close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.




 

Participanti & Proiecte



Muzeul Memoriei:expo



| Organizator:
    Asociatia Punctart
| Categorie:
    Arta si cultura
| Problema de fond
    Muzeul Memoriei: expo reprezinta concretizarea unei cercetari de peste 18 luni despre viata cotidiana inceputului de secol XX pe zonele Munteniei, Moldovei si Dobrogei. O echipa de specialisti a construit un univers audio-vizual sub forma unui parcurs senzorial pornind de la intrebarea: Ce anume din trecutul tau te face cine esti azi?
Proiectul reprezinta o punte intre emotie si informatie, o platforma unde te simti in siguranta sa te intrebi despre istoria familiei, sa nu lasi amintirile sa se piarda. Se propune o estetica moderna in promovarea patrimoniului cultural in randul tinerilor, prin abordarea noilor tehnologii ca un mijloc estetic de comunicare si raportarea istoriei ca la un imens laborator. Venind in completarea numarului insuficient de ore de istorie, Muzeul Memoriei: expo pune accent pe individ si pe istoria familiei sale.


| Scopul proiectului
    Muzeul Memoriei: expo este un proiect educational si cultural destinat tinerilor care isi propune crearea unei expozitii, un univers multimedia pentru a contura o comunitate interesata de pastrarea patrimoniului si valorificarea arhivelor de familie. Proiectul propune celebrarea Centenarului intr-o maniera personala si interactiva, timp de o saptamana in Bucuresti, Iasi si Constanta, pentru cel putin 1900 de vizitatori. Proiectul prezinta si Telefonul Amintirilor, cu marturii despre trecut, in peste 14 locatii diferite timp de 4 luni pentru peste 1000 de beneficiari.

Muzeul Memoriei:expo Muzeul Memoriei:expo Muzeul Memoriei:expo

| Aria geografica
    Bucuresti, Constanta, Iasi

| Rezumat
    Muzeul Memoriei: expo a pornit din necesitatea de a crea o punte intre generatii si reprezinta o oportunitate de a utiliza preferinta tinerilor pentru noile tehnologii cu scopul de a-i motiva, de a-i implica intr-un proces de cunoastere si auto-cunoastere, de a-i atrage catre repere fundamentale pentru cultura romaneasca. Proiectul isi propune sa sensibilizeze publicul tinta vizavi de importanta memoriei trecutului in raport cu prezentul si viitorul.
Proiectul si-a propus construirea unei expozitii multimedia sub forma unui parcurs senzorial format din instalatii vizuale si sonore, in care au luat viata fragmente din interviuri, ziare si marturii, fotografii de familie, portrete, imagini de atmosfera cu viata de acum 100 de ani, filme, cantece de catanie, animatii. Expozitia a fost prezentata cu acces gratuit incepand cu 18 octombrie in spatii industriale (Bucuresti- Galeria TOT, Iasi- Hala Fix), spatii expozitionale si cinema reconditionate (Constanta- Centrul pentru Tineret Jean Constantin). In 2018, peste 1900 de oameni au acceptat invitatia de a descoperi Muzeul Memoriei, dintre care 678 de elevi intre 10-18 ani. Mentionam ca in 2019, expozitia a continuat in monumente istorice (Ploiesti- Palatul Culturii) si spatii comerciale (Suceava-Iulius Mall) pentru un public de peste 2300 de vizitatori in perioada ianuarie-februarie 2019.
Proiectul a cuprins si Telefonul Amintirilor, o instalatie cu un telefon cu disc in care poti sa asculti sau sa inregistrezi amintiri. Timp de 4 luni, Telefonul Amintirilor a fost prezent in peste 14 evenimente din Bucuresti, Iasi si Constanta si au fost inregistrate peste 430 de mesaje amintire.


| Date beneficiari
    Expo: 1918 beneficiari, dintre care 678 elevi intre 10-18 ani/ 3 orase/ 17 scoli si cel putin 5 seniori (70+) cu amintiri de familie, Telefonul Amintirilor: 1396 beneficiari

| Date beneficiari
    aprox. 120.450 persoane, dintre care aproximam in jur de jumatate in grupul de varsta 14-35 ani

| Activitati
    Muzeul Memoriei: expo a reprezentat construirea unui univers multimedia, compus ca o structura modulara pe o suprafata de min. 200 mp, un spatiu delimitat de 30 de panouri. Expozitia inseamna un parcurs senzorial format din 9 instalatii multimedia, dupa cum urmeaza: Acum (fragmente despre propriul exercitiu de reamintire), Umbre (trecutul este in fiecare dintre noi), Soldatii (universul paralel frontului), Harta 3D (cronologia 1916-1920 sincronizata cu o animatie proiectata pe harta altorelief a Romaniei), Instrainare (incinta acustica), Miezul (Telefonul Amintirilor), Cufar centrala (reconstituiri sonore), Aparitii (portrete de peste 100 de ani), Rutele razboiului VR (animatie cu momente din Romania de acum 100 de ani). Prin adaptarea expozitiei in fiecare spatiu, s-au realizat 3 evenimente diferite, in care vizitatorul a putut experimenta diferit Muzeul Memoriei.
Telefonul Amintirilor, instalatia centrala a Muzeului Memoriei, a fost atat parte din expozitie, cat si un mijloc de promovare si construire a unei comunitati in Bucuresti, Constanta, Iasi si a fost prezenta timp de 4 luni in 14 locatii.
Totodata au fost scanate peste 100 imagini de familie, unele scanate în premieră și un manuscris nepublicat despre orașul Constanța de 131 de pagini de la 9 beneficiari.


| Rezultatele proiectului
    Muzeul Memoriei: expo a prezentat doua tipuri de abordari diferite in ceea ce priveste promovarea patrimoniului, respectiv o modernitate estetica cu adaptarea noilor tehnologii in livrarea mesajului si accentul pe individ si micro istorie. Expozitia a fost construita cu scopul nu de a informa asupra faptelor istorice, ci de a emotiona, de a transmite nevoia de a cauta in propriul trecut, de a intreba familia asupra trecutului fiecaruia, si de a nu lasa amintirile sa se piarda.
Prin construirea unor instalatii acustice si prezentarea Telefonului Amintirilor, ca miezul expozitiei, am cautat sa construim o legatura emotionala cu trecutul. Vocea bunicilor a devenit vocea Bunicului, imaginea trecutului, a devenit imaginea propriului trecut.
Schimbarea a venit din construirea unui proiect personal, emotional, asupra unui posibil trecut, pe care fiecare si-l poate apropria si de a permite libertatea de a descoperi diferite valente ale trecutului, la nivel emotional. Alaturi de tratarea tehnologiei ca un instrument de lucru, o punte de legatura cu generatia tanara, Muzeul Memoriei: expo reprezinta pentru noi o platforma de dialog si o estetica vizuala referinta care trebuie sa fie aplicata si in mediul cultural.


| Bugetul
    313910

| Parteneri
    Epson - solutii de videoproiectie de cel mai inalt nivel, Fundatia Principesa Margareta prin Telefonul Varstnicului, Asociatia TOT, Centrul Multifunctional pentru Tineret Jean Constantin, Hala Fix, Muzeul National al Literaturii Romane din Iasi, Centrul de Excelenta in Studiul Imaginii (CESI), Facultatea de Istorie si Stiinte Politice, Universitatea Ovidius Constanta, Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti, Asociatia ARCHE, AEDU, Street Delivery, In Dialog, Grid Management Group

| Website proiect
    www.muzeulmemoriei.ro/expo





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2019
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL