bine de 10 ani, de catre organizatia Amics de la Gent Gran, asociatie partenera Niciodata Singur. In anul 2016, am imprumutat acest program si l-am adaptat nevoilor beneficiarilor din Romania. Din experinta cu beneficiarii nostri, am realizat ca avem nevoie de campanii si programe care sa implice varstnicii ca parte activa, nu doar beneficiari pasivi ai unor servicii sociale. Asftel, prin sezatorile „Fularul de la Bunica”, aceasta campanie promoveaza imbatranirea activa, diminueaza sentimentul de inutilitate, iar prin sezatorile intergenerationale organizate, campania incurajeaza experienta varstnicilor si faciliteaza schimbul de abilitati catre tanara generatie.

| Scopul programului
    Scop: Promovarea si valorizarea experientei varstnicilor si a imbatranirii active, prin crearea unui context social intergenerational si educativ de petrecere a timpului liber.
Obiective:
-Organizarea a 13 sezatori publice la care sa participe minim 30 de varstnici, 40 de voluntari Niciodata Singur si minim 20 reprezentanti ai publicului;
-Incurajarea practicarii, a transmiterii si invatarii de catre tanara generatie a mestesugului tricotatului;
-Implicarea beneficiarilor si voluntarilor in activitati de strangere fonduri si asigurarea sustenabilitatii proiectului.


Fularul de la Bunica 2018 Fularul de la Bunica 2018 Fularul de la Bunica 2018

| Aria geografica
    Campania „Fularul de la Bunica” s-a desfasurat in Bucuresti, Constanta, Pitesti si Braila, atat in spatii publice, cat si in caminele de batrani

| Rezumat
    Singuratatea si inutilitatea sunt printre principalele probleme ale batranilor din Romania. Conform unui studiu GfK din 2015, la noi in tara unul din doi varstnici se simte singur si inutil. Asociatia Niciodata Singur - Prietenii Varstnicilor construieste punti intre generatii si ofera varstnicilor o batranete demna si mai frumoasa. Campania de tricotat „Fularul de la Bunica” este solutia noastra prin care valorizam experienta si abilitatile batranilor, oferindu-le o modalitate inedita de reintegrare sociala si petrecere a timpului liber, in compania voluntarilor. Campania a debutat in anul 2016 si urmareste sa construiasca un cadru intergenerational de interactiune, prin sezatorile de tricotat si sa apropie varstnicii de activitatea asociatiei, acestia devenind parte activa din strategia de fundraising a organizatiei. Anul 2018 a implicat 36 de varstnici care locuiesc singuri sau in caminele de batrani si 42 de voluntari care au tricotat 198 de fulare colorate, in cadrul a 13 sezatori. Fularele au fost daruite in totalitate donatorilor sau sponsorilor care au sustinut organizatia cu o donatie minima de 80 de lei.

| Date beneficiari
    - 36 de femei cu varsta peste 65 de ani din Bucuresti, Braila, Constanta si Pitesti, care locuiesc singure sau in caminele de batrani - 42 de voluntari Niciodata Singur, cu varste cuprinse intre 25 si 60 de ani din Bucuresti, Braila, Constanta si Pitesti - 10 persoane din Bucuresti, cu varste cuprinse intre 20 si 65 de ani care au participat prin inscriere la doua sezatori de tricotat - 241 de donatori, sponsori sau persoane care au primit un fular si care au aflat cine a crosetat fularul primit

| Date beneficiari
    - aproximativ 300.000 de utilizatori online, cititori de presa sau persoane din retelele sociale ale celor participanti la campanie

| Activitati
    1. Realizarea calendarului anual de sezatori si recrutarea beneficiarilor
Pe parcursul anului 2018 am organizat 13 sezatori de tricotat in Bucuresti, Braila, Constanta si Pitesti. Ca locuri de desfasurare am ales spatii publice (cafenele, parcuri, case memoriale, gradini publice, biblioteci judetene) sau spatii private (camine de batrani, sedii ale companiilor). Calendarul a fost realizat in luna februarie, iar fiecare echipa locala de voluntari a inclus aceste sezatori in planul de activitati.
2. Organizarea evenimentelor si recrutarea voluntarilor
Fiecare eveniment a fost organizat dupa acelasi tipar: stabilirea locului de desfasurare, recrutarea voluntarilor, procurarea de materiale necesare si promovarea evenimentului. Patru dintre evenimente au avut ca participanti voluntari corporate (CEZ Romania, Oracle Romania, Asirom SA) si doua dintre ele au avut si public, inscris in prealabil printr-o campanie online.
3. Strategie de comunicare si fundraising
Pentru sustenabilitatea proiectului, inca din 2016, identificam modalitati de daruire a fularelor pentru o donatie minima. In 2018, am diversificat aceste metode: au creat un landing page al proiectului, am participat la mai multe targuri, iar multe fulare au fost daruite drept cadouri de Craciun pentru angajati sau parteneri, de catre mai multe companii din Romania.


| Rezultatele programului
    Rezultate cantitative
- 13 sezatori intergenerationale de tricotat organizate in Bucuresti, Braila, Constanta si Pitesti
- 36 de varstnici singuri implicati in campanie
- 42 de voluntari implicati
- 192 de fulare tricotate
- 241 de fulare daruite pentru o donatie minima de 80 de lei (diferenta intre fulare tricotate si fulare daruite a fost suportata din stocul de anul trecut)
- peste 4000 de euro, venituri realizate din donatii pentru fulare

Rezultate calitative
- Campania a promovat imbatranirea activa si a valorizat experienta varstnicilor intr-o activitate concreta
- Cresterea interesului tinerei generatii pentru mestesugul tricotatului
- Crearea unei comunitati de beneficiari si voluntari, unita printr-o preocupare comuna
- Implicarea varstnicilor din camine si asigurarea materialelor pentru o activitate care sa ii faca sa se simta utili
- Cresterea interesului publicului tanar si adult pentru achizitionarea si purtarea fularelor tricotate, multicolore, calduroase, unice in felul lor
- Dezvoltarea unor metode eficiente de fundraising si comunicare pentru asigurarea sustenabilitatii proiectului


| Buget
    5433

| Parteneri
    Amics de la Gent Gran (Barcelona, Spania), Grupul CEZ in Romania, Muzeul National al Literaturii Romane, Gradina Botanica „Dimitrie Brandza” - Universitatea din Bucuresti, Asirom SA, Oracle Romania, Centrul Persoane Varstnice „Speranta” din Bucuresti, Caminul „Gavana” din Pitesti, Caminul pentru persoane varstnice Constanta, Biblioteca Judeteana

| Website program
    http://niciodatasingur.ro/fularuldelabunica/





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2019
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL