close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Eco-Museum sau cum aducem educația pentru mediu mai aproape de tineri



| Organizator:
    Act for Tomorrow
| Sectiune:
    Campanii sociale
| Problema de fond
    80% dintre elevii români participanți la evaluarea PISA 2018 considerau că protejarea mediului este importantă, dar 60% se simțeau incapabili să facă ceva (media OECD fiind 40%). În lipsa unui curriculum dedicat, printr-o consultare cu cadre didactice, am constatat că e nevoie de acces la informații structurate de educație ecologică în rândul generațiilor tinere, care să-i ajute să treacă de la conștientizare la acțiune. Am ținut cont și de nevoia de activități non-formale din Săptămâna Verde. Ne-am dorit să aducem educația pentru mediu într-un spațiu neconvențional, dar frecvent vizitat, pentru a ajunge la un public cât mai mare.

| Obiectivele campaniei
    Obiective: 1. Creșterea gradului de conștientizare asupra problemelor de mediu și promovarea eco- responsabilității și durabilității în rândul tinerilor. 2. Mobilizarea a minim 3.000 de elevi ca participanți în cadrul tururilor ghidate @EcoMuseum; 2. Promovarea unei noi abordări educaționale asupra mediului și schimbărilor climatice, prin generarea de media gratuită și contribuitori pro-bono.

Eco-Museum sau cum aducem educația pentru mediu mai aproape de tineri Eco-Museum sau cum aducem educația pentru mediu mai aproape de tineri Eco-Museum sau cum aducem educația pentru mediu mai aproape de tineri Eco-Museum sau cum aducem educația pentru mediu mai aproape de tineri Eco-Museum sau cum aducem educația pentru mediu mai aproape de tineri

| Acoperire
    București

| Rezumat
    Știind că impactul schimbărilor climatice se va simți cel mai acut asupra actualei generații de tineri, ne-am propus să aducem subiectul protejării mediului mai aproape de ei, chiar acolo unde își petrec cel mai mult timpul și să generăm buzz în jurul unor subiecte percepute ca rigide, nișate, inaccesibile. Am conceput o campanie menită să familiarizeze noile generații cu educația de mediu și să îi motiveze să acționeze.
Așa a apărut Eco-Museum, primul muzeu interactiv din România dedicat mediului și schimbărilor climatice, găzduit de Mega Mall, între 2.02–30.04 2023, concomitent cu Săptămâna Verde. Am dezvoltat muzeul ca instrument pentru a susține scopul campaniei, printr-o experiență educațională interactivă și out-of-the-box. A fost un mod de a face educația pentru mediu captivantă, “cool” și pe limba lor. Eco-Museum s-a adresat în principal elevilor, dar și părinților, profesorilor și publicului larg. În 3 luni, peste 5.860 de elevi și 221 de profesori din 126 de școli din București i-au trecut pragul în cadrul tururilor ghidate și 2.000+ persoane l-au vizitat în timpul liber.
Campania de comunicare și-a depășit obiectivele asumate. Ne-am propus o expunere 360° - online, offline, pe media tradițională, dar și prin comunicare directă cu stakeholderii. Online, ne-am concentrat pe FB și Instagram și am angrenat 4 influenceri probono. Pe conturile proprii, am ajuns organic la peste 41,3K persoane și am obținut 7K+ interacțiuni. Offline, au purtat mesajul nostru 10 billboards în zone cu trafic intens, 3 panouri și un spot radio în mall și 200+ afișe în școli. Proiectul s-a bucurat de susținerea Administrației Prezidențiale, Min. Mediului și Min. Educației, iar cele mai mari posturi TV (Pro TV, Antena 1, TVR, Euronews) și 42 publicații au realizat materialele dedicate.


| Public țintă
    Publicul țintă pentru campania de comunicare au fost tinerii, dar și profesorii, părinții, clienții Mega Mall și comunitatea persoanelor preocupate de probleme de mediu, care au reprezentat potențiali vectori de mobilizare ai copiilor, aceștia nefiind prezenți pe canalele de comunicare clasice. Beneficiarii direcți ai experienței educaționale propuse au fost elevii din București, predominant între 8-16 ani, care au luat parte la această activitate interactivă, clienții Mega Mall și bucureșteni (GenZ, Millenials) preocupați de problemele de mediu și implicare socială. Beneficiarii indirecți au fost: părinții cu copii în vârstă școlară/ liceală, care le-au putut oferi celor din urmă acces la informații structurate de mediu; profesorii din școlile/liceele din oraș, care au beneficiat de resurse educaționale suplimentare în Săptămâna Verde.

| Activitati
    Prin campania dezvoltată, ne-am propus să aducem subiectul protecției mediului mai aproape de noile generații, într-un cadru informal și neconvențional, chiar acolo unde își petrec cel mai mult timpul (în mall) și să generăm buzz în jurul unor subiecte privite altfel ca fiind rigide, nișate și inaccesibile.
Astfel, am conceptul o campanie de comunicare socială pentru a familiariza noile generații cu educația pentru mediu, prin crearea unei experiențe educaționale interactive și captivante, care să stimuleze interesul pentru problemele de mediu și să îi motiveze să acționeze.
Ne-am propus obținerea unei expuneri 360 și de impact. În strategia de comunicare, s-a optat pentru un mix diversificat de tactici și canale, elemente și acțiuni BTL și ATL. Înainte de lansarea campaniei, am constatat că principalul nostru public țintă e format din copii, dar și că părinții și profesorii sunt vectori de mobilizare ai acestora.
Cu un buget media limitat, parte din strategia noastră a fost comunicarea one-to-one aproape constantă cu școlile și micro-influenceri civici și trimiterea a peste 1.000 e-mailuri către contacte din școlile bucureștene.
Am transmis invitații la Eco-Museum către o selecție de influenceri din zona de parenting și sustenabilitate - drept rezultat, 4 influenceri pro-bono au promovat inițiativa și ne-au ajutat în amplificarea comunicării pe social media, prin postări din cadrul turului ghidat.
O direcție importantă a fost crearea de parteneriate și asigurarea susținerii din partea celor mai importante instituții de stat, ca endorseri și vectori adiționali în mobilizarea școlilor (și, astfel, a publicului țintă).
Offline, comunicarea s-a axat pe publicitate outdoor și indoors, respectiv: 10 panouri publicitare în zone cu trafic intens (Piața Alba Iulia, Romană, Dristor etc.); coloane, totemuri, printuri și un spot radio în Mega Mall București. Tot offline, peste 200 de afișe au purtat mesajul de mobilizare în școli.
Pe media tradițională, am avut: conferință de presă, în prezența autorităților, comunicat național, spot RadioZU și am obținut acoperire dedicată la Pro TV - Vorbește Lumea, Antena 1 - Observator, TVR News, Euronews. Acestea au făcut posibile creșterea notorietății campaniei și a muzeului și atragerea de vizitatori.
Această abordare holistică, incluzând tactici online și offline, comunicare directă și mass-media, a fost eficientă în atingerea obiectivelor stabilite pentru promovarea muzeului ca metodă de educație atractivă.


| Rezultatele campaniei
    Campania de comunicare și-a depășit obiectivele asumate. Campania a fost susținută pro-bono de instituții media și influenceri, expunând oamenii la cauza educației pentru mediu în mai multe puncte de contact, prin earned media - Earned TV (promovare gratuită la cele mai mari posturi de TV din România - Pro TV, Antena 1, TVR News, Euronews News), Radio (interviu la București FM), 42 publicații online care au preluat comunicatul de presă și 4 influenceri din zona de parenting, sustenabilitate și lifestyle (Sandra Stoicovici, Adrian Dan, Ana Novic, Andreea Thinkhealthy). Pe canalele noastre, prin 20 postări & 78 stories, am ajuns organic la peste 41.311 persoane și am obținut 7K+ interacțiuni.
Strategia de comunicare a fost eficientă în atingerea obiectivelor stabilite. Inițial programat să rămână în Mega Mall pentru 2 luni, Eco-Museum și-a câștigat rapid popularitatea în cadrul publicului țintă. Cererile de prelungire nu au întârziat să apară, iar înscrierile pentru tururi ghidate din partea școlilor ne-au depășit așteptările. Prin urmare, am prelungit accesul la Eco-Museum cu o lună. În total, în cele 3 luni în care a fost amplasată în Mega Mall București, expoziția a fost vizitată de 5.867 de elevi și 221 de profesori din 126 instituții de învățământ din București, în cadrul unor tururi ghidate, și de alți 2.000 de clienți Mega Mall. Un lucru neașteptat au fost numărul mare de cereri de permanentizare a muzeului. Prin urmare, am decis să îl donăm către Opera Comică pentru Copii.
Campania a avut parte de susținerea celor mai importante instituții de stat - Administrația Prezidențială, Ministerul Educației și Ministerul Mediului, care au subliniat relevanța proiectului prin canalele proprii (generând interes sporit) și au contribuit la poziționarea campaniei printre exemplele de bună practică în domeniul educației ecologice. Interesul manifestat de actorii guvernamentali și prezența acestora la lansare subliniază impactul proiectului în rândul factorilor de decizie.
Totodată, credem că am reușit să ne atingem obiectivul de a promova o cultură a responsabilității și durabilității în rândul publicului țintă, inițiind astfel primii pași în crearea unei mentalități colective prietenoase cu mediul în rândul generațiilor de copii și adolescenți din România. Chestionarele de feedback au arătat că peste 80% dintre elevii participanți la tururi au acum o înțelegere mai profundă a impactului activităților umane asupra mediului și a importanței protejării naturii.


| Parteneri
    

| Despre organizator
    Act For Tomorrow este o asociație de mediu și sustenabilitate, înființată în octombrie 2018. Colaborăm în mod direct cu ONG-uri, companii și instituții publice, alături de care dezvoltăm programe și proiecte de educație ecologică, colectare separată și reciclare, voluntariat pentru mediu, protejarea apelor, împădurire și dezvoltare comunitară.


| Website proiect
    



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes