close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Un apel pierdut, o copilarie pierduta



| Organizator:
    Asociatia Telefonul Copilului
| Categorie:
    Proiecte si campanii de CSR
| Problema de fond
    Bilant octombrie 2012 (extras din baza de date a Asociatiei Telefonul Copilului) – 11 ani, 1.826.838 de apeluri, 13.459.200 de minute de consiliere oferite, 39.291 de cazuri in care a fost necesara si interventia institutiilor abilitate. In perioada ianuarie 2012 - octombrie 2012, telefonul copilului a sunat de 122.808 ori. 72,48% din numarul total de apeluri inregistrate au fost din partea copiilor, 15,56% din partea parintilor, 11,96% din partea altor persoane ingrijorate pentru siguranta unor copii. Acest bilant a reprezentat punctul de pornire al maratonului “Un apel pierdut, o copilarie pierduta” care si-a propus constientizarea publicului larg cu privire la problemele intampinate de copii, dar si strangerea de fonduri prin SMS pentru intarirea capacitatii organizatiei de a raspunde cat mai multor cereri de ajutor.

| Scopul proiectului
    Proiectul si-a propus constientizarea publicului cu privire la problemele cu care se confrunta copiii, conform datelor inregistrate in baza de date a Asociatiei Telefonul Copilului, precum si adunarea de fonduri in vederea dezvoltarii capacitatii logistice si umane a organizatiei pentru preluarea tot mai multor apeluri la 116 111. Participarea si implicarea publicului larg in demersul nostru a facut si de aceasta data diferenta intre un raspuns de la primul apel si un ton ocupat, pentru ca fiecare apel pierdut poate insemna pierderea sansei de a schimba in bine viata unui copil.

Un apel pierdut, o copilarie pierduta Un apel pierdut, o copilarie pierduta Un apel pierdut, o copilarie pierduta

| Aria geografica
    Toate judetele

| Rezumat
    Kanal D si Europa FM si-au asumat rolul de comunicator al problemelor cu care se confrunta copiii, precum si al nenumaratelor cazuri sociale transmise zi de zi de acestea. Preocuparea constanta a celor 2 canale pentru problemele sociale a fost un motiv suficient pentru a expune problematica inmultirii cazurilor de violenta in familie, de agresiune asupra copiilor si de neglijenta raportate la 116111 in fata reprezentantilor posturilor. Astfel, realizand importanta existentei 116111, Kanal D si Europa FM au decis sa sustina activ acest serviciu social dedicat copiilor printr-un maraton comun, cel mai ambitios proiect de responsabilitate sociala realizat de cele 2 posturi de la lansarea lor, asadar un proiect unic pe piata de media din punct de vedere al organizarii si desfasurarii. Prin intermediul unei actiuni ample desfasurate la data de 30 noiembrie 2012, de Sfantul Andrei, in Afi Palace Cotroceni, la locul de joaca pentru copii Zorky's Planet, s-a desfasurat un maraton al gandurilor bune indreptate catre toti copiii care solicita ajutor la 116 111. Maratonul si-a propus sa raspunda nevoilor copiilor printr-un nou demers de sprijin fata de singura linie de asistenta pentru copii si parinti la nivel national, 116 111, gestionata de Asociatia Telefonul Copilului. Maratonul a inclus atat constientizarea publicului cu privire la problemele copiilor semnalate la 116 111, cat si adunarea de fonduri pentru intarirea capacitatii organizatiei de a prelua cat mai multe apeluri de incalcare a drepturilor copilului. Kanal D si Europa FM au devenit parteneri traditionali ai programului PIERDUT, acesta fiind al treilea an in care cele 2 canale media sustin cauza telefonul copilului, insa de aceasta data intr-un efort comun.

| Date beneficiari
    

| Rezultatele proiectului
    In urma implementarii maratonului, publicul tinta a fost informat cu privire la problemele cu care se confrunta copiii, conform datelor inregistrate la 116 111, dar si cu privire la existenta liniei telefonice la care orice situatie de abuz asupra copiilor poate fi semnalata. Astfel, numarul sesizarilor a crescut semnificativ in acea perioada, iar la data desfasurarii maratonului “Un apel pierdut, o copilarie pierduta” – 30 noiembrie, la 116 111 s-au inregistrat 247 de apeluri, cele mai multe inregistrate in anul 2012, intr-o singura zi. Asadar, un rezultat foarte important, neanticipat initial, dar care a decurs din activitatile de promovare ale proiectului, este reprezentat de cresterea gradului de constientizare cu privire la existenta si serviciile oferite de ATC. In urma maratonului “Un apel pierdut, o copilarie pierduta” s-a strans in beneficiul Asociatiei Telefonul Copilului suma de 20.224 Euro provenind din SMS-urile transmise doar in ziua de 30 noiembrie 2012. Suma stransa in ziua maratonului este utilizata in vederea dezvoltarii capacitatii call center-ului Telefonul Copilului 116 111 de a prelua mai multe strigate de ajutor. In urma acestui maraton, suplimentarea numarului de specialisti a reprezentat o prioritate, iar in acest sens 3 noi asistenti sociali au fost selectati pentru a face parte din echipa de consultanti ai ATC, incepand activitatea la data de 01 ianuarie 2013.

| Argument
    Implicarea fara precedent a postului tv Kanal D, precum si a postului Europa FM in acest proiect a demonstrat faptul ca un partener privat motivat de importanta existentei unui serviciu social precum “telefonul copilului” nu ezita in a-si folosi toate resursele necesare pentru a ajuta la asigurarea sustenabilitatii acestuia, asa cum cele 2 canale media au procedat in cadrul maratonului “Un apel pierdut, o copilarie pierduta”. Resurse umane, resurse materiale, produse, servicii, parteneriate, toate acestea au fost puse la dispozitie de cele 2 entitati pentru o implementare fara precedent a acestui maraton. Mai mult decat atat, Kanal D, pe langa telespectatorii sai, a atras in acest demers si alti sustinatori.

| Bugetul proiectului (in RON)
    8256

| Parteneri
    Kanal D, Europa FM

| Website-ul proiectului
    www.telefonulcopilului.ro/pierdut





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes