close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



GO-AHEAD WITH YOUR BEST PLAN



| Organizator:
    Asociatia GO-AHEAD
| Categorie:
    Educație și Învățământ
| Problema de fond
    Nevoia grupului tinta conform unui studiu la nivel national in cadrul liceelor tehnologice al GO-AHEAD (965 elevi chestionati), elevii din liceele tehnologice sunt adolescenti cu potential, insa aflati in situatii vulnerabile, atat din cauza problemelor de familie, financiare, cat si a celor de la scoala, lipsa unui sprijin al unui consilier, bullying. Concluzii ingrijoratoare sunt: 1 din 4 elevi NU discuta cu parintii despre probleme; 1 din 4 elevi se simte trist, furios, rusinat si nu are cu cine vorbi; 1 din 4 se simte obosit; 1 din 10 elevi nu vorbeste cu nimeni despre viitorul lor; 1 din 10 elevi au spus ca s-au gandit la abandon scolar; Peste 50% nu au participat la programe de dezvoltare personala, la testari care sa le sprijine cresterea stimei de sine, autocunoasterea si sa ii ajute in gest emotiilor negative.

| Scopul proiectului
    Obiective:
- Creșterea ratei de participare la examenul de bacalaureat, continuarea studiilor și găsirea unui loc de muncă, reducerea numărului de absențe și creșterea nivelului de implicare, a stimei de sine și motivație pentru 105 fete, crearea unui mediu educațional atractiv pentru acestea și sprijinirea acestora în dobândirea abilităților necesare conform unui plan clar de dezvoltare personală pentru a-și construi un viitor mai bun pe termen lung.
- Creșterea nivelului de informare, conștientizare, educație specifică privind combaterea discriminarii.


GO-AHEAD WITH YOUR BEST PLAN GO-AHEAD WITH YOUR BEST PLAN GO-AHEAD WITH YOUR BEST PLAN

| Aria geografica
    Jud. Dâmbovița, localitățile: Nucet, Moreni, Băleni, Fieni, Găești, Voinești, Târgoviște

| Rezumat
    România se află în fruntea clasamentului UE ca număr de nașteri în rândul adolescentelor. Fetele aflate în situații vulnerabile au beneficiat de activitățile propuse pentru combaterea discriminării și stereotipurilor, care ajung să ducă la abandon școlar, dependență financiară, sarcini premature și agresivitate crescută. Am urmărit o schimbare de perspectivă în domeniul educațional prin programe de dezvoltare personală destinate fetelor. Impactul pe termen mediu: creșterea stimei de sine și lupta împotriva stereotipurilor de gen, precum și a numărului de fete care absolvă școala; pe termen lung: îmbunătățirea statutului fetelor. 105 fete aflate în situații vulnerabile și 105 profesori au beneficiat de 168 de ore de dezvoltare personală de grup si consiliere; peste 1000 de persoane au fost expuse campaniilor de conștientizare. Ca măsură a sustenabilității, am continuat să mergem către fete cu ore de terapie, mentorat, workshop-uri, întâlniri de comunitate.

| Date beneficiari
    Am lucrat în 7 licee tehnologice din jud. Dâmbovița (6 finanțate inițial de către Adobe Romania și 1 finantat cu sprijinul angajatilor acestora) cu 105 elevi și 105 profesori (câte 15 din fiecare categorie/liceu):
- Liceul Tehnologic Nucet
- Liceul Tehnologic ”Iordache Golescu” Găești
- Liceul Tehnologic Voinești
- Liceul ”Aurel Rainu” Fieni
- Liceul Tehnologic ”Udrea Băleanu” Băleni
- Liceul Tehnologic Petrol Moreni
- Liceul Tehnologic ”Constantin Brâncoveanu” Târgoviște


| Date beneficiari
    Peste 1000 de persoane care au fost expusi campaniei de informare, conștientizare, educație specifică privind combaterea discriminarii (membri ai comunitatii, parinti, elevi si profesori care nu au fost implicați direct).

| Activitati
    (1) Activități de dezvoltare personală desfășurate cu grupuri de 15 elevi, pe o perioadă de 6 luni, 2 ședințe pe lună de 2 ore fiecare.
(2) Ateliere cu grupuri de 15 profesori pe o perioadă de 6 luni, 2 ședințe pe lună de 2 ore fiecare. Inclusivdotarea liceelor cu carti si jocuri de dezvoltare personala.
(3) Campanii de conștientizare online și la fața locului pentru membrii comunității.
Subiecte acoperite:
- Cine sunt eu;
- Eu în relație cu ceilalți;
- Valorile mele. Dreptul la educație, independență financiară și cariera.
- Definiția emoțiilor. Definiţia comportamentelor;
- Emoții negative și comportamente negative - Frica, Furie, Rușine, Vinovăție. Cum ne influențează, succesul școlar/succesul profesional.
- Emoții pozitive și comportamente pozitive - cum ne putem ajuta să ne îmbunătățim viața - bucurie, entuziasm, împlinire, pace, reconciliere.
- Cum să gândești asertiv. Cum să te comporți asertiv.
- Să învățăm să spunem „Nu” într-o manieră asertivă; situații de violență de gen.
- Situații de viață care necesită asertivitate.
- Aș dori să fiu auzita
- Identitatea de sine și adolescența / Identitatea mea ca profesor.
- Cladirea incredere în sine, în prieteni și în profesori.
Pentru tinere, psihologul a devenit o persoană de atașament funcțional cu care si-au stabilit un echilibru psiho-emoțional și au putut accesa emoțiile, au învățat să oprească abuzuri, să se valorizeze, să-și găsească energie pentru a trece peste problemele de acasă, să-și poată construi un viitor.


| Rezultatele proiectului
    - 105 elevi și 105 profesoricare au finalizat programul;
- 1000 de beneficiari indirecti;
- stima de sine a crescut cu 8.14%. În cazul elevilor cu 15.39%, iar în cazul cadrelor didactice cu 2.6%. 89.36% dintre profesori aveau deja o stimă ridicată. Cât despre elevi, doar 47.92% aveau o stimă de sine ridicată.
- 6.98% din participanți au obținut un scor mai mare la testul privind inteligența emoțională.Creșterea în cazul elevilor este de 10.45%, iar în cazul profesorilor de 3.92%. 91.49% dintre profesori aveau deja o inteligență emoțională ridicată sau foarte ridicată. Cât despre elevi, doar 42.55% aveau o inteligență emoțională ridicată sau foarte ridicată.
- Am reușit să creștem empatia între elevi cu 9%, respectiv 5% în 2 licee, în celelalte a rămas relativ constantă.
61.7% dintre elevi aveau un grad de empatie mediu sau ridicat, am ajuns la 72.34%
- Pentru 27.66% dintre participanți motivația este acum Intrinsecă, în loc de Extrinsecă. În cazul elevilor schimbarea este de 40.43%. În cazul cadrelor didactice schimbarea este de 14.89%.
- Față de T0, anxietatea a scăzut cu 18.69%. În cazul elevilor cu 16.97%, iar în cazul cadrelor didactice cu 22.08%
- Dacă ne uităm la valori ambiția a trecut în fața familiei, după cele 6 luni.
Rezultate neintentionate:
- Daniel Barbu, Director of Security @ Adobe a devenit membru în bordul nostru consultativ;
- angajații Adobe au ales să fie speakeri în 3 evenimente organizate de asociație;
- în toamna anului trecut am filmat cu fetele de la Liceul Tehnologic Nucet, pentru https://go-ahead.ro/ce-ai-facut-la-scoala-film-manifest/


| Bugetul
    244

| Parteneri
    Adobe Romania

| Website proiect
    https://go-ahead.ro/proiecte/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->