close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.




 

Participanti & Proiecte



Gaina care a nascut pui vii



| Organizator:
    ScoaladeValori
| Categorie:
    Educatie, Invatamant, Cercetare
| Problema de fond
    Fenomenul de fake news nu este nou, dar devine din ce in ce mai complex si cu un impact din ce in ce mai mare asupra realitatii. Singura solutie viabila pentru a combate fenomenul de fake news este ca tinerii sa dezvolte gandirea critica si sa nu mai preia absolut toate informatiile din social media ca fiind valide, reale, demne de a fi distribuite.
Eurobarometrul (2018) ne spune ca 37% dintre europeni dau peste stiri false zilnic. La fel ca la nivel European si in Romania, studiul realizat in cadrul proiectului, arata ca oamenii considera jurnalistii ca principalii responsabili pentru solutionarea problemei (53%). Prin urmare, era firesc ca un jurnalist si un om de comunicare care are nevoie de o presa nepoluata de fake news sa initieze acest proiect si sa faca tot posibilul sa ajunga la cat mai multi beneficiari


| Scopul proiectului
    Principalul obiectiv a fost sa ajungem la cat mai multi elevi in timpul limitat pe care il au la dispozitie un profesionist in PR si un jurnalist. Toti cei implicati in proiect isi doresc o generatie de tineri care sa stie sa priveasca critic orice informatie, sa stie cum sa verifice daca o poza este reala sau nu, sa verifice din surse sigure o informatie. Tinand cont de resursele umane limitate era important sa ne concentram pe actiuni putine, dar cu impact imediat. Astfel in 2018 ne-am propus sa ajungem la 1000 de elevi, sa finalizam studiul si sa lansam ghidul pentru profesori.

Gaina care a nascut pui vii Gaina care a nascut pui vii Gaina care a nascut pui vii

| Aria geografica
    Bucuresti, Pitesti, Ploiesti, Focsani, Campulung, Bacau

| Rezumat
    Proiectul “Gaina care a nascut pui vii” a luat nastere in 2017 la initiative Anei Maria Diceanu, specialist comunicare si a lui Tudor Musat, jurnalist. A plecat din dorinta celor doi de a contribui la cresterea nivelului de media literacy in randul tinerilor liceeni. Fenomenul de fake news este pana la urma o amenintare la adresa democratiei.
Ca om de comunicare si expert in comunicarea de criza Ana-Maria a inteles pericolul fenomenului de fake news. Constientizarea fenomenului si gandirea critica sunt singurele arme de lupta impotriva fake news. Astfel, in 2017 Ana-Maria si Tudor au conceput un curs de media literacy structurat in 6 lectii. In cadrul acestor lectii se atingeau subiecte precum fake news, cyber bullying (hartuirea online) sau diferenta intre stire si publicitate. La finalul cursului copii redactau ziarul propriu pe baza celor invatate. Astfel, cei doi au stat de vorba in 2017 cu 100 de liceeni din Bucuresti.
In 2018 proiectul s-a extins la nivel national cu ajutorul Scolii de Valori si a unui grant Lidl pe care proiectul l-a obtinut in urma unei competitii organizate de companie.
Astfel, a fost realizat primul studiu din Romania in randul tinerilor in ceea ce priveste impactul fenomenului. Studiul a aratat ca 43% dintre tinerii din Romania au distribuit cel putin o data o stire falsa pe canalele de socializare in conditiile in care 83% dintre cei intervievati au spus ca pot identifica cu usurinta stirile false. De asemenea, 89% spun ca fenomenul de fake news este o problema in Romania. Studiul a fost realizat de Unolock Market Research pe un esantion de 450 de elevi din mediul urban, cu varste intre 16 si 19 ani.


| Date beneficiari
    In cadrul intalnirilor din licee, am atins in primul an aproximativ de 300 de tineri, iar in al doilea an aproximativ 1000 tineri astfel ca numarul total de beneficiari directi se ridica la 1300 in cei doi ani de derulare a proiectului. Distribuirea a aproximativ 100 de exemplare ale Ghidului pentru profesori. De asemenea, ghidul a fost descarcat de 120 de ori de pe platforma Scolii de Valori. Estimam astfel ca numarul elevilor pe care i-am atins in final a fost mult mai mare.

| Date beneficiari
    220 de profesori au intrat in posesia ghidului de media literacy

| Activitati
    Principalul obiectiv a fost sa ajungem direct la elevi, educandu-i cu privire la modul in care trebuie sa preia si sa filtreze informatia transmisa pe canalele de social media, ajutandu-i sa priveasca critic orice informatie, sa stie cum sa verifice daca o poza este reala sau nu, sa verifice din surse sigure o informatie.
Avand in vedere resursele limitate de timp ale initiatorilor proiectului am decis ca intr-o etapa ulterioara sa incercam sa atingem o audienta mai mare, printr-o abordare de tipul train the trainer. Am dezvoltat un ghid de media literacy pentru profesori, astfel incat ei sa poata aborda acest subiect in cadrul orelor de dirigentie, de exemplu, amplificand numarul de elevi pe care ii putem atinge in cadrul proiectului.
Studiul Unlock Market Research a fost realizat in septembrie 2018 avand doua componente: studiu calitativ si studiu cantitativ.
Alte activitati de promovare: 2 comunicate de presa, o conferinta de presa pentru anuntarea lansarii ghidului pentru profesori si o pagina de Facebook


| Rezultatele proiectului
    - In 2018 am ajuns la 1000 de elevi din 5 licee din Romania
- A fost lansat primul ghid de media literacy pentru profesori, acesta ajungand la 220 de profesori Studiul fake news a fost apreciat de mass media, dar si de profesionistii din domeniu. Astfel am fost invitati sa prezentam studiul in cadrul conferintei Market Research in the Mobile World una dintre cele mai prestigioase conferinte la nivel mondial in zona studiilor de piata
- Echipa a fost invitata la facultatea de sociologie in vederea prezentarii
- Peste 50 de materiale de presa printre care 5 stiri TV de la lansarea ghidului pentru profesori
- Un reach de peste 2 mil vizualizari din coverage media
- Am primit pe Facebook peste 10 solicitari de a vizita anumite licee din tara
- Daca in primul an proiectul s-a desfasurat exclusiv cu resursele celor doi initiatori, in cel de-al doilea an la proiect s-a alaturat Școala de Valori iar Lidl a decis acordarea unui grant care a permis initiatorilor sa ajunga in mai multe scoli si sa dezvolte si Ghidul pentru profesori


| Bugetul
    140000

| Parteneri
    Scoala de Valori

| Website proiect
    https://scoaladevalori.ro/gaina-care-a-nascut-pui-vii/





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2019
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL