close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Campania „Împreună pentru școala noastră”



| Organizator:
    Narada
| Categorie:
    Proiecte realizate cu implicarea Voluntarilor
| Problema de fond
    Scopul a fost rezolvarea alertelor celor 60 de școli, dar nu prin donații exclusiv, ci prin mobilizarea comunităților. Echipa Narada a împrumutat o vorbă veche: dacă ajungi într-o zonă săracă, nu le da oamenilor pește, ci dă-le undițe și învață-i să pescuiască. Acesta este principiul după care ne ghidăm. Am învățat 60 de directori de școli și câteva sute de profesori + 42 de mii de elevi să organizeze o campanie de asemenea amploare, să pună umărul, să se mobilizeze și să contribuie, fiecare pe bucățica sa, pentru rezolvarea urgențelor din educație.



| Aria geografica
    60 de școli din România, din județele enumerate mai sus, Narada si partenerii săi: Bergerat Monnoyeur IPSO Agricultură BRD Asigurări de Viață, Inditex România, ROCA Industry Prime Kapital Development, Bittnet Group, BIC România Adrem Amazon Romania și partenerii media: Magic FM și Prima TV

| Rezumat
    În momentul actual pe HartaEdu.ro – principalul instrument de intervenție al organizației Narada, ce mapează nevoile școlilor din România și mobilizează comunitățile pentru rezolvare sunt publicate aproape 1500 de alerte. La finalul anului 2022, sub forma unui experiment, Narada a organizat un târg școlar în 25 de școli din România, ce aveau, de asemenea alerte înscrise pe hartă, eveniment care a fost un succes, școlile reușind să strângă împreună aproximativ 100 de mii de euro, bani dublați de partenerii Narada și astfel s-au rezolvat 25 de urgențe.
Cu acest exemplu în minte și cu nevoile școlilor în zona de infrastructură, tehnologie, dar mai ales eficiență energetică, anul acesta, la nivel de organizație a fost organizată o amplă campanie, numită Împreună pentru școala noastră.


| Date beneficiari direcţi
    Comunitățile din jurul a 60 de școli din România, cei 42 de mii de elevi și profesorii lor.

| Activitati
    Narada a pus la dispoziție inclusiv o platformă de donații online (hartaedu.ro/targ) unde oamenii puteau dona pentru fiecare școală în parte sau pentru toate și până pe data de 18 decembrie s-a desfășurat o amplă campanie de comunicare.
Profesorii au participat la workshop-uri, au învățat ce înseamnă managementul unui astfel de proiect, principalele reguli de comunicare, dar și principiile de fundraising. Elevii, ajutați de părinți au confecționat obiecte ce au fost licitate în ziua târgului – 18 decembrie), dar s-au implicat și în campania de comunicare derulată pe rețelele de Social Media, creând conținut relevat și foarte apreciat. Directorii au atras sponsori din cadrul companiilor locale și astfel, la final, rezultatul a fost că numai în ziua târgului toate cele 60 de școli au reușit să strângă aproape 1,1 milion de lei.
Banii, supuși unui mecanism de dublare de către Narada, vor rezolva urgențele din aceste școli, ceea ce va avea un impact asupra a peste 42 de mii de elevi.
Alertele acestor școli pornesc de la schimbarea geamurilor și parchetului în sălile de clasă, până la montarea de panouri fotovoltaice în școlile ce nu-și permit facturile prea mari la energie și până la achiziționarea unui microbuz școlar, crearea de spații de învățare în aer liber, laboratoare digitale, cursuri de prim ajutor pentru elevi sau achiziționarea unui defibrilator electric.


| Rezultatele proiectului
    O mulțime de companii locale au oferit produse și servicii școlilor și comunităților din jurul școlilor pentru a putea fi licitate în ziua târgului.

| Bugetul
    Campania a avut un plan de comunicare, scopul acesteia fiind atragerea de cât mai mulți vizitatori pe platforma hartaedu.ro/targ, dar și vizitatori fizic în ziua târgului școlare, ce s-a desfășurat concomitent în 60 de școli din România.
Planul de comunicare a fost elaborat în două direcții: planul de comunicare Narada și cel al școlilor. Școlile au avut obligativitatea de a comunica campania si târgul în presa locală, dar și pe canalele de social media, lucru la care au ajutat foarte mult elevii făcând conținut pentru TikTok, Instagram și Facebook.
Planul de comunicare Narada a cuprins spot radio, reportaje TV, comunicare în presa națională online și presa tipărită, comunicare în Social Media și parteneriat cu W Talent, o companie ce promovează influencers și 40 de persoane au amplificat campania pe rețelele lor de SM.
LEI


| Parteneri
    Conform statisticilor, școlile din România întâmpină numeroasă probleme atât de infrastructură, cât și la nivel de programe educaționale, tehnologie și inovație. În plus, conform testelor PISA, gradul de echitație în educație al României este la polul opus față de celelalte state europene. Pentru asta e nevoie de investiții masive în educație. Narada, cu ajutorul partenerilor săi a realizat că e nevoie să mobilizeze comunitățile pentru a produce schimbarea. Pe principiul: „unei comunități vulnerabile nu e bine să-i oferi pește, ci mai degrabă undițe și să o înveți să pescuiască”, Narada a pus în mâinile profesorilor toate instrumentele necesare pentru a căuta soluțiile potrivite la nevoile școlii lor. Problemele înscrise pe HartaEdu (platforma organizației ce mapeaza urgențele din școli) și-au găsit rezolvarea în campania „Împreună pentru școala noastră”. Pentru două luni, profesori, părinți, elevi s-au transformat în maganeri de proiect, au învățat să facă fundraising, comunicare, operațiuni, au făcut call to action de donație pe platforma hartaedu.ro/targ, campanii de mobilizare prin Social media, iar pe data de 18 decembrie, au chemat comunitățile la târg. În ziua târgului, școlile au strâns împreună peste 1 milion de euro, bani dublați de Narada, cu care se rezolvă acum nevoile fiecăreia dintre eele. Până la finalul vacanței de vară 2024, vom avea 60 de școli mai sigure, mai bine pregătite, capabile să ofere educație modernă, de calitate pentru peste 42 de mii de elevi.


| Despre organizator
    

| Website proiect
    



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes