close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.




 

Participanti & Proiecte



BUTONUL ROSU - Servicii integrate de ingrijiri sociomedicale la domiciliu monitorizate prin sistemul de teleasistenta si teleurgenta



| Organizator:
    Fundatia Crucea Alb - Galbena din Romania
| Categorie:
    Premiul Special pentru INOVATIE
| Problema de fond
    Romania ocupa printre primele locuri din Europa privind morbiditatea si mortalitatea persoanelor cu varsta de 65+ si a persoanelor cu boli cronice.
Accidentarile cauzate de caderi sunt printre principalele cauze ale spitalizarii la persoanele in varsta, ceea ce duce adesea la o scadere rapida a calitatii vietii sau a decesului. Raspunsul rapid poate imbunatati rezultatul pacientilor, dar acest lucru deseori lipseste atunci cand persoana vatamata traieste singura, iar natura ranirii complica chemarea unu ajutor la timp.
67% dintre varstnicii care cad si nu reusesc sa obtina ajutor la timp, nu supravietuiesc
Peste 20% din populata varstnica a Romaniei (65+) are nevoie de ingrijire la domiciliu si numai 0.23% beneficiaza concret de aceste servicii .*
*Confederatia Caritas, http://www.seniorinet.ro/


| Scopul programului
    Scopul : dezvoltarea unei abordari inovative in Serviciile Integrate de Ingrijire la Domiciliu pentru varstnicii din Romania in vederea imbunatatirii starii de sanatate si sperantei de viata, mentinerii independentei si trairii în continuare în locuinţa proprie.
Modelul integrat de ingrijire, cu suport de teleasistenta si teleurgenta,este in sine un motor al inovarii unde procesul de integrare a ingrijirii poate constitui un catalizator puternic al politicilor si practicilor inovative.

Obiectiv specific:
Proiectul are 3 obiective specifice: 1. Dezvoltarea la nivel regional a unui sistem integrat de teleasistenta si telemonitorizare in ingrijirea la domiciliu;
2. Cresterea accesului la servcii socio-medicale de calitate pentru 200 de persoane varstnice aflate in diverse grade de dependenta in 3 judete si Bucuresti-Ilfov;
3. Promovarea beneficiilor si impactului serviciului Butonul Rosu in vederea cresterii nivelului de constientizare si informare privind nevoile sociale si medicale si solutiile la aceste nevoi.


BUTONUL ROSU - Servicii integrate de ingrijiri sociomedicale la domiciliu monitorizate prin sistemul de teleasistenta si teleurgenta BUTONUL ROSU - Servicii integrate de ingrijiri sociomedicale la domiciliu monitorizate prin sistemul de teleasistenta si teleurgenta BUTONUL ROSU - Servicii integrate de ingrijiri sociomedicale la domiciliu monitorizate prin sistemul de teleasistenta si teleurgenta

| Aria geografica
    Bucuresti, Constanta, Buzau, Ilfov

| Rezumat
    Butonul Rosu este un serviciu inovativ de teleasistenta, complementar celui de urgent care consta in monitorizarea și asistenta la distanta cu ajutorul telefonului mobil cu o bratara SOS si al unui sistem de raspuns rapid al dispecerilor specializati - EMD. La o simpla apasare de buton, beneficiarul este ajutat in situatii de urgenta.
Aceste servicii integrate sunt capabile sa raspunda situatiilor de urgent medicala, securitatea personala, singuratatea sau izolarea sociala prin furnizarea de supraveghere preventiva, informare, educare, resurse sociale și mijloace de sustinere si suport.
Obiectivul principal al serviciilor este de a sustine permanent persoanele vulnerabile in viața de zi cu zi, promovand independenta in comunitate, cresterea calitatii vietii si solidaritatii intre generatii.
Astfel , proiectul îşi propune să răspundă nevoilor persoanelor aflate la domiciliu, ce nu pot primi asistenţă îndelungată în spital, aflată în stare de dependenţă şi, în general, cu posibilităţi materiale reduse.
Astfel, Crucea Alb Galbenă România, Crucea Alb Galbenă Buzău, Crucea Alb Galbenă Constanța vor furniza servicii integrate de ingrijire la domiciliu: servicii medico-sociale, de recuperare, de teleasistenta (dispecerizarea serviciilor prin intermediul unui call center), inchiriere de echipamente de recuperare si reabilitare medicala şi servicii de baza, pentru un număr extins de beneficiari cu nevoi medicale şi de recuperare din Bucureşti, Ilfov, Buzău și Constanța, cu ajutorul unor echipe mixte de specialişti (medici, asistenţi medicali, asistenţi sociali, psihologi, kinetoterapeuţi, ingrijitori la domiciliu) şi a unor mijloace de recuperare moderne.
Astfel, in cadrul proiectului, se vor pune la dispozitia a 200 de beneficiari, gratuit, sisteme de monitorizare.


| Date beneficiari
    Prin activitatile propuse proiectul se adreseaza urmatoarelor categorii de grup tinta: -DESCRIEREA GRUPULUI TINTA 1: Prin activitatile ce vizeaza infiintare, dotare si functionare 3 Call Centere, precum si prin activitatile de furnizare de servicii proiectul se adreseaza unui numar de 200 de beneficiari selectati din 3 judete si Bucuresti. Proiectul isi propune sa raspunda nevoilor varstnicilor ce nu pot primi asistenta indelungata in spital, aflati in stare de dependenta, persoane singure fara copii sau cu familia plecata in tara, si, in general, cu posibilitati materiale reduse.Prin intermediul Call Centerelor cei 200 de beneficiari vor beneficia de monitorizarea si evaluarea starii de sanatate. SELECTIA GRUPULUI TINTA 1: Cele 200 de persoane vor fi selectate dupa cum urmeaza: 80 persoane din Bucuresti, 50 de persoane din orasul Buzau, 50 persoane din orasul Constanta si 20 de persoane dintr-un sat/comuna a judetului Ilfov. Principalele categorii de persoane carora li se adreseaza serviciile Butonul Rosu sunt persoanele varstnice aflate in stadii diferite de vulnerabilitate si care intampina probleme sociale multiple: starea de dependenta, probleme medicale, singuratate, venituri insuficiente, lipsa de suport din partea institutiile statului, excluziune sociala etc. Selectia beneficiarilor se va realiza pe baza anchetei socio –medicale realizate de catre asistentii sociali si medicali ai partenerilor. Includerea beneficiarilor in programul Butonul Rosu va fi realizata prin mai multe metode: recomandari din partea echipelor socio medicale din teren, a familiei, medicilor de familie, directiile de asistenta sociala la nivel judetean sau serviciul public de asistenta sociala la nivel local sau solicitarea directa din partea beneficiarilor. Selectia celor 20 de beneficiari din judetul Ilfov va avea in vedere criteriile mai sus stabilite si se va realiza dupa stabilirea localitatii in care vor fi furnizate serviciile. - DESCRIEREA GRUPULUI TINTA 2: Prin activitatile de informare proiectul se adreseaza unui numar de 100 de autoritati publice, ONG-uri si specialisti din domeniul medical si social care vor fi invitati sa participe la cele 3 seminarii regionale organizate cu scopul de a creste interesul acestora pentru serviciile de teleasistenta si telemonitorizate. SELECTIA GRUPULUI TINTA 2: Cei 100 de actori vor fi selectati din randul stakehoderilor din domeniul medical si social din judetele Ilfov, Buzau, Constanta si municipiul Bucuresti. Selectia participantilor va avea in vedere reprezentativitatea la intalniri a entitatilor care ofera servicii medicale si sociale atat la nivel public cat si privat, implicarea acestora ca factori de decizie publica la nivel local cat si national, experienta in domeniu. -DESCRIEREA GRUPULUI TINTA 3: Prin activitatile de constientizare proiectul se va adresa unui numar de 10.000 cetateni care fi beneficiari ai companiei online de promovare a teleasistentei. SELECTIA GRUPULUI TINTA 3: Campania online va fi bazata pe experienta de succes la nivel online a proiectului SenioriNet si se va adresa primoridial cetatenilor care au acces la internet. Pornind de la scopul campaniei, de a promova serviciile de teleasistenta, campania va identifica canalele de comunicare cele mai potrivite pentru se adresa persoanelor care sunt interesate de achizionarea acestor servicii. Astfel selectia cetatenilor se va realiza indirect prin identificarea acelor canale de comunicare care promoveaza servicii adresate persoanelor in nevoie. Beneficiari - Prin activitatile de informare la nivel local si regional vor beneficia de proiect peste 50.000 de persoane din 3 judete si Municipiul Bucuresti care vor avea un grad de informare si constientizare mai ridicat despre beneficiile si impactul teleasistentei.

| Date beneficiari
    Prin activitatile propuse proiectul se adreseaza urmatoarelor categorii de grup tinta: -DESCRIEREA GRUPULUI TINTA 1: Prin activitatile ce vizeaza infiintare, dotare si functionare 3 Call Centere, precum si prin activitatile de furnizare de servicii proiectul se adreseaza unui numar de 200 de beneficiari selectati din 3 judete si Bucuresti. Proiectul isi propune sa raspunda nevoilor varstnicilor ce nu pot primi asistenta indelungata in spital, aflati in stare de dependenta, persoane singure fara copii sau cu familia plecata in tara, si, in general, cu posibilitati materiale reduse.Prin intermediul Call Centerelor cei 200 de beneficiari vor beneficia de monitorizarea si evaluarea starii de sanatate. SELECTIA GRUPULUI TINTA 1: Cele 200 de persoane vor fi selectate dupa cum urmeaza: 80 persoane din Bucuresti, 50 de persoane din orasul Buzau, 50 persoane din orasul Constanta si 20 de persoane dintr-un sat/comuna a judetului Ilfov. Principalele categorii de persoane carora li se adreseaza serviciile Butonul Rosu sunt persoanele varstnice aflate in stadii diferite de vulnerabilitate si care intampina probleme sociale multiple: starea de dependenta, probleme medicale, singuratate, venituri insuficiente, lipsa de suport din partea institutiile statului, excluziune sociala etc. Selectia beneficiarilor se va realiza pe baza anchetei socio –medicale realizate de catre asistentii sociali si medicali ai partenerilor. Includerea beneficiarilor in programul Butonul Rosu va fi realizata prin mai multe metode: recomandari din partea echipelor socio medicale din teren, a familiei, medicilor de familie, directiile de asistenta sociala la nivel judetean sau serviciul public de asistenta sociala la nivel local sau solicitarea directa din partea beneficiarilor. Selectia celor 20 de beneficiari din judetul Ilfov va avea in vedere criteriile mai sus stabilite si se va realiza dupa stabilirea localitatii in care vor fi furnizate serviciile. - DESCRIEREA GRUPULUI TINTA 2: Prin activitatile de informare proiectul se adreseaza unui numar de 100 de autoritati publice, ONG-uri si specialisti din domeniul medical si social care vor fi invitati sa participe la cele 3 seminarii regionale organizate cu scopul de a creste interesul acestora pentru serviciile de teleasistenta si telemonitorizate. SELECTIA GRUPULUI TINTA 2: Cei 100 de actori vor fi selectati din randul stakehoderilor din domeniul medical si social din judetele Ilfov, Buzau, Constanta si municipiul Bucuresti. Selectia participantilor va avea in vedere reprezentativitatea la intalniri a entitatilor care ofera servicii medicale si sociale atat la nivel public cat si privat, implicarea acestora ca factori de decizie publica la nivel local cat si national, experienta in domeniu. -DESCRIEREA GRUPULUI TINTA 3: Prin activitatile de constientizare proiectul se va adresa unui numar de 10.000 cetateni care fi beneficiari ai companiei online de promovare a teleasistentei. SELECTIA GRUPULUI TINTA 3: Campania online va fi bazata pe experienta de succes la nivel online a proiectului SenioriNet si se va adresa primoridial cetatenilor care au acces la internet. Pornind de la scopul campaniei, de a promova serviciile de teleasistenta, campania va identifica canalele de comunicare cele mai potrivite pentru se adresa persoanelor care sunt interesate de achizionarea acestor servicii. Astfel selectia cetatenilor se va realiza indirect prin identificarea acelor canale de comunicare care promoveaza servicii adresate persoanelor in nevoie. Beneficiari - Prin activitatile de informare la nivel local si regional vor beneficia de proiect peste 50.000 de persoane din 3 judete si Municipiul Bucuresti care vor avea un grad de informare si constientizare mai ridicat despre beneficiile si impactul teleasistentei.

| Activitati
    :ASIGURAREA MANAGEMENTULUI PROIECTULUI – activitatea transversala, contribuie la obtinerea Obiectivului general si Ob Specifice. Aplicantul este responsabil pentru managementul proiectului si va fi sprijinit de catre parteneri in implementarea activitatilor.
2: REALIZAREA SISTEMULUI DE TELEASISTENTA SI TELEMONITORIZARE – BUTONUL ROSU – contribuie la indeplinirea Obiectivul 2 al proiectului.
Butonul rosu este un serviciu de teleasistenta complementar celui de urgenta, special conceput pentru varstnicii care sufera de diferite probleme de sanatate(anxietate, boli, accidente vasculare cerebrale), care le ofera acestora posibilitatea de a isi pastra independenta si de a cere si primi ajutor de urgenta atunci cand este nevoie.Serviciul este furnizat varstnicilor care au in dotare un dispozitiv mobil prin care se comunica direct (de catre varstnici sau apatinatori) sau indirect (printr-un buton de panica) informatii catre un Centru de Comanda (Call Center). Dispozitivul mobil consta intr-un bratara tip ceas din silicon medical dotata cu un buton rosu rezistenta la apa si conectata wireless la un telefon cu taste mari, conectat la o retea de telefonie mobila. In caz de urgenta (apasarea butonului rosu) sau in caz de apel de pe telefon dispecerul va procesa informatiile primite prin intermediul dispozitivului mobil, individual pentru fiecare pacient si in functie de complexitate si gravitatea situatiei semnalate, va initia un protocol medical.


| Rezultatele programului
    Butonul Rosu – un proiect a carui miza este schimbarea mentalitatilor!
Conform unui articol intitulat ”Ethical Considerations Regarding the Use of Smart Home Technologies for Older Adults: An Integrative Review” publicat in 2016 de Chung J, Demiris G, Thompson HJ in Annual review of nursing research, atunci cind tehnologia este utilizata correct, are potentialul de a imbunatati calitatea vietii si de a oferi un sentiment de securitate persoanelor virstnice, contribuind in cele din urma la indeplinirea dorintei acestora de a imbatrini in propria locuinta.
Datorita proiectului “Butonul Roşu – Servicii integrate de ingrijiri sociomedicale la domiciliu monitorizate prin sistemul de teleasistenta”, proiect co-finantat printr-un grant din partea Elvetiei prin intermediul Contributiei Elvetiene pentru Europa extinsa, 200 de persoane virstnice din Bucuresti, Giurgiu, Buzau si Constanta, pot sa-si traiasca batrinetea linistit si in siguranta. Incepind cu luna mai 2016, 80 de persoane beneficiaza déjà de sitemul de teleasistenta, 40 din Bucuresti, 25 din Buzau si 15 din Constanta, 17 barbati si 63 de femei. Toti beneficiarii sunt cazuri sociale, au venituri mici riscind marginalizarea sociala, au cu greu sau deloc acces la serviciile publice de sanatate si la resursele comunitatii. Toti beneficiarii sufera de patologii cronice, asociate, cele mai frecvente fiind afectiunile cardiace, diabetul, bolile neurologice si patologiile aparatului locomotor.


| Buget
    1137140

| Parteneri
    Fundatia Crucea Alb Galbena, Asociatia Four Change, Fundatia Crucea Alb-Galbena Filiala Buzau, Fundatia Crucea Alb-Galbena Filiala Buzau

| Website program
    www.butonulrosu.ro





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2019
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL