close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.




 

Participanti & Proiecte



Pinocchio merge la scoala!



| Organizator:
    Asociația Centrul Român pentru Educație Artistică și Socială
| Categorie:
    Arta si cultura
| Problema de fond
    Ideea proiectului a plecat de la o problemă pe care am identificat-o atunci când am prezentat spectacole de teatru de păpuși în școli din țară. Cadrele didactice ne-au povestit că, în special în cazul copiilor proveniți din cartiere sărace sau din centre de plasament, se confruntă cu un număr mare de absențe, număr mare de copii corigenți, repetenți, sunt implicați în acte antisociale în afara școlii, încă din clasele primare. Copiii aceștia consideră frecventarea școlii o povară, o obligație, nu un drept care le-ar oferi șansa unei vieți mai bune.
Proiectul s-a născut din dorința de a face ceva pentru acești copii pentru a-i ajuta să înțeleagă că doar prin educație ei pot pleca din acel mediu, se pot apăra de influența nefastă a grupurilor și își pot construi un viitor mai bun.


| Scopul proiectului
    Scopul proiectului a fost stimularea interesului elevilor pentru școală, prin intermediul unui spectacol de teatru de păpuși, dramatizare a basmului „Pinocchio”. Pinocchio îi ajută pe elevi să înțeleagă că, doar prin educație, doar mergând la școală, își pot clădi viitorul pe care și-l doresc și pot fi liberi să viseze și să-și împlinească visele.
Combaterea abandonului școlar cu ajutorul educației prin teatru și prin producția unui spectacol de teatru de păpuși.
Dezvoltarea abilităților în tehnici de educație non-formală prin teatru destinat cadrelor didactice.


Pinocchio merge la scoala! Pinocchio merge la scoala! Pinocchio merge la scoala!

| Aria geografica
    Bucuresti, Timis, Giurgiu, Calarasi, Ilfov

| Rezumat
    Pinocchio merge la școal!, se adresează unei nevoi tot mai pregnante a sistemului de educație din România – abandonul școlar. Conform studiilor, tot mai mulți copii abandonează școală, de multe ori încă din ciclul primar, din diverse motive. Experții în educație afirmă că participarea copiilor la activități culturale poate crește atașamentul faţă de şcoală, reducând astfel rata abandonului școlar.Scopul proiectului este stimularea interesului elevilor pentru școală și pentru educație, prin redefinirea școlii ca centru cultural ce are ca activitate centrală educația.Obiectivele proiectului:
1.Combaterea abandonului școlar și a coeficientului analfabetismului funcțional cu ajutorul educației prin teatru și prin producția unui spectacol de teatru de păpuși realizat după basmul „Pinocchio”. Am creat un spectacol de teatru de păpuși care a fost prezentat în fața unui număr de 1712 elevi din ciclul primar și gimnazial din 15 școli din București și județele Timiș, Ilfov, Giurgiu și Călărași. Fiecare reprezentație a fost urmată de ateliere de teatru forum în care actorii au discutat cu elevii despre greselile pe care le face eroul povestii si despre cum ar putea acestia sa schimbe finalul povestii. Copiii au fost raspuns la intrebarea cum ar proceda ei in situatia lui Pinocchio iar dupa atelier spectacolul s-a reluat si de data aceasta Pinocchio a actionat conform sfaturilor primite de la spectatori. In felul acesta ne dorim ca elevii să capete o imagine clară a urmarilor ce pot surveni in urma alegerilor pe care acestia le iau in viata.
2.Dezvoltarea abilităților în tehnici de educație non-formală prin teatru destinat cadrelor didactice. Unui număr de 34 de cadre didactice le-au fost predate jocuri de teatru ce pot fi aplicate in scoli pentru a ajuta la dezvoltarea elevilor.


| Date beneficiari
    1712 elevi participanți la reprezentațiile spectacolului. 34 de profesori participanți la cursurile de Teatru in educatie

| Date beneficiari
    aproximativ 1500 de familii ale elevilor participanți la reprezentațiile spectacolului din cele 15 școli din proiect, 76 de cadre didactice participante la reprezentațiile spectacolului din cele 15 școli din proiect

| Activitati
    Managementul proiectului - încheierea parteneriatelor cu școlile participante în proiect în colaborare cu asistentul de proiect
- comunicare cu echipa FDSC pentru rectificările de buget și pentru furnizarea informațiilor cerute de aceasta
- organizarea celor două sesiuni ale atelierului pentru cadrele didactice în colaborare cu responsabilul pentru județul Timiș
Producție spectacol si susținere reprezentații și ateliere. - în fiecare spațiu de joc s-a montat scena spectacolului, a urmat reprezentația de 45 de minute a spectacolul, urmată de 15 minute pentru atelierul de Teatru forum și 10 minute rejucarea unei părți din spectacol cu final schimbat, așa cum au sugerat copiii în urma atelierului de Teatru forum.
• Implicarea beneficiarilor şi impactul activităților asupra acestora: așa cum am menționat mai sus, o parte din copii au participat la atelierul de Teatru forum și au înțeles ce înseamnă o ispită și și-au exprimat opinia cu privire la școală în sensul în care este important să mergi la școală pentru a-ți realiza visele.
Susținere ateliere pentru cadrele didactice. au fost încheiate acorduri de parteneriat cu organizațiile care și-au pus la dispoziție spațiile pentru derularea sesiunilor
- a fost făcută selecția participanților la cele două sesiuni. Pentru Lugoj au fost selectate cadre didactice din școlile partenere în proiect, pentru București au fost selectate și cadre didactice din alte școli decât cele participante la proiect pentru a lansa noi parteneriate.


| Rezultatele proiectului
    Pentru că perioada scurtă de timp a implementării proiectului nu ne permite să evaluăm impactul pe termen lung privind combaterea abandonului școlar, o primă schimbare pe care proiectul a adus-o este impactul cultural. Foarte multe cadre didactice, desigur și toți copiii, au apreciat calitatea spectacolului, afirmând că ei nu au mai participat până acum la astfel de spectacole atât de interesante și frumos realizate. O altă schimbare importantă este modul în care cadrele didactice beneficiare ale proiectului - fie cele care au participat la atelierul dedicat lor, fie cele din școlile partenere în proiect - se vor raporta de acum încolo la educația prin teatru și vor fi mai deschise în a include elemente de educație non-formală în actul didactic.

| Bugetul
    205,370

| Parteneri
    Asociatia Centrul Roman pentru Educatie Artistica si Sociala

| Website proiect
    www.facebook.com/pinochiomergelascoala





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2019
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL