close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.



Reginele  

Participanti & Proiecte



#PeBune?



| Organizator:
    Fundatia Motivation Romania
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    Persoanele cu dizabilitati s-au confruntat in mod curent cu problema ocuparii locurilor de parcare dedicate de catre soferi fara dizabilitati, care fie nu sunt informati si nu inteleg nevoia eliberarii acestor locuri de parcare, fie nu au rabdare sau timp sa caute un alt loc de parcare. Prin proiectele pe care le-am derulat in cei 23 de ani, am promovat persoanele cu dizabilitati locomotorii ca fiind active social si profesional si ideea de accesibilitate ca factor cheie in functionarea utilizatorilor de scaune rulante. Ideea campaniei a fost conturata in cadrul proiectului ”8 ore peste program pentru o cauza buna” al Fundatiei Comunitare Bucuresti, care a adunat laolalta pentru o intalnire de lucru, profesionisti din mai multe arii profesionale si ONG-uri.

| Scopul proiectului
    Campania vizeaza soferii cu si fara dizabilitati, precum si publicul larg si transmite un mesaj de incurajare a respectarii drepturilor persoanelor cu dizabilitati din Romania. Scopul principal este informarea si constientizarea cu privire la eliberarea locurilor de parcare dedicate persoanelor cu dizabilitati din cadrul magazinelor de uz general. Ne-am propus ca mesajele noastre sa ajunga la publicul larg si sa treaca dincolo de grupurile de specialisti in problematica dizabilitatii, persoane cu dizabilitati si familiile acestora si nu numai.

#PeBune? #PeBune? #PeBune?

| Aria geografica
    Bucuresti

| Rezumat
    

| Date beneficiari
    Beneficiarii directi sunt persoanele cu dizabilitati. Campania a fost lansata pornind de la experienta utilizatorilor de scaune rulante, dar mesajele ei se refera la toate persoanele cu dizabilitati. Acestea pot fi soferi sau pasageri care duc o viata normala – au un loc de munca, merg la studii, la cumparaturi sau in locuri publice. Pentru a demonstra acest lucru, am obtinut de la Registrul Auto Roman numarul de autovehicule adaptate pentru soferi si pasageri cu dizabilitati, din Romania, cifra pe care am facut-o publica printr-un comunicat de presa, precum si prin diverse postari via social media. Beneficiarii indirecti sunt membrii familiilor, prietenii si societatea civila, care, prin respectarea drepturilor, se aliniaza la standardele unei societati normale si incurajeaza incluziunea persoanelor cu dizabilitati.

| Date beneficiari
    

| Activitati
    Campania a constat in incheierea de parteneriate cu lanturi de magazine mari, cu produse de uz larg. Prin intermediul partenerilor, au fost distribuite la casele de marcat pliante informative care prezentau motivele gresite invocate de soferii care parcau pe locurile dedicate, precum si informatii referitoare la caracteristicile specifice acestor locuri de parcare si importanta lor, motivele pentru care trebuie sa fie mai late sau amplasate in apropierea accesului in magazine. Pentru soferii cu si fara dizabilitati au fost distribuite stickere, prin care era subliniata importanta locului de parcare dedicat. Prin distribuirea acestora ne-am dorit ca un numar cat mai mare de soferi cu si fara dizabilitati sa duca mesajul campaniei mai departe, prin aplicarea stickerului pe propriile autovehicule. In cazul unor magazine cu parcare proprie, in dreptul locurilor de parcare dedicate, au fost amplasati calareti cu mesaje care indemnau soferii neatenti sa-si caute un alt loc de parcare si sa-l lase pe acela liber, pentru cei care au intr-adevar nevoie de el. Prin amplasarea la locul de parcare a acestor panouri, ne-am propus sa ducem mesajul cat mai aproape de publicul tinta. Complementar, am lansat o pagina web a campaniei, integrata in site-ul nostru in care am oferit mai multe informatii despre campanie, am prezentat marturii video ale persoanelor utilizatoare de scaune rulante, pentru a sublinia importanta eliberarii locurilor dedicate, am prezentat motive gresite invocate de soferii fara dizabilitati care parcheaza abuziv, precum si modalitati de sustinere a campaniei si parteneri deja cooptati. O alta componenta a fost parteneriatul media cu Europa FM, prin care am derulat o campanie online de postare a banner-ului campaniei pe site-ul europafm.ro. Am incheiat si un parteneriat cu Unitatea Sindicatul Liber Metrou, prin intermediul careia a fost difuzat clipul video in toate statiile de metrou din Bucuresti timp de 30 de zile. Pe pagina de facebook a Fundatiei Motivation Romania am lansat provocarea de a face un selfie cu stickerul aplicat pe propria masina, pentru a sustine campania si a da mesajul mai departe. Pe pagina de website a campaniei au fost publicate 3 stiri, iar pe pagina de social media 38 postari.

| Rezultatele proiectului
    Campania a fost sustinuta de parteneri precum Mega Image, Praktiker si Dedeman si a avut o prezenta, pentru inceput, in peste 165 de magazine la nivel national. Prin materialele campaniei – pliante, stickere si calareti, mesajul de eliberare a locurilor de parcare dedicate persoanelor cu dizabilitati si ocupate abuziv a ajuns la peste 100.000 de persoane – soferi si pietoni deopotriva. Acestora li s-au adaugat si angajatii din magazinele partenere, pentru care a fost difuzat clipul video al campaniei si care au primit informari interne referitoare la implementarea, scopul si publicul tinta. Concomitent, in toate statiile de metrou din Bucuresti a rulat clipul video cu durata de 36 de secunde, cu o frecventa de o difuzare pe ora, timp de 30 de zile. Prin intermediul unui buletin informativ, Fundatia Motivation Romania a transmis unui numar de peste 1600 de abonati stiri legate de lansarea campaniei, parteneriate, numarul actual de masini adaptate pentru soferii si pasagerii cu dizabilitati la nivel national si altele. Prin aceste buletine informative destinatarii au fost indemnati sa ajute la distribuirea mesajului catre un public din mai multe arii sociale. In campanie au fost implicati colegi din cele 17 echipe regionale Motivation, precum si beneficiarii programelor Fundatiei. Pentru ca mesajul sa ajunga la un public numeros, au fost postate pe pagina de Facebook a Fundatiei 38 de materiale informative. Acestea au strans peste 2200 de like-uri si au fost distribuite de peste 700 de ori. Mass media a fost un alt mijloc de a distribui mesajul campaniei catre publicul tinta. Astfel, au fost transmise doua comunicate de presa care au fost preluate de 30 de publicatii. Pe website-ul campaniei a fost creata o pagina dedicata campaniei, prin care au fost oferite informatii privind modalitatile de implicare in campanie, motivele gresite invocate de soferii care parcheaza abuziv, testimoniale ale soferilor in scaune rulante privind importanta eliberarii locurilor de parcare dedicate persoanelor cu dizabilitati. Inca de la lansare, pagina de website a campaniei a fost accesata, in medie, de peste 300 de vizitatori pe zi, dintre care 286 vizitatori unici. Cei mai multi s-au indreptat inspre informatii despre cum pot sustine campania, respectiv 196 de vizitatori unici, iar peste 40 de vizitatori unici pe zi au cautat sa afle care sunt motivele gresite invocate de soferii care parcheaza abuziv.

| Bugetul
    < 5.000 Euro

| Parteneri
    Fundatia Motivation Romania a facut cunoscut, de-a lungul timpului, faptul ca majoritatea locurilor de parcare dedicate persoanelor cu dizabilitati sunt ocupate de soferi fara dizabilitati, care fie nu au rabdare sau timp sa caute un alt loc de parcare, fie nu sunt informati, nu inteleg aceasta nevoie sau pur si simplu ignora prevederile legislative si totodata drepturile persoanelor cu dizabilitati. Scopul campaniei este informarea si conștientizarea publicului larg cu privire la ocuparea locurilor de parcare dedicate persoanelor cu dizabilitati. Campania si-a propus un impact sporit, prin care mesajele sa ajunga la publicul larg si sa treaca dincolo de grupurile de specialisti in problematica dizabilitatii, persoane cu dizabilitati si familiile acestora, persoane implicate in lucrul cu persoane cu dizabilitati. Mecanismul campaniei s-a bazat pe incheierea de parteneriate cu cele mai mari lanturi de supermarket-uri la nivel national in cadrul carora au fost distribuite pliante informative si stickere pentru autovehicule, pentru cei care au rezonat cu mesajul campaniei. Materialele de comunicare de tip offline au fost pliantele si stickere oferite la casele de marcat si calaretii expusi in drepturile locurilor de parcare dedicate persoanelor cu dizabilitati. In mediul online campania a fost implementata prin crearea site-ului www.motivation.ro/pe-bune, postarea unui banner electronic pe site-ul partenerului media - Europa FM, precum si a celorlalti parteneri. Au fost create testimoniale video ale soferilor cu dizabilitati si incarcate pe Youtube. Au fost realizate peste 155.000 de pliante, 1000 de stickere pentru soferii cu si fara dizabilitati, 35 de calareti amplasati in parcarile magazinelor. In mediul online au fost generate 49 postari in social media si mass media.

| Website proiect
    





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2018
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL