OMV Petrom a selectat 10 castigatori ai celei de-a doua editii a competitiei de afaceri sociale Fabricat in Tara lui Andrei. Programul sustine idei de afaceri care rezolva probleme sociale, genereaza locuri de munca si aduc valoare economica si sociala in comunitatile romanesti. Competitia Fabricat in Tara lui Andrei este finantata de OMV Petrom si organizata in parteneriat cu Fundatia NESsT.  

Cei 10 castigatori au fost selectati din peste 180 de idei inscrise in competitia de a faceri sociale Fabricat in Tara lui Andrei – editia a 2 - a. 
Fiecare idee de afacere sociala va primi pana la 32.000 de euro si consultanta de business pentru un an. 
20 de finalisti au primit 7 luni de consultanta si sprijin financiar de pana la 1.500 de euro fiecare, pentru realizarea studiilor de fezabilitate. 
 
In total, in cele doua editii Fabricat in Tara lui Andrei,  OMV Petrom a acordat granturi de peste 700.000 de euro si peste 2.000 ore de consultanta pentru sustinere a afacerilor sociale nou create  

„La patru ani de la prima investitie OMV Petrom in antreprenoriat social , ne bucuram sa vedem ca am sustinut business - uri viabile, cu doi ani vechime si un impact puternic – social si economic . Afacerile sociale pot fi o solutie pe termen lung pentru Romania. Ele creeaza locuri de munca si venituri indirecte, aduc fonduri la bugetul local si, in ac elasi timp, adreseaza probleme sociale. Nu este us or – in viata unui antreprenor social apar numeroase dificultati – dar prin perseveren ta s i „reinventare” constanta , afacerile sociale isi pot demonstra viabilitatea. Fabricat in Tara lui Andrei nu e doar u n program de granturi, ci si o scoala de antreprenoriat social pentru oamenii cu initiativa, care vor sa schimbe in bine viata comunitatilor mici din Romania.”, declara Mona Nicolici, M a n a g e r Sustenabilitate, OMV Petrom .    

Impactul afacerilor sociale in comunitate   
Cei 10 antreprenori sociali isi propun sa genereze peste 35 de locuri de munca in primul an de activitate. De asemenea, in aceeasi perioada vor genera venituri pentru inca 78 de localnici. Dincolo de beneficiile economice, valoarea unei afaceri sociale sta si in rezolvarea unor probleme in comunitate. Printre domeniile abordate de cele 10 afaceri sociale se regasesc: asigurare de ingrijire la domiciliu pentru varstnici,  productie de plante aromatice, legume BIO, uleiuri vegetale sau accesorii vestimentare cusute de mana. De asemenea, multe dintre afaceri isi propun sa instruiasca oamenii din comunitate pentru cresterea sanselor de angajare.   
 
Mihai Zaharia, unul dintre castigatorii acestei editii: „Bunicel.ro are deja o componenta sociala pe care, cu ajutorul finantarii OMV Petrom, vom avea sansa sa o dezvoltam. Dulceturile noastre sunt produse cu ajutorul persoanelor din categorii defavorizate, iar fructele le preluam de la mici producatori din judetul Arges. Fabricat in Tara lui Andrei ne-a oferit sansa de a ne extinde ideea intr-o alta localitate din judet, comuna Micesti. Obiectivul nostru este sa dezvoltam comunitatea locala prin crearea a 6 locuri de munca in primii 5 ani si prin achizitionarea fructelor de la localnici.”  

Planurile de afaceri castigatoare vor fi puse in aplicare in 10 comunitati din 8 judete: Marca- Salaj, Poiana Campina si Scorteni - Prahova, Madulari - Valcea, Gura Ocnitei - Dambovita, Berca - Buzau, Aninoasa - Dambovita, Marghita - Bihor si pentru cei din Videle - Teleorman si Micesti - Arges.  

Prima editie a programului Fabricat in Tara lui Andrei a creat afaceri sociale in 7 comunitati din Romania. In doi ani, au fost generate peste 24 locuri de munca permanente si 32 sezoniere. Antreprenorii au pregatit, in cadrul afacerii sociale, peste 350 de persoane si au generat venituri pentru 217 localnici.  

Pe parcursul celor doua editii ale competitiei Fabricat in Tara lui Andrei, OMV Petrom a oferit finantari in valoare totala maxima de 700.000 euro pentru dezvoltarea a 20 de afaceri sociale. Acestei investitii i se adauga aproximativ 2.000 de ore de consultanta oferite de Fundatia NESsT, de care afacerile sociale au beneficiat atat in etapa de incubare, cat si in primul an de la infiintare.