close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.




  

Participanti & Proiecte



Rostul Postului



| Organizator:
    Hope and Homes for Children Romania
| Categorie:
    Servicii de asistenta sociala
| Problema de fond
    39% din copiii Romaniei traiesc in conditii de saracie, unii cu mai putin de 5 lei/zi (conform Strategiei nationale privind incluziunea sociala si reducerea saraciei).
Aproximativ 9.000 de copii sunt diagnosticati anual cu malnutritie. Cum unii dintre ei au zile in care nu mananca deloc, situatia duce la 100 de decese anual.
Asta ii face, de cele mai multe ori, pe parinti sa ii lase in grija statului, in orfelinate, unde au de mancare, dar sunt privati de afectiune.
Numeroase studii au aratat ca acei copii care cresc in institutii manifesta intarzieri in dezvoltarea fizica, emotionala, sociala si cognitive, iar tinerilor care ies din institutii le lipsesc abilitati esentiale de trai independent, in timp ce stima de sine scazuta si problemele de identitate le maresc riscul de abuz, exploatare, trafic sau comportament antisocial.


| Scopul proiectului
    DONATII:
Ne-am propus ca, prin aceasta campanie pilot de fundraising, sa strangem o donatie totala cel putin egala cu suma obtinuta pe platforma online de donatii HHC pe parcursul anului 2016, pana la inceperea initiative noastre: 12.850 lei.


Rostul Postului Rostul Postului Rostul Postului

| Aria geografica
    -

| Rezumat
    PROBLEMA: Saracia destrama familii, multi copii ajungand in grija statului
39% din copiii Romaniei traiesc cu 5 lei pe zi (care ar trebui sa acopere alimentele, hainele, rechizitele si alte resurse).
Situatia ii determina deseori pe parinti sa-i lase in grija statului, asa ca Hope and Homes for Children si-a propus sa-i ajute pe o parte din acestia sa ramana alaturi de parinti printr-un mecanism ingenios de fundraising.
Cum 2/3 dintre romani tin post (IRES, 2015) am decis sa reinterpretam postul care nu e doar un ritual alimentar, ci si o forma de curatare spirituala.
Am plecat de la observatia simpla: postul negru inseamna si o forma de economie financiara - adica exact resursa pe care audienta ne-o putea dona.
IDEEA: Donezi ce economisesti atunci cand postesti
Am provocat oamenii sa tina o zi post negru si sa doneze contravaloarea meselor economisite copiilor care traiesc in saracie.
EXECUTIA: Un instrument de donatii sub forma unui restaurant virtual
Pe perioada postului Craciunului am deschis cel mai mare restaurant social virtual. Fiecare utilizator aseza pe masa ce ar fi avut pofta, de la omlete la burgeri sau prajituri, la preturile medii din restaurante. Dar, la final, au donat contravaloarea meselor economisite copiilor saraci.
8 vedete si 2 reprezentanti ai WWF si HHC au donat mesele la care au poftit – si pe care le-au economisit, invitandu-si si prietenii din online in restaurantul virtual pentru a le urma exemplul. Pe langa ei, alti 25 de KOLs s-au alaturat din proprie initiativa campaniei, rezonand cu demersul.
REZULTATE:
500 oameni au ajutat copiii cu 32.400 lei, de 2,5 ori mai mult decat suma stransa de HHC pe parcursul anului 2016 din donatii online. Dar campania continua. Si nu doar in Romania, ci si in Republica Moldova de Postul Pastelui.


| Date beneficiari
    Conform Strategiei nationale privind incluziunea sociala si reducerea saraciei, 39% din copiii Romaniei traiesc in conditii de saracie, dintre care unii cu mai putin de 5 lei/zi. Anual, aproximativ 9000 de copii sunt diagnosticati cu malnutritie. Dar situatia e chiar mai grava de atat pentru ca, dat fiind faptul ca unii dintre ei au zile in care nu mananca deloc, Romania inregistreaza anual 100 de decese in randul copiilor cauzate de malnutritie. Asta ii face, de cele mai multe ori, pe parinti sa ii lase in grija statului, in orfelinate, unde au de mancare, dar sunt privati de afectiune. Prin programul de prevenire a separarii copilului de familie, Hope and Homes for Children ajuta anual peste 1.500 de copii sa ramana alaturi de familie.

| Date beneficiari
    Publicul larg a fost informat despre problema saraciei si modul in care afecteaza un numar mare dintre copiii Romaniei. De asemenea, prin campania publicul larg a fost informat despre modul in care se poate implica pentru a sustine programul de prevenire a separarii copilului de familiei si activitarea fundatiei.

| Activitati
    Cele mai importante activitati din cadrul proiectului au fost:
- realizarea conceptului campaniei de catre Cohn & Jansen JWT si a site-ului rostulpostului.ro, inclusiv platforma de donatii online, de catre Atelieru;
- cooptarea sustinatorilor vedete care au dat startul campaniei si informarea lor;
- realizarea portretelor vedetelor sustinatoare ale campaniei de catre ilustratorul Vali Petridean;
- activarea sustinatorilor vedete pe toata perioada campaniei pentru a avea o promovare continua a campaniei si a scopului ei;
- comunicarea campaniei si a sustinatorilor ei pe canalele de comunicare ale Hope and Homes for Children si in media.


| Rezultatele proiectului
    Cu buget zero de promovare, doar cu sprijinul vedetelor, campania s-a viralizat organic: reach de 500.000 utilizatori, 13.000 unici, 15300 sesiuni pe rostulpostului.ro. Rata de conversie a fost de peste 3 ori mai mare decat media industriei (1.1%), 4% din useri transformandu-se in donatori, adica 500 donatori pe parcursul celor 5 saptamani. 64,8 lei a fost donatia medie, iar suma totala stransa a fost de 32.410 lei.
Am depasit cu 152% obiectivul stabilit: suma donata fiind de 2,5 ori mai mare decat valoarea donatiilor realizate pe platforma online de donatii HHC in 2016 pana la inceperea campaniei (32.410 lei vs. 12.854 lei in 2016)
IMPLICATII:
Cei peste 30.000 lei au fost directionati spre programul de prevenire a separarii copilului de familie desfasurat de HHC in 19 judete din Romania.
Daca statul cheltuie aprox. 3200 lei/luna pentru a tine un copil intr-o institutie, cu acceasi suma HHC ajuta un copil sa ramana alaturi de familie un an. Astfel, cei 32.410 lei vor ajuta 10 copii sa creasca alaturi de parintii lor pe o perioada de un an.
In plus, daca statul cheltuie 16,6 lei/zi pentru hrana unui copil institutionalizat, donatia stransa asigura hrana copiilor din programul HHC pentru 1952 zile, insemnand aproape 6000 de meniuri.
Si, cum costul mediu al unei interventii HHC este de 400 lei, cu cei 32.410 lei am putea realiza 81 interventii la familiile sarace cu 2 copii.
Avem 120 zile de post anual, asa ca instrumentul de donatii a devenit unul permanent si e best practice si in HHC, astfel ca de Postul Pastelui campania a fost demarata si in Republica Moldova


| Bugetul
    250

| Parteneri
    Fundatia Hope and Homes for Children, Cohn & Jansen JWT, Atelieru

| Website proiect
    www.rostulpostului.ro





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2017
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL