close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.



Reginele  

Participanti & Proiecte



KIDIBOT



| Organizator:
    StartEvo
| Categorie:
    Educatie, Invatamant, Cercetare
| Problema de fond
    1. Experienta personala ca parinti - am vazut cat de greu este sa iti motivezi copiii sa citeasca, chiar prin forta exemplului
2. Experienta personala ca ONG - facand 100+ evenimente inspirationale pentru copii in Bucuresti si multe alte orase, am vazut ca este o nevoie uriasa pentru a creste MOTIVATIA copiilor sa vrea sa citeasca si sa invete mai mult. Cu cat cresc in varsta, cu atat un procent mai mare abandoneaza lupta
3. Studiile statistice: 42% analfabetism functional la licee, scaderea sanselor dramatice in viata corelate cu scaderea numarului de carti citite
4. Feedback de la cadrele didactice, cu privire la lipsa de motivatie si de unelte pe care le au la dispozitie pentru a-i face pe copii sa vrea sa devina mai buni.


| Scopul proiectului
    Scopul a fost sa cream o modalitate prin care sa schimbam paradigma invatarii si citirii pentru toti copiii din Romania (si ulterior toata lumea). O modalitate prin care copiii, jucandu-se, fara sa isi dea seama, sa ajunga sa devina fanatici ai cititului, sa isi roage parintii cu lacrimi in ochi sa le mai cumpere o carte ca sa mai creasca in top si sa isi ajute clasa, sa mearga la biblioteca astfel incat sa fie un bun patriot local.
Obiectivele SMART au fost:
1000 copii x 5 quizuri rezolvate in medie, 200 parinti si 100 de profesori inscrisi


KIDIBOT KIDIBOT KIDIBOT

| Aria geografica
    Romania, USA

| Rezumat
    Nevoi identificate:
Analfabetismul functional in liceele din Romania este 42%, cel mai mare din UE. Copiii prefera sa nu mai citeasca, ceea ce duce la scaderea sanselor lor ca viitori adulti pentru o cariera buna.

Obiective general:
Sa crestem motivatia copiilor din Romania sa citeasca

Obiectiv specific:
Sa avem 1000 de copii la nivel national care sa citeasca 5 carti in medie in perioada actiunii.

Activitati:
Am creat platforma educationala KIDIBOT (site-ul www.kidibot.ro si aplicatiile mobile Kidibot pentru iOS si Android), destinate copiilor, profesorilor si parintilor.

Copiii raspundeau la quizuri, dovedind ca au citit carti. Astfel castigau puncte si insigne prin care isi ajutau echipa sa lupte impotriva CROCOBETILOR (extraterestri nesuferiti care vor sa cucereasca Pamantul prin lene si prostie). S-au creat topuri (pe echipe, scoli, orase, profesori, precum si ale luptatorilor individuali). S-a creat un sistem de gamification prin care sa motivam copiii sa urce in clasament citind cat mai mult.
S-au creat 350 de quizuri dupa lecturile suplimentare de la scoala (clasele 1-8), atat in romana cat si engleza.
Promovarea: Google Adwords, direct catre scoli, prin asociatiile de parinti, aparitii in presa

Am obtinut 2000+ de copii participanti, 400 de parinti si 150 profesori, 300 de scoli participante din 100 de orase. In medie s-au rezolvat 10 quizuri per utilizator. Obiectivele initiale au fost depasite cu peste 100%.

Kidibot a castigat: locul 1 concursul de CSR Electrica, locul 3 Digitaliada 2017, locul 3 Webstock 2017 si finalist la Creative Business Cup.

Costul actiunilor: 15,000 eur.

In urma feedbackului, in iarna 2017 am lansat Kidibot.com, destinata copiilor din SUA, deja avand peste 1000 de utilizatori, multi dintre ei cu conturi premium platite.




| Date beneficiari
    Copiii romani, intre clasa pregatitoare si clasa VIII, cu focus pe clasele I-IV. Obiectiv: 1000 copii. Efectiv am avut 2000+ copii inscrisi. Parintii copiilor - 200 obiectiv - 400 reali. Profesori - 100 obiectiv, 150 reali

| Date beneficiari
    Directorii de scoli - 50

| Activitati
    Durata ianuarie - mai 2017
1. crearea platformei educationale KIDIBOT www.kidibot.ro
2. crearea aplicatiilor mobile iOS si Android, legate la backendul Kidibot
3. crearea celor 333 de quizuri

Lansare oficiala: Mai 2017

Promovare (pentru atragere copii pe platforma)
- Google Adwords
- abordat direct scoli
- aparitii media
- participat la concursuri
- componenta virala (focusul este pe echipa, nu pe individ)

Descriere platforma:
- copiii isi fac conturi compunandu-si userii din variabile predefinite, precum BalenaRoz7 sau ScheletulPlimaret99. Ei specifica judetul, orasul, scoala, clasa si litera, fiind automat asignati clasei lor

- parintii si profesorii isi pot face conturi, fiind automat conectati cu copiii/elevii lor

- quizurile sunt fiecare cu 10 intrebari, 3 variante de raspuns grila, una corecta. Intrebarile si raspunsurile sunt afisate aleator

- daca un user copil raspunde corect la minim 70% dintre intrebari, atunci dovedeste ca a citit cartea, urmand sa primeasca punctele + bonusul.

- exista o lunga lista de insigne/nivele, pe care copilul le poate castiga. Ex: teamplayer, King of the City, King of the Class, etchttps://www.kidibot.ro/explicatii-insigne-si-punctaje-kidibot/

- personajele sunt foarte pitoresti. Crocobetii si aliatii lor sunt haioase, fiecare are anumite caracteristici, fiind collectable (putere, social, desteptaciune)https://www.kidibot.ro/personajele-kidibot/


| Rezultatele proiectului
    Copiii din grupul tinta au citit mult mai mult decat citeau inainte. Am primit enorm de multe feedback-uri de la parinti si profesori care ne-au spus cat de utila le-a fost aceasta platforma, ce orgolii si patriotisme locale s-au starnit, cat de mult s-au implicat copiii sa lupte. De exemplu, intr-o singura scoala, Jose Marti, din Bucuresti, in decurs de 1 luna au intrat 13 clase, concurand ca nebunii clasa vs clasa. Castigatorii au fost pana la urma toti, avand in vedere ca toti au citit mult mai mult, s-a creat unitate in cadrul clasei, spirit de echipa si au scazut manifestarile de bullying. (in Ro 1/4 elevi este afectat in mod constant de bullying)

Am avut parinti care cu lacrimi in ochi ne sunau sa ne multumeasca pentru ca am determinat asa o schimbare radicala in copiii lor. Parinti cu copii cu varste relativ apropiate ne-au relatat cu fratii mai mici sunt motivati si vor si ei... Inclusiv cei care inca nu stiua bine sa citeasca, la clasele pregatitoare.

Profesorii de la clasele de scoala generala din localitati foarte mici au folosit sentimentul de patriotism local in avantajul lor."Uite, noi din satul Turt, suntem mai buni la citit decat cei din Timisoara sau din Arad! - https://www.kidibot.ro/top/topul-echipelor/

Avem si acum copii si parinti care trimit zilnic quizuri noi, atat la carti citite dar si la matematica, fizica, chimie, astronomie, educatie civica, informatica, etc, pentru ca am generat un bulgare de zapada care se tot mareste. Copiii au in sfarsit puterea, pot sa arate celorlalti ca sunt mai buni, pot sa se laude, si asta intr-un mod neagresiv.


| Bugetul
    67500

| Parteneri
    ARCUB, Google, BWT-WAM, Animax, Sprint Curier, Kuantero, Interbrand, Editura Art, Editura Curtea Veche

| Website proiect
    https://www.kidibot.ro





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2018
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL