close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Nu lăsăm pe nimeni în urmă



| Organizator:
    Asociatia Autism Voice
| Sectiune:
    Campanii sociale
| Problema de fond
    Inițierea acestei campanii a venit din necesitatea expunerii publicului larg a situațiilor prin care sunt nevoiți să treacă copiii și tinerii cu autism atunci când iau contact cu societatea. Aproximativ 50.000 de copii și tineri din țară se confruntă cu tulburări de spectru autist, de dezvoltare sau comportamentale, iar studiile internaționale demonstrează că peste 50% dintre cei afectați de autism pot duce o viață completă și funcțională dacă beneficiază de servicii și terapie intensivă adecvate tulburărilor lor. Din acest motiv campania noastră a fost absolut necesară societății din România, pentru conștientizarea faptului că acești copii și tineri cu autism care trăiesc printre noi și care experimentează zilnic situații dificile din cauza faptului că nu sunt înțeleși și judecați, au nevoie de suportul nostru.



| Obiectivele campaniei
    Primul obiectiv a fost de conștientizare pentru cel puțin 100.000 de mii de oameni cu vârsta cuprinsă între 25 și 55 de ani, din zonele urbane, cu un venit mediu spre ridicat și studii medii spre universitare, a efectului bullying-ului pe care acești copii și tineri îl resimt constant.
Al doilea obiectiv a fost să generăm cel puțin 100.000 euro, fonduri dedicate exclusiv programelor recuperatorii din Institutul Autism Voice.
Al treilea obiectiv a fost strângerea a 6220 ore de terapie pentru cei 440 de copii și tinerii cu autism, din Asociația Autism Voice.


Nu lăsăm pe nimeni în urmă Nu lăsăm pe nimeni în urmă Nu lăsăm pe nimeni în urmă Nu lăsăm pe nimeni în urmă Nu lăsăm pe nimeni în urmă

| Acoperire
    Acoperirea geografică a campaniei a avut targetul de a ajunge cel puțin 100.000 de mii de oameni din toate județele din România.

| Rezumat
    „Nu lăsam pe nimeni în urma” este promisiunea Autism Voice pentru fiecare copil și tânăr cu autism din România. Fie că este înțeles sau nu, noi am creat Institutul pentru fiecare. Prin campania aceasta, arătăm realitatea la care sunt supuși acești copii, dar și soluția pe termen lung.

Sănătatea mintală este pe ultimul loc în agenda de preocupări sociale și guvernamentale în țară. Mai mult, ONG-urile în domeniu au provocări mari în a atrage suport pentru cauza lor fiind că terapia necesară copiilor și tinerilor cu autism nu se vede. Provocarea cea mai mare pentru campania noastră a fost în a aduce la viață puncte comune de identificare între copiii și tinerii noștri cu autism și restul lumii. Astfel, am creat campania "Nu lăsăm pe nimeni în urmă" care atinge subiectul bullying-ului pe care acești copii îl resimt constant pe stradă, în parcuri, în școli sau alte locuri publice fiindcă oamenii nu înteleg/nu știu tipicul comportamentului lor și îi etichetează drept "ciudat", "dereglat" sau "nebun". Am vrut să tragem și un semnal de alarmă în acest sens, dar și să instigăm lumea să doneze pentru ca acești copii și tineri să aibă parte de cât mai multe ore de terapii și grupuri gratuite, în scopul eliminării în viitor a discriminări sociale fiindcă nu iși pot abține mereu comportamentele diferite.
Campania noastră este printre puținele campanii de PR pentru o cauză nobilă care s-au făcut pe segmentul de autism, având obiective clare și de conștientizare și de fundraising.



| Public țintă
    Publicul țintă al campaniei au fost cei 100.000 de mii de oameni cu vârsta cuprinsă între 25 și 55 de ani, din zonele urbane, cu un venit mediu spre ridicat și studii medii spre universitare.
Beneficiari directi: cei 440 de copii și tinerii cu autism, din Asociația Autism Voice.
Beneficiari indirecti: familiile/aparținătorii celor 440 de copii și tineri cu autism, beneficiari ai Asociației Autism Voice.



| Activitati
    Strategia a constat în crearea unui video care să îmbrățișeze ideea de bullying și discriminare în cazul copiilor și tinerilor cu autism, a unui comunicat de presă și articole derivate din video, și în transmiterea lui prin canale multiple formate din online (youtube, facebook, linkedin), din presa scrisă (publicații precum Avantaje), în TV (Pro TV, Digi, Prima), presa online (euronews.ro, edupedu.ro, capital.ro, zf.ro), outdoor (display magazine Cocor) și expunere în secțiunea reclame din cinematografe, înainte de rulajul filmelor (rețeaua Cinema City).
Nu am lucrat cu o agenție propriu-zisă de la început, iar toate ideile implementate aparțin Asociației Autism Voice. Colaborarea cu Kooperativa 2.0 a apărut după ce conceptul video și strategia de promovare a fost pusă în aplicare deja. Cu toate acestea, echipa dedicată a Kooperativei a prins repede ideea și brief-ul, ajutându-ne prin expunere suplimentară în media, printr-o activare fizică cu Avantaje și mai multe apariții media la emisiuni precum "Vorbește Lumea" sau în online precum Biz.ro.


| Rezultatele campaniei
    Am reusit să depășim obiectivele campaniei cu 40%.
Am avut peste 150.000 vizualizări online ale campaniei. Peste 15 apariții media în presa scrisă și online (publicații precum Avantaje).
2 rulaje are spotului în format audio timp de 3 săptămâni la Virgin Radio.
Difuzare gratuită pe TV a spotului timp de 4 săptămâni pe Pro TV, TV Deva, TVR2, TV Hunedoara. Difuzare gratuită outdoor a spotului timp 1 săptămână pe ecranele magazinului Cocor.
Difuzare gratuită a spotului timp de 4 săptămâni în rețeaua de cinematografe Cinema City, Cinema Dacia, Cinema One si Cinema Palace. Din perioada 18 Septembrie și până la 31 Decembrie, am reușit să generăm circa 315.000 euro în donații (SMS și online) și sponsorizări (20%) de la oameni și companii la nivel național. Am strâns 19596 ore de terapie pentru copiii și tinerii cu autism.


| Parteneri
    Companiile și agențiile implicate pentru realizarea campaniei au fost: NN România, Kooperativa 2.0 și Canopy.

| Despre organizator
    Povestea Autism Voice a început în 2008, atunci când doar câțiva copii aveau acces la forme de terapie pentru autism care să le ofere o șansă la recuperare.
După 15 ani de eforturi și determinare, Autism Voice gestionează 3 centre de terapie pentru peste 440 de copii și tineri. Organizația reușește să asigure terapie, îndrumare și programe gratuite care contribuie la integrarea acestora în grădinițe și școli. Autism Voice are peste 50 de terapeuți specializați internațional.


| Website proiect
    https://www.youtube.com/watch?v=BHkJ7lRvEcY



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes