close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Rural Aid



| Organizator:
    Asociația MISE EN SCENE
| Sectiune:
    Comportament civic și Participare publică
| Problema de fond
    Proiectul Rural Aid a fost inițiat ca răspuns la lipsa cvasi-totală de programe educaționale dedicate copiilor între 1 și 4 ani din comunitățile rurale din România, o problemă puțin vizibilă la nivel național. Părinții acestor copii, confruntați cu dificultăți financiare și acces limitat la informații, întâmpină probleme în stabilirea unor relații sănătoase cu copiii și în sprijinirea dezvoltării acestora.
În cadrul studiilor preliminare realizate de Asociația Învață de Mic, s-a constatat că în comunitățile rurale există un nivel scăzut de conștientizare privind importanța activităților educaționale timpurii. Totodată, izolarea geografică și dificultățile economice accentuează aceste probleme, generând stres parental și comportamente nesănătoase în relația părinte-copil.


| Scopul proiectului
    Scopul proiectului Rural Aid a fost sprijinirea dezvoltării timpurii a copiilor cu vârste între 1 și 4 ani din mediul rural și îmbunătățirea relației părinte-copil în familii vulnerabile din județele Bistrița-Năsăud și Cluj. Obiectivele au vizat crearea și distribuirea a 100 de cutii educaționale, creșterea nivelului de informare parentală privind etapele de dezvoltare ale copilului și facilitarea unor activități educative care să consolideze legătura afectivă în familie.

Rural Aid Rural Aid Rural Aid

| Acoperire
    Proiectul Rural Aid s-a desfășurat în județele Bistrița-Năsăud și Cluj

| Rezumat
    Proiectul Rural Aid a fost creat pentru a sprijini dezvoltarea timpurie a copiilor din comunități rurale, oferindu-le părinților resurse educaționale și activități menite să îmbunătățească relația părinte-copil. Necesitatea acestui proiect a fost identificată prin lipsa programelor educaționale pentru copii între 1 și 4 ani și prin dificultățile părinților în a accesa materiale educaționale și informații privind dezvoltarea copilului.
Pentru a răspunde acestei nevoi, au fost concepute cutii educaționale ce conțineau materiale pentru activități interactive, broșuri informative despre etapele de dezvoltare ale copiilor și tehnici de gestionare a comportamentului copilului. Au fost distribuite 100 de cutii către familii selectate pe baza criteriilor de vulnerabilitate economică și acces limitat la resurse.
Principalele realizări ale proiectului includ:
• Impact direct asupra a 100 de familii, îmbunătățind interacțiunea părinte-copil și conștientizarea etapelor de dezvoltare ale copiilor.
• Creșterea nivelului de informare a părinților despre metodele educaționale potrivite pentru copiii mici.
• Extinderea ariei de implementare dincolo de județul inițial, ajungând la comunități din Cluj.
• Crearea și distribuirea unor resurse educaționale esențiale, folosite de părinți și după finalizarea proiectului.
• Campanie online și parteneriate locale, care au generat peste 5.000 de vizualizări și au crescut gradul de conștientizare asupra educației timpurii.
Proiectul a fost un succes, feedback-ul familiilor arătând o îmbunătățire în modul în care interacționează cu copiii lor și în capacitatea de a aplica activitățile educaționale primite.


| Date beneficiari direcţi
    Beneficiarii direcți ai proiectului Rural Aid au fost 100 de familii din mediul rural din județele Bistrița-Năsăud și Cluj, însumând aproximativ 300 de persoane (părinți și copii cu vârste între 1 și 4 ani). Publicul țintă a fost alcătuit din familii vulnerabile, cu venituri reduse și acces limitat la resurse educaționale, expuse riscurilor sociale și emoționale asociate izolării și lipsei de sprijin specializat. Părinții beneficiari au fost persoane interesate de creșterea calității relației cu propriii copii și de dezvoltarea abilităților educaționale de bază.

| Activitati
    În perioada eligibilă, proiectul Rural Aid a parcurs mai multe etape esențiale. Prima activitate a constat în conceperea, documentarea și realizarea conținutului educațional: două broșuri informative despre dezvoltarea copilului și gestionarea crizelor emoționale, alături de trei kituri de activități creative, adaptate nivelului de vârstă al copiilor între 1 și 4 ani. Toate materialele au fost dezvoltate de specialiști în educație timpurie și redactate accesibil, indiferent de nivelul de studii al părinților.
După producția celor 100 de cutii educaționale, a urmat etapa de selecție a familiilor beneficiare, derulată printr-o campanie online și sprijinul partenerilor locali. S-au selectat familii vulnerabile din mediul rural, în funcție de gradul de izolare, resursele financiare și nevoile identificate.
Livrarea cutiilor s-a realizat direct, în comunități greu accesibile, asigurându-ne că materialele ajung la destinație și explicând părinților modul de utilizare. Fiecare cutie a inclus chestionare pre și post activități pentru a măsura impactul asupra relației părinte-copil și dezvoltării copilului.
Ultima etapă a fost monitorizarea implementării activităților și colectarea feedbackului de la părinți, care au raportat îmbunătățirea comunicării și a înțelegerii nevoilor copiilor.


| Rezultatele proiectului
    Proiectul Rural Aid a adus beneficii semnificative familiilor din comunitățile rurale defavorizate din județele Bistrița-Năsăud și Cluj, contribuind la îmbunătățirea relației părinte-copil și la dezvoltarea competențelor parentale. Părinții au dobândit cunoștințe practice despre etapele de dezvoltare timpurie a copiilor și metode eficiente de gestionare a emoțiilor și comportamentelor dificile. Prin activitățile incluse în cutiile educaționale, familiile au descoperit modalități creative de petrecere a timpului împreună, întărind legăturile afective și reducând nivelul de stres asociat creșterii copiilor mici.
Schimbările generate s-au reflectat în creșterea gradului de implicare parentală, o mai bună înțelegere a nevoilor emoționale ale copiilor și o deschidere mai mare către activități educative. Beneficiarii au raportat o îmbunătățire a comunicării și o scădere a tensiunilor în familie, precum și dorința de a continua activitățile și după încheierea proiectului.
Un rezultat neintenționat, dar valoros, a fost identificarea unei nevoi crescute de sprijin continuu pentru părinți. Mulți dintre aceștia au solicitat resurse suplimentare și îndrumare constantă, ceea ce a indicat necesitatea dezvoltării unor programe de follow-up, cum ar fi ateliere în format fizic sau online. De asemenea, scepticismul inițial al unor comunități privind gratuitatea proiectului a subliniat lipsa încrederii față de inițiativele sociale, ceea ce ne-a determinat să ajustăm strategia de comunicare pentru proiectele viitoare.


| Parteneri
    Asociația MISE EN SCENE, Marea de Povești SRL, Școala Camigo Cluj-Napoca, Centrul Educațional Harun și Marea de Povești Beclean

| Despre organizator
    Asociația Învață de Mic sprijină accesul la educație formală, informală și non-formală pentru copii și adulți, folosind metode inovative, artistice și culturale. Organizația răspunde nevoilor grupurilor vulnerabile prin proiecte educaționale, sociale și de prevenție, adaptate contextului local.

| Website proiect
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100092615156147



Copyright © Gala Societății Civile - 2025
Site dezvoltat de Netvibes

-->