close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.




  

Participanti & Proiecte



Imi place/ Nu-mi place... prin arta



| Organizator:
    Da'DeCe/ De dragul artei
| Categorie:
    Arta si cultura
| Problema de fond
    Copiii din scoli vecine muzeelor de arta nu au vizitat niciodata muzeul
Orele de arta se fac la scoala din ce in ce mai putin/ rar fiind inlocuite de materii ”mai importante”
Copiii nu au intalnit niciodata un artist, sunt socati cand afla ca cel din fata lor e artist si e... in viata
In scoala copiii nu sunt intrebati ce-si doresc, ce simt, ce le-ar placea sa faca
Copiii din scoli nu sunt investiti cu incredere ca pot realiza singuri produse finite (expozitii, filme etc.)
Arta moderna si contemporana are un public foarte putin numeros, de nisa
Arta contemporana e numai pentru cunoscatori este o prejudecata pe care am contrazis-o in cadrul proiectului
Muzeele de arta organizeaza putine programe adaptate diferitelor grupe de varsta
Artele dezvolta la copii abilitati care sunt necesare atat domeniului dar si altor discipline.


| Scopul proiectului
    Scop: Exersarea abilitatilor artistice a copiilor si artistilor-pedagogi prin experiente comune de creatie care exploateaza experientele personale de o maniera artistica
Obiective specifice:
Dezvoltarea unui proiect de creatie de arta contemporana prin organizarea unei expozitii work in progress de catre elevii claselor III-VI din trei orase ale Romaniei coordonati de catre artisti-pedagogi
Colaborarea dintre elevi si artistii – pedagogi ca proces definitoriu de dezvoltare personala si artistica pentru ambele parti
Atragerea unui public nou catre expozitiile de arta contemporana


Imi place/ Nu-mi place... prin arta Imi place/ Nu-mi place... prin arta Imi place/ Nu-mi place... prin arta

| Aria geografica
    Bucuresti, Cluj, Constanta

| Rezumat
    Proiectul a urmarit o interactiune autentica intre artisti plastici si copii de 9-12 ani, rezolvand nevoia de exprimare personala a copiilor prin mijloace artistice, pe de o parte, dar si constientizarea importantei propriei persoane prin identificarea, analizarea si obiectivarea unor trairi personale (pozitive si negative). Faptul ca cei care aduc continut produselor finale ale proiectului (ateliere, expozitii, filme) sunt copii, sustine un principiul important pentru proiect: co-crearea – ideile, lucrarile de arta, conceptia expozitiei si filmele sunt realizate de copii, pornind de la propriile sentimente si reactii. Cele 16 intalniri dintre artisti-pedagogi, elevi de clasele III-VI si muzee de arta moderna si contemporana din 3 orase, Bucuresti, Cluj si Constanta, au avut drept scop crearea de catre copii a unor lucrari de arta originale si a cate unei expozitii-instalatie care cuprindea si un film editat din fragmente filmate de copii, pe parcursul atelierelor. Atelierele s-au desfasurat in cadrul muzeelor, artistii ghidand grupul de copii in procesul creator, fiind mentori mai degraba decat profesori, cu intentia de a-i introduce pe acestia in lumea artei contemporane in calitate de receptori (pentru expozitiile deja deschise in cadrul muzeelor) dar si in calitate de creatori de arta contemporana.
Nevoia identificata la nivelul publicului este aceea de exprimare libera cu mijloace artistice, in afara scolii, ca activitate extracurriculara dar si de eliberare a unor trairi, ganduri si sentimente ascunse, cu ajutorul artei.
Expozitiile au avut un caracter interactiv si personal (prin etichete scrise de autori, de exemplu), participantii la ateliere sau vizitatorii beneficiind de a experienta unica, in care expozitia devenea cadru de creatie dar si de exprimare.


| Date beneficiari
    120 de copii din 6 clase de la a III la a VI-a, de diferite conditii sociale, din 5 scoli aflate in proximitatea celor 3 muzee vizate din cele 3 orase mari ale tarii, 6 artisti plastici implicati in proiect, majoritatea dintre ei profesori sau pedagogi, personalul din cele 3 muzee de arta din Bucuresti, Cluj si Constanta, cca 5000 vizitatori ai celor 3 expozitii realizate de catre copii si cu lucrarile copiilor, parintii elevilor, utilizatorii DVD-ului – aprox. 500 profesori, muzeografi si educatori culturali.

| Date beneficiari
    Cca 100 specialisti educatie din muzeele de arta din Romania, cca 100 profesori de arta, cca 100 invatatori de ciclul primar, beneficiari ai DVD-ului care cuprinde metodologia si filmele din timpul proiectului, profesorii si invatatorii din cele 4 scoli vizate – cca 120, muzeografii din cele 3 muzee de arta – cca. 45

| Activitati
    1. Management, monitorizare, control si evaluare a proiectului (15 aprilie – 15 noiembrie 2016)
-Monitorizarea activitatilor si a principalelor institutii implicate in proiect;
-Evaluarea activitatii echipei de proiect;
-Raportare finala.

2. Elaborarea metodologiei de colaborare intre scoli-artisti-muzee (1 mai – 1 octombrie 2016)
-Formarea echipei de specialisti
-Elaborarea metodologiei pentru programul pilot
-Dezvoltarea metodologiei cu experienta celor 3 programe derulate in cele 3 orase

3. Organizarea programelor de arta contemporana in cadrul Muzeului National de Arta Contemporana, Muzeul de arta Cluj, Muzeul de arta Constanta (15 mai – 1 noiembrie 2016)
-Intalniri ale echipei de organizare
-Organizarea programelor din punct de vedere logistic
-Desfasurarea programelor in cele 3 muzee
-Organizarea celor 3 expozitii de arta contemporana
-Evaluarea programelor de arta contemporana– inclusiv crearea chestionarului de satisfactie a elevilor
-Realizarea celor 3 filme care documenteaza experienta proiectului
-Editarea DVD-ului
-Desfasurarea celor 3 vernisaje

4. Promovarea si diseminarea proiectului (15 aprilie – 15 noiembrie 2016)
-Dezvoltarea identitatii vizuale a proiectului
-Aplicarea planului de comunicare a proiectului
-Difuzarea expertizei si a DVD-ului in scoli bucurestene si sesiuni de comunicare in muzee.
Principiile proiectului au fost: co-creatie, participare impreuna artisti-copii-muzee,identificarea nevoilor punctuale ale copiilor etc.


| Rezultatele proiectului
    Beneficii aduse copiilor: experienta lucrului cu artisti autentici si descoperirea unui nou mod de a gandi lumea, cu mijloacele artei, cresterea increderii in sine, toate beneficiile care reies din expunerea la arta, intrarea intr-un muzeu, interactiunea cu colegii intr-un mediu de educatie non-formala, cu artistii si cu o lume a imaginii care are si da sens. Participarea la crearea expozitiei finale le-a dat siguranta de sine, le-a stimulat curiozitatea si au experimentat o situatie inedita, formatoare. Participarea la vernisaj le-a oferit ocazia sa demonstreze ca sunt autori si sa-si asume o situatie inedita din nou prin ocazia de a vorbi despre lucrarile proprii cu responsabilitate si competenta. Lucrarile au fost apoi preluate si expuse in propriile scoli.
Vizitatorii expozitiilor interactive au avut ocazia sa admire lucrarile deja expuse dar si sa se implie prin realizarea propriilor lucrari si sa treaca astfel printr-un proces similar celui prin care au trecut copiii din grupele tinta.
Echipele de muzeografi implicati si beneficiarii DVD-ului (prin reteaua Sustine cultura in educatie) au avut la dispozitie informatie si experiente care sa-i ajute sa inteleaga in mod diferit arta contemporana si modul in care se organizeaza programe in parteneriat artisti-copii-muzee. Echipa de management-artisti-muzee s-a coagulat organic, continuand si anul acesta cu un alt proiect care exploreaza mai departe implicatiile artei asupra copiilor - proiectul DaDeCe (nu) imi iubesc tara: http://www.asociatiadadece.ro/program/dadece-nu-imi-iubesc-tara/


| Bugetul
    59950,00

| Parteneri
    Muzeul National de Arta Contemporana, Muzeul de Arta Cluj-Napoca. Muzeul de Arta Constanta, Asociația MetruCub – resurse pentru cultura, Scoala Gimnaziala nr. 79, Bucuresti, Liceul Teoretic Dimitrie Bolintineanu Bucuresti, Scoala Nicolae Iorga, Cluj, Şcoala Gimnazială nr. 22 I. C. Brătianu Constanta

| Website proiect
    http://www.asociatiadadece.ro/program/imi-placenu-mi-place-prin-arta/





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2017
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL