close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Imbunatatirea transportului in comun in satul Pleasa



| Organizator:
    Asociatia Pro Democratia
| Categorie:
    Comportament civic si participare publica
| Problema de fond
    Punctul de pornire a acestui proiect a fost de la experienta proprie traita de studenta Georgiana Marcu, care s-a lovit de situatia in care a fost nevoita sa apeleze la cursele de masini personale care fac taximetrie ilegala, pentru ca nu exista transport publica la ora tarzie, dupa ora 18.00pe ruta Pleasa - PLoiesti - PLeasa. De asemenea, la baza mini-proiectului stau si alte marturii ale cetatenilor din sat. Asociatia Pro Democratia, in iulie 2014 a lansat proiectul FII SIR! - Student Implicat de Romania, unde a lansat o provocare pentru studenti de a petrece 3 zile de instruire pe tema management de proiect. Georgiana Marcu s-a numarat printre cei 60 de cursati si chiar printre cei 10 finalisti, in urma caruia si-a putut dezvolta proiectul.

| Scopul proiectului
    Scopul proiectului asa cum am mentionat anterior, a fost imbunatatirea transportului în comun pentru locuritorii din satul Pleasa. Obiectivele specifice au reiesit din nevoie cetatenilor din sat si anume: Modificarea programului de transport de la ora 18.00 pana la ora 00.00; amplasarea in toate statiile de transport a programului modificat; Modificarea statiei finale din Ploiesti intr-o zona mai centrala.

Imbunatatirea transportului in comun in satul Pleasa Imbunatatirea transportului in comun in satul Pleasa Imbunatatirea transportului in comun in satul Pleasa

| Aria geografica
    sat Pleasa, judetul Prahova

| Rezumat
    Nevoia identificata in comunitate a fost imbunatatirea calitatii transportului public pentru cetatenii din satul Pleasa. Aceasta nevoie s-a transformat si in scopul general al proiectului. De mentionat ca proiectul a fost initiat de o studenta, Georgiana Marcu, in cadrul programului FII SIR! initiat de APD care a sprijinit alti 10 studenti sa isi puna in aplicare cunostintele de management de proiect invatate la curs, sub monitorizarea si consultanta APD. Revenind la proiectul nostru, acesta a vizat o serie de activitati ca: demararea unei cercetari de teren prin aplicarea a 200 de chestionare pentru a vedea care sunt problemele cetățenilor legate de transportul public; initierea si semnarea unei petiții de către locuitorii satului Pleașa – peste 300 de semnături; organizarea unei dezbateri publice cu locuitorii satului si cu decidenti din partea primariei sat Pleasa, dar si din partea operatorilor de transport, si un reprezentant de la CJ Prahova - Punctele discutate de pe ordinea de zi au fost: Modificarea orarului actual – prelungirea programului de operare până la ora 00:00 și introducerea unui program de operare în weekend; Inlaturarea practicarii taximetrie la negru; Schimbarea stației din Ploiești.
Realizari in urma acestor actiuni au fost:
- Șoferii microbuzelor oferă bilete cetățenilor, respectă programul de lucru;
- Prețul abonamentelor lunare s-a redus de la 80 lei la 70 lei;
- În orele de vârf circulă câte două microbuze pentru a evita aglomerația;
- Programul în zilele de lucru a fost extins de la 21.00 la 22.30, și a fost afișat programul pentru rutele din weekend.
Pe langa acestea, politia rutiera monitorizeaza soferii care fac curse in regim taxi cu masina personale. Aceste curse au fost reduse, iar cetatenii sunt multumiti de schimbarea orarului.


| Date beneficiari
    650 de cetateni ai satului Pleasa - tineri elevi / liceeni si cetateni cu varsta intre 20 - 65 ani

| Date beneficiari
    Alti 1500 de locuitori ai satului Pleasa care beneficiaza de transport

| Activitati
    Principalele actiuni intreprinse au fost:
1. Initierea si demararea unei cercetari de teren prin aplicarea a 200 de chestionare pentru a vedea care sunt problemele cetățenilor legate de transportul public.
2. Semnarea unei petiții de către locuitorii satului Pleașa – peste 300 de semnături stranse.
3. S-a organizat o dezbaterea publică unde au fost prezentate rezultatele cercetării.
La eveniment au fost prezenți primarul și viceprimarul comunei Bucov, reprezentanții celor două companii de transport, un reprezentant al Consiliului Județean Prahova și cetățenii satului Pleașa. Punctele discutate de pe ordinea de zi au fost:
- Modificarea orarului actual – prelungirea programului de operare până la ora 00:00 și introducerea unui program de operare în weekend;
- Operatorii de transport sa ofere bilete elevilor care merg la scoala, pentru ca acestea sunt decontate de institutia de invatamant;
- in statiile de microbuz/autobuz vor fi afisate orarul de transport pe ruta Pleasa-Ploiesti-Pleasa;
- Schimbarea stației din Ploiești intr-o zona centrala, accesibila cetatenilor de orice varsta.
Implementarea activitatilor s-a facut asa cum sunt specificate si in denumirea activitatilor, in primul rand printr-o cercetare de teren pentru a vedea daca este o nevoie reala pentru mai multi locuitori. Urmat fiind de initierea unei petitii, prin care cetatenii au semnat tabelul si a fost depus la primarie, si desigur o dezbatere publica cu participarea cetatenilor si a factorilor decizionali.


| Rezultatele proiectului
    In urma implementarii acestui proiect, beneficiile aduse grupului tinta a fost anume faptul ca au reusit sa isi faca vocea auzita si ca prin unirea foretelor pot sa schimbe ceva in comunitate. Un exemplu de buna practica pe care l-a dat dovada tanara Georgiana Marcu, cetatean al satului Pleasa.
Pe de alta parte,s-a reusit organizarea unei dezbateri publice cu prezenta primarului si a viceprimarului, a reprezentantului CJ Prahova si a doi reprezentanti de la companiile de transport ceea ce nu s-a mai intamplat in sat. Totodata, s-a modificat orarul de transport, astfel ca cetatenii care muncesc in tura a II-a, chiar daca nu e pana la ora 00.00, cel putin s-a prelungi pana la 22.30, de asemenea, exista si un program al transportului public si in weekend ceea ce pana acum nu s-a intamplat. Soferii ofera bilete cetatenilor, si abonamente elevilor care pot fi decontate de administratia scolii. A scazut numarul curselor ilegale efectuate cu masina personala. Monitorizarea este facuta chiar de primarie si de politia rutiera.


| Bugetul
    450,00

| Parteneri
    Asociatia Pro Democratia Centrul National de Coordonare

| Website proiect
    Nu exista un web site direct al proiectului





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes