close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



”Împreună facem valuri de bine” - Swimathon București 2023



| Organizator:
    Fundatia Comunitara Bucuresti
| Sectiune:
    Campanii sociale
| Problema de fond
    Context: societatea civilă inundată de cauze sociale și nevoia de a adresa lipsa de reacție a publicului față de formatele tradiționale de strângere de fonduri.

Tema centrală care a coagulat toate eforturile noastre: CULTIVAREA UNUI SIMȚ MAI PUTERNIC AL COMUNITĂȚII în jurul Swimathon, transformându-l într-un club al celor care fac valuri de bine, pentru oameni cu valori similare.

Scopul campaniei a fost dezvoltarea unui concept creativ și inovator pentru a revitaliza campania Swimathon București și a crește implicarea comunității.


| Obiectivele campaniei
    Creșterea participării și a valorii donațiilor în comparație cu anii precedenți.

Construirea unei comunități mai puternice și generarea unui impact social semnificativ.

Am setat obiective financiare mai mari decât în anul precedent, vizând 1 milion de lei în 2023, comparativ cu 750.000 de lei stabilite în 2022. Și, pentru că tema noastră principală a celei de-a 11-a ediție este construirea comunității, un alt obiectiv foarte important a fost stabilirea unui record de participare pentru evenimentul final, la Bazinul Olimpic Dinamo.


”Împreună facem valuri de bine” - Swimathon București 2023 ”Împreună facem valuri de bine” - Swimathon București 2023 ”Împreună facem valuri de bine” - Swimathon București 2023 ”Împreună facem valuri de bine” - Swimathon București 2023 ”Împreună facem valuri de bine” - Swimathon București 2023

| Acoperire
    București, Constanța, Galați

| Rezumat
    Campania Swimathon București 2023 a reprezentat un moment de transformare și inovație pentru cea mai mare platformă de strângere de fonduri cu tematică sportivă din România.

În pregătirea celei de-a 11-a ediții am recunoscut necesitatea unui NOU CONCEPT de comunicare. Și am considerat această provocare o reală oportunitate de a reinventa "Swim for good" pentru creșterea relevanței, vizibilității mărcii și a comunității Swimi. O transformare care ar putea genera un impact mai mare pentru cele 28 de organizații pentru care am strâns donații.

Ne-am dezvoltat viziunea pornind de la o emoție umană profundă, una la fel de valabilă și pentru noi, organizatorii: din teama de a face prea puțin, oamenii sfârșesc adesea prin a nu face nimic.

Valorile comunității Swimathon au fost potentațate de ambasadorul campaniei, David Popovici, campionul care antrenează campionii binelui, a cărui implicare voluntară a insuflat participanților perseverență și generozitate.

Cea mai mare campanie de strângere de fonduri cu tematică sportivă din România, Swimathon București, a depășit cu succes obiectivul propus și a reușit să aducă valuri de bine în valoare de 1.207.609 lei.

Swimathon București a înregistrat o participare masivă, reunind un număr record de 842 de înotători-fundraiseri. Aceștia și-au ales proiectele preferate din cele 28 de cauze diverse, cu impact social, precum copii bolnavi, persoane cu dizabilități, protecția mediului și a animalelor sau proiecte culturale și educaționale.


| Public țintă
    Voluntari pasionați de înot pentru cauze sociale, lideri de opinie în comunitățile lor, de încredere în cercul lor. Acei oameni de bună-credință care, fie la locul de muncă, fie la cafea cu prietenii sau la telefon cu familia au o abilitate specială de a strânge bani pentru a susține o cauză socială.

| Activitati
    Am adoptat o strategie care să pună accent pe construirea unei comunități puternice și pe implicarea directă a participanților. Și am căutat un partener strategic care să ne ajute în misiunea noastră. Cristiana Belodan, Consultant de Strategie de Brand, a coordonat faza de Audit de Brand și Poziționare Strategică. Ne-a ghidat apoi prin etapa ulterioară de Rebranding -> revitalizare Logo , aliniindu-ne eforturile cu rezultatele cercetării.

Auditul exhaustiv al brandului a fost conceput pentru a evidenția analiza percepției prin interviuri personalizate 1:1 cu spectrul complet al stakeholderilor, inclusiv ONG-uri, înotători-fundraiseri, donatori, companii și echipa operațională a FCB.

Conceptul nostru a fost transformarea Swimathon într-un ”trib al înotătorilor pentru binele comunității.”
Am rebranduit Swimathon-ul cu un nou slogan și un logo care să reflecte mai puternic această idee.
Am rafinat logo-ul nostru pentru a încorpora o formă fluidă, centrată pe inimă - un aspect cheie extras din raportul de Audit al Brandului. Partenerii de lungă durată și participanții recurenți ne răsfață campania cu diminutivul ”Swimi”. Așadar am luat inima lui Swimi și am făcut-o nucleul campaniei noastre din 2023: „cu inima la vedere”.

Împachetată în sloganul „Împreună facem valuri de bine”, am dat forță comunității noastre de înotători-fundraiseri și donatori.

Deoarece accentul nostru principal a fost pe implicare socială, am schimbat echilibrul din mixul nostru de canale de comunicare, prioritizând interacțiunile offline.
Prin urmare, evenimentele de comunitate din timpul campaniei și after Swimathon au ocupat centrul atenției și cea mai mare parte a bugetului nostru de promovare.

Platformele de social media au servit ca megafon pentru invitațiile noastre, cu Facebook găzduind cea mai mare comunitate activă de susținători. Newsletter-ul săptămânal al Swimathon-ului a prezentat sfaturi și trucuri pentru strângerea de fonduri și topurile de voluntari, echipe și ONG-uri ale săptămânii, împreună cu informații exclusive despre campanie ca principalele sale conținuturi.


| Rezultatele campaniei
    Un triumf al comunității și și o realizare remarcabilă de fundraising ꟷ așa am descrie rezultatele campaniei. În al 11-lea an al Swimathon București, nu numai că ne-am depășit obiectivul financiar inițial, dar am avut un impact semnificativ generând donații în valoare de 1.207.609 lei. Obiectivul financiar inițial a fost de 1 milion de lei.
Am asistat și aplaudat creșterea numărului de înotători-fundraiseri de la 797 în 2022 la 842 în 2023. Engagementul din 2023 a fost astfel cel mai bun din istoria Swimathon de un deceniu.

În ceea ce privește crearea de conținut, am beneficiat de implicarea voluntară a lui David Popovici. În rolul său de ambasador, David a lansat o invitație video tuturor aspiranților la titlul de înotători-fundraiseri. Videoclipul său a adăugat 11.000 de vizualizări la pagina noastră de Facebook și a potențat reach-ul și rezonanța campaniei.
Menționăm și implicarea neprețuită a lui Eli Vorbeste, care a oferit sfaturi pentru fundraiseri despre anxietatea de a cere donații și a oferit sfaturi săptămânale în newsletter-ul campaniei.

Prin eforturile noastre de media pitching, am obținut coverage în peste 25 publicații naționale și locale. Plus expunere live la emisiunea de radio Morning Glory și articole în GSP.ro și Prosport.ro, care au avut un impact puternic asupra numărului de participanți la campania noastră.


| Parteneri
    Organizațiile pentru care s-au strâns bani la Swimathon București în 2023: One Rescue, Asociația Moașelor Independente, Ecopolis- aerlive.ro, Ajungem Mari, Autism Voice, Asociația Oamenilor Mici, Asociația pentru Victimele Infracțiunilor Sexuale, Asociația Umanitară TADEU, APAN (Asociația Pacienților cu Afecțiuni Neurodegenerative), Fundația Comunitară București, Asociația Touched Romania, AMAIS (Asociația Metodelor Alternative de Integrare Socială), Fundația Inima de Copil, Comunitatea Educaţie pentru Ştiinţă, Asociația Carusel, Asociația CONIL, Asociația Dăruiește Aripi, Asociatia Club Sportiv Climb Again, Asociația pentru Responsabilitate Socială PLAN B, Asociația Down Plus București, Asociația Fabrica de Fapte Bune, Asociația Informală a Vocilor pentru Incluziune, Asociația Ana și Copiii, A.S.P.E.R.A. (Asociația pentru Susținerea Progresului în Educație, Recuperare și Acceptare), Asociația Room 2046, Asociația P.A.V.E.L., Asociația Help Autism, Asociaţia Little People România.

| Despre organizator
    Fundația Comunitară București pune împreună donatori, ONG-uri sau grupuri de inițiativă pentru a dezvolta comunități în care să ne simțim ca acasă. Construiește mecanisme de donație, fonduri de finanțare sau incubatoare de idei pentru oraș. În 12 ani, a finanțat peste 800 de proiecte și burse din București și Ilfov, cu 4,7 milioane de euro. Fundația Comunitară București este parte dintr-o mișcare națională, alături de alte 17 fundații comunitare din țară.

| Website proiect
    https://2023.swimathonbucuresti.ro/



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes