close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



IziBac - Redăm plăcerea învățatului



| Organizator:
    IziBac
| Categorie:
    Educatie, Invatamant, Cercetare
| Problema de fond
    Experienta de pedagog al Ralucai Stratulat a fost punctul de pornire al colectarii de informatii legate de nevoile elevilor. Au fost realizate focus grupuri, interviuri structurate si s-au completat chestionare. Pe baza acestor nevoi s-a construit solutia - o aplicatie mobila, gratuita si gamificata. Aceasta a avut de asemenea parte de un proces extins de beta-testing la care au participat peste 2000 de elevi/utilizatori.

| Scopul proiectului
    Crearea unei aplicații mobile cu scopul explicit de a îmbunătăți nivelul educațional liceal, în mod particular prin facilitarea procesului de învățare al curriculei pentru examenul de Bacalaureat într-un mod modern, gamificat și axat pe conținut multimedia, oferind o experiență inedită în procesul de învățare.

IziBac - Redăm plăcerea învățatului IziBac - Redăm plăcerea învățatului IziBac - Redăm plăcerea învățatului

| Aria geografica
    Romania

| Rezumat
    IziBac reprezinta o initiativa de antreprenoriat social pornita de la identificarea unor nevoi reale ale grupului tinta - elevii din anii terminali de liceu. Raluca Stratulat, initiatoarea proiectului, are mai bine de 7 ani experienta ca profesor, pregatind elevii pentru adminterea la facultatea de Arhitectura. Din aceasta pozitie a observat ca principala temere a elevilor este examenul de Bacalaureat.

Nu este un secret că în ultimii 10 ani rata de promovabilitate la Bacalaureat s-a prăbușit.

Însă rata de promovabilitate scăzută și absenteismul la examenul de Bacalaureat sunt doar simptome ale unei probleme mult mai profunde - sistemul educaţional românesc este învechit și care nu mai corespunde cu nevoile reale ale elevilor.

Subfinanţat şi subdezvoltat, sistemul educaţional din România nu oferă o experienţă de învăţare plăcută şi compatibilă cu structura mentală a noilor generaţii, modelată de la o vârstă fragedă să absoarbă informații prin conținut video, aplicaţii mobile și joculețe.

Dar nu este nevoie să fie așa. Noi credem într-o educație distractivă, modernă și digitalizată.

De aceea am dezvoltat IziBac, o aplicație mobilă, gratuită și gamificată care în prezent are peste 12.000 de utilizatori.

IziBAC are ca scop facilitarea învăţării pentru examenul de Bacalaureat, într-o formă distractivă, digitală, interactivă, multimedia şi plină de stimulente.

Printr-un test de tip quiz elevii vor putea simula examenul și să se joace cu colegii în același timp. Întrebările sun organizate în funcție de curricula specifică pentru specializările de la istorie, biologie, matematică etc., astfel încât să ofere o viziune de ansamblu coerentă asupra subiectului, totul ambalat într-o experienţă gamificată, ce îşi propune să redea plăcerea studiului.


| Date beneficiari
    Anual, aproximativ 250.000 de elevi din clasele terminale (a 11-a si a 12-a), precum si cei care au picat Bacalaureatul in sesiunea precedenta, se pregatesc pentru actuala sesiune. Dintre acestia, 230.000 au acces la internet printr-un smartphone. Acestia sunt grupul tinta al IziBac.

| Date beneficiari
    Parintii de elevi in anii terminali la liceu. Profesori de liceu

| Activitati
    Implementarea proiectului s-a realizat prin investitia de timp, efort si resurse financiare din partea membrilor echipei. Nu s-au accesat finantari externe pana la momentul actual, singura exceptie notabila fiind castigarea premiului Social Impact Award 2017, in valoare de 1500 euro. Echipa a realizat si lansat cele doua variante ale aplicatiei mobile (Android si IOS), care in prezent schimba in bine viata a peste 12000 utilizatori.

| Rezultatele proiectului
    Aplicația IziBac este construită în jurul conceptului de joc serios aplicat în procesul educațional, concept de un real succes dovedit de studii științifice și care se bucură de o largă implementare în Occident (conform datelor prezentate într-un studiu al Băncii Mondiale, până în 2020, peste 70% din populația planetei va avea acces la un smartphone, așadar educația viitorului va fi una digitalizată, online și gamificată).
Utilizând o serie de elemente din cadrul de gamificare Octalysis și urmărind atingerea cerințelor psihologice ale procesului mental de tip "Flux", IziBac oferă elevilor satisfacție instantanee, capturându-le atenția cu o experiență de joacă imersivă, distractivă și educațională. În cadrul sesiunilor de testare ale prototipului IziBac o temă recurentă a elevilor care descriau experiența utilizării IziBac a fost “Mă pierd în joc, mă distrez și la final îmi dau seama că am învățat lucruri noi, însă fără percepția efortului”.


| Bugetul
    0

| Parteneri
    Echipa Izibac

| Website proiect
    https://izibac.ro/#/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes